REKLAMA
Nowa kolekcja Phoebe Philo - premiera

Wielki powrót Phoebe Philo. Premiera jej autorskiej kolekcji już dziś

REKLAMA

Legendarna projektantka Phoebe Philo powraca do projektowania po kilkuletniej przerwie – i tym razem będzie to robić pod autorskim szyldem. Premiera jej nowej, całkowicie osobistej kolekcji zaplanowana została już na dziś, 30 października.

Czytaj także: CELINE TENNIS: KOLEKCJA UBRAŃ I DODATKÓW DLA TENISISTEK

Phoebe Philo powraca z autorską kolekcją

W 2018 roku Phoele Philo zniknęła z modowego radaru i porzuciła projektowanie. Co nastąpiło ku smutkowi zagorzałych fanek jej ultra minimalistycznego i charakterystycznego stylu. Estetykę tą wykreowała na potrzeby domu mody Celine, którego długo pozostawała dyrektor kreatywną. Jednak jakiś czas później, po kilkuletniej przerwie w świecie mody postanowiła o sobie przypomnieć. Zrobiła to zapowiedzią, która natychmiast rozpaliła całą branżę.

To właśnie wtedy designerka ogłosiła swój równoczesny powrót do branży i zainicjowanie eponimicznej marki. Początkowo debiutancka kolekcja pod szyldem Phoebe Philo miała ujrzeć światło dzienne we wrześniu tego roku, jednak finalnie data jej premiery została przesunięta na październik. To właśnie na dziś, 30 października fani mody nastawili budziki, gdyż linia oficjalnie trafi do sprzedaży. Co wiadomo na temat nowego brandu i pierwszej kolekcji Philo?

Czytaj także: DOPAMINE DECOR TO NOWY SPOSÓB NA URZĄDZANIE WNĘTRZ. MOTYWEM PRZEWODNIM JEST SZCZĘŚCIE

Autorska kolekcja Phoebe Philo: co wiadomo?

Phoebe Philo ma w swoim portfolio współpracę z markami Chloe czy Celine. Jednak to właśnie praca za sterami drugiego z domów mody przyniosła jej międzynarodową sławę. Wszystko za sprawą nietuzinkowej mieszanki minimalizmu, mody sportowej, elementów boho i geometrycznych form. Designerka prędko wykreowała nową estetykę dla marki z tradycjami, całkowicie odświeżając jej wizerunek i zyskując zupełnie nowo grono fanów, zwanych później “Philophiles”. Na stanowisku dyrektor kreatywnej domu mody spędziła aż dekadę, przemieniając Celine w jedną z najbardziej pożądanych marek tamtego okresu.

Po jej nagłym odejściu, jej miejsce zajął Hedi Slimane, który wprowadził do brandu zupełnie inną, własną estetykę. Po dziś dzień jednak wiele dzieł marki, zaprojektowanych właśnie przez Philo, a szczególnie jej słynnych torebek pozostaje “świętymi Gralaami” fashionistów. Te projekty z pasją poszukiwane są na portalach z modą cyrkularną. Zaledwie w tym roku słynna platforma odsprzedażowa Vestiaire Collective pośredniczyła w sprzedaży aż 25,000 różnych projektów z logo Celine sprzed lat.

Po niemal 6 latach ciszy, projektantka zdecydowała się wylansować swoją autorską markę – Phoebe Philo. Pierwsze wieści o tej decyzji trafiły do sieci w lipcu 2021 roku, natomiast w lipcu tego roku uruchomiono oficjalną stronę marki pod adresem www.phoebephilo.com. Zainteresowanym umożliwiono również rejestrację na stronie, by mogli uzyskać pierwsze newsy na temat pojawienia się debiutanckiej linii.

Warto dodać, że nowy brand działać będzie w ramach spółki Louis Vuitton Moet Hennesy, jednak designerka wyraźne podkreśliła swoją niezależności. To dobrze rokuje dla marki, zapewniając swobodą artystyczną dla twórczyni. Jednak równocześnie zaoferuje mocną pozycję na rynku modowym dzięki wsparciu finansowemu i marketingowemu multimilionowego koncernu.

Premierowa kolekcja Phoebe Philo. Jaka będzie?

Kolekcja jeszcze oficjalnie nie ujrzała światła dziennego, jednak do sieci trafiło już wiele zapowiedzi i analiz jej dotyczących. Przede wszystkim, spodziewana jest wysoka jakość wybranych materiałów oraz staranne krawiectwo projektów. Te dwa elementy od zawsze stanowiły istotny element w twórczości Philo, zarówno z jej czasów w szeregach Chloe, jak i Celine.

Specjaliści branżowi spekulują, że w kolekcjach z pewnością nie zabraknie charakterystycznego, minimalistycznego sznytu Philo. To miałoby stanowić bezpośrednią kontynuację jej pracy w domy mody Celine. Mówi się również, że autorska marka Philo stanowić będzie serie luksusowych basicow, które pozwalają stworzyć szykowną i minimalistyczną garderobę kapsułową.

Wiadomo już również, że marka Phoebe Philo podzielona będzie na linie odzieży ready-to-wear, galanterii skórzanej (buty i torebki) oraz akcesoriów: biżuterii i okularów. W premierowej kolekcji marki znajdzie się 150 starannie wybranych projektów, które dostępne będą w sklepie online na stronie Phoebephilo.com. Ujawniono również, kto zostanie pierwszą ambasadorką marki – będzie to nikt inny, jak Daria Werbowy. Kanadyjska supermodelka od dawna współpracuje, a także prywatnie przyjaźni się z Philo. Modelka była twarzą kolekcji i muzą niezliczonych kampanii zarówno Chloe, jak i Celine. Wydaje się być więc naturalnym wyborem jako ambasadorka autorskiej marki Phoebe Philo.

Zobacz także: Sprzedaż detaliczna wg GUS

Zdjęcie główne: Instagram @phoebephiloarchive

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES