REKLAMA
Westfield Mokotów

To koniec Galerii Mokotów! Dlaczego centrum handlowe dołączyło do sieci Westfield?

REKLAMA
REKLAMA

Galeria Mokotów od 29 września 2022 nie funkcjonuje już po swoją dawną nazwą. Popularne centrum handlowo-rozrywkowe działa aktualnie pod szyldem Westfield Mokotów.

Galeria Mokotów przestaje istnieć

Galeria Mokotów to bez wątpienia jedno z najbardziej znanych centrów handlowych w Polsce. Od początku jego istnienia, czyli od ponad 20 lat, w budynku otwierają się znane na całym świecie marki. Obecnie działa tam około 260 sklepów. Mimo upływu czasu, nie brakuje chętnych, by wynająć w kompleksie swoją przestrzeń, choć tamtejsze czynsze są jedne z najwyższych w sektorze.

Wiele osób zastanawia się, do kogo należy to centrum handlowe. Otóż historia właścicieli jest dość skomplikowana. “Galmok” wybudowała firma GTC. W 2003 roku połowę udziałów w nim kupiło Rodamco Europe, a siedem lat później GTC pozbyło się drugiej połowy. Równolegle holenderskie Rodamco w 2007 roku połączyło się z francuskim Unibail. W 2018 roku do tej pary dołączyła kolejna firma – Westfield. Tak zbudowana międzynarodowa grupa Unibail-Rodamco-Westfield ma dziś około 90 różnych centrów handlowych – zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych.

Zobacz także: Właściciel Ubrania do Oddania o przyszłości mody cyrkularnej w Polsce. “Już niebawem będziemy świadkami rewolucji na rynku odzieżowym”

Westfield Mokotów – zmiany, sklepy, usługi

Choć już od kilku lat Galeria Mokotów należała do znanej spółki, dopiero teraz postanowiono zaprowadzić w kompleksie pewne zmiany. Najważniejszą i najbardziej przełomową z nich jest nowa nazwa. Mimo tego, że “Galeria Mokotów” jest mocno osadzona nie tylko w warszawskiej, ale i polskiej świadomości, od 29 września centrum funkcjonuje jako “Westfield Mokotów“. Dlaczego?

Wprowadzenie marki Westfield zwiększa atrakcyjność naszych centrów dla klientów, a globalną sieć wykorzystujemy, aby przyciągnąć nowe sklepy. Marka Westfield jest jedyną globalną marką B2B i B2C dla sklepów, usług, rozrywki i gastronomii, a nasze centra Westfield London i Westfield Stratford City w Londynie, Westfield Century City i Westfield UTC w Kalifornii czy Westfield World Trade Center w Nowym Jorku zyskały już miano kultowych

– tłumaczył w wywiadzie dla Propertynews.pl Arnaud Burlin, Managing Director CEE Unibail-Rodamco-Westfield.

W 2019 roku podobny rebranding przeszło Centrum Arkadia, które obecnie jest znane jako Westfield Arkadia. Te obie wyznaczone do rebrandingu warszawskie galerie handlowe mają wiele cech wspólnych. Jakich? Otóż kompleksy pod szyldem Westfield muszą mieć dobre lokalizacje ze świetnym połączeniem komunikacyjnym, posiadać znane marki czy angażować się w działania ekologiczne. Wiadomo jednak, że z biegiem czasu w tych obiektach nie zmieni się tylko nazwa.

 – Uchylając rąbka tajemnicy mogę powiedzieć, że Inditex, czyli właściciel m.in. Zary, Massimo Dutti czy Oysho, podpisał z nami szereg umów dotyczących współpracy w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów. Marki Inditexu, które w obu obiektach są już obecne, zaistnieją według nowego konceptu, dającego klientom jak najszerszą ofertę i poziom usług, który trudno znaleźć gdzie indziej. Nową jakość i nowy format wprowadzi do Westfield Mokotów także Mango, które jest z nami od wielu lat. Podobnie będzie z inną, kultową już, hiszpańską marką Bimba y Lola. To tylko kilka przykładów zmian, jakie już niebawem zobaczą klienci

– zdradził w rozmowie z “Rzeczpospolitą” Grzegorz Grajkowski, Director of Operations, Unibail-Rodamco-Westfield.

Unibail-Rodamco-Westfield w Polsce

Międzynarodowa grupa Unibail-Rodamco-Westfield jest aktualnie zarządcą czterech komercyjnych obiektów handlowych w Polsce: Westfield Mokotów, Westfield Arkadia i Galeria Wileńska w Warszawie oraz Wroclavia we Wrocławiu. Grupa działa na dwóch kontynentach, w 12 krajach. Unibail-Rodamco-Westfield posiada 75 centrów handlowych, z czego 39 funkcjonuje pod szyldem Westfield.

Przeczytaj również: Jak przygotować firmę pod inwestora? Tomasz Czarnecki z Local Heroes: “Sukces to statystyka. Większość ludzi się poddaje”

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES