PINKO: zmiany w zarządzie i nowa strategia marki

118
Simone Falchetta

Zmiany w kadrze zarządzającej PINKO i nie tylko. Firma planuje również wprowadzić nową strategię działania. Jaki jest zatem jej plan na przyszłość?

Ewolucja i rewolucja – to słowa kluczowe dla nowej strategii zarządzania Pinko. Po raz pierwszy Pietro Negra prezes zarządu i właściciel będzie wspierany przez w pełni włoski, młody zespół. Monitorowanie rynku i innowacyjność zawsze były częścią DNA marki, w tym wypadku doprowadziły one do wprowadzenia nowej formy zarządzania.

To dopiero początek większego projektu, który będziemy sukcesywnie wprowadzać w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wierzymy w siłę młodych pokoleń. Dlatego stworzyliśmy całkowicie nowy zespół, aby wzmocnić nasz model biznesowy– wyznał w informacji dla mediów, Pietro Negra.

Dyrektorem naczelnym Pinko został Federico Bonelli. Emanuele Bianchi wcześniej zatrudniony m.in. w Diesel, Coccinelle oraz Dolce & Gabbana zasilił zespół jako dyrektor marketingu i komunikacji. Caterina Salvador, współpracująca wcześniej m.in. z Hugo Boss, Giorgio Armanii czy Dolce & Gabbana, zajęła stanowisko dyrektorem ds. produktu. Z kolei Cecilia i Caterina Negra, córki założycieli i kluczowe osoby odpowiadające za sukces Pinko, pozostają na swoich stanowiskach w działach komunikacji i kreatywnym.

Pinko ma ogromny potencjał i ciekawą historię budowania swojego sukcesu na rynku międzynarodowym. Za chwilę jednak wprowadzamy w życie nowy plan rozwoju, przekształcając strategię digitalową oraz modele sprzedażowe – zarówno detaliczne jak i hurtowe – czytamy w informacji prasowej.

Co w przypadku marki oznaczać może zapowiadana ‚ewolucja’? Czy młodszy zespół zwiastuje nowe, świeże spojrzenie na potrzeby swoich klientek? Szczegóły nowej strategii zostaną ujawnione w ciągu najbliższych miesięcy.

Czy chodzi tu o poszerzenie grupy docelowej o nowe klientki? Włoska marka Pinko została stworzona z myślą o kobietach świadomych swojego stylu i ceniących wysokiej jakości tkaniny oraz doskonałe krawiectwo. Marka deklaruje, że z sezonu na sezon stara się docierać do coraz większej grupy odbiorców, swoimi kolekcjami wpisując się w bieżące trendy. Z tego względu marka decyduje się na wypuszczanie kapsuł tematycznych, jak m.in. projekty C-CLIQUE inspirowane sportowym stylem, które przekonują do Pinko coraz to młodsze klientki.

Pinko jest obecnie właścicielem 194 sklepów na całym świecie i planuje otwarcia kolejnych. W 2018 r. wartość firmy wzrosła do 210 mln euro, a w 2019 r. spodziewany jest dalszy wzrost. Na polskim rynku Pinko pojawiło się ponad dekadę temu, dzięki współpracy z grupą GPoland. Obecnie marka może pochwalić się 12 sklepami monomarkowymi na terenie całego kraju. W ramach współpracy z Pinko, grupa odpowiedzialna jest nie tylko za retail, ale również za wholesale.

GPoland to jedna pierwszych agencji fashion, która stworzyła swój unikatowy model biznesowy. Jest wyłącznym przedstawicielem marek modowych z sektora premium w Polsce. W swojej ofercie posiada już ponad 80 brandów, w tym m.in: Emporio Armani, Liu Jo, Patrizia Pepe, Pinko, Furla, Calvin Klein, Ralph Lauren, Tom Tailor i wiele innych.

>>> Zobacz również: Czy obecność Anji Rubik w kampanii Zary to pomyłka?