REKLAMA
Firma badawcza Wunderkind przeprowadziła analizę kluczowych czynników, które wpłynąć mają na zarobki marek podczas zbliżającego się Black Friday. Warto zapoznać się z raportem, ponieważ jak ustalono, w samej Wielkiej Brytanii klienci, pomimo rosnących kosztów życia, przeznaczą tego dnia na zakupy około 3 mld funtów.

Co może okazać się kluczem do osiągnięcia historycznej sprzedaży podczas zbliżającego się Black Friday? Wunderkind już wie!

REKLAMA
REKLAMA

Firma badawcza Wunderkind przeprowadziła analizę kluczowych czynników, które wpłynąć mają na zarobki marek podczas zbliżającego się Black Friday. Warto zapoznać się z raportem, ponieważ jak ustalono, w samej Wielkiej Brytanii klienci, pomimo rosnących kosztów życia, przeznaczą tego dnia na zakupy około 3 mld funtów.

Przeczytaj również: Ulubione metody płatności Polaków? Jest jeden niekwestionowany zwycięzca

Black Friday 2023

Według analizy Marketing Pulse w ubiegłym roku przychody powiązane z online’em w okresie Black Friday wzrosły o 2,3 proc. Dane z opublikowanego raportu pt. „Czarny piątek i kolejne lata 2023” wykazały, że zeszłoroczne święto promocji odpowiadało za 6 do 9 proc. dwunastomiesięcznych przychodów marek i sprzedawców detalicznych.

W 2022 roku średnia wartość zamówienia w omawianym okresie wyniosła w Wielkiej Brytanii 117 funtów. Według danych Wunderkind tegoroczny „popyt pozostanie wysoki, w dużej mierze dzięki konsumentowi, który poszukuje okazji widząc wrażliwość ceny brytyjskiej waluty”. Jak zauważono, kluczową rolę w sprzedaży odegra e-commerce. Ostatnie trzy lata pokazały, że konwersje mobilne szybko mogą przewyższyć stacjonarne.

W 2021 roku handel mobilny po raz pierwszy przewyższył ten z użyciem komputerów stacjonarnych. W ubiegłym roku zwiększył swoją przewagę do 53 proc. konwersji. Zdaniem specjalistów, trend ten z pewnością utrzyma się w nadchodzącym okresie.

Przeczytaj również: Wygoda i styl. Dresy welurowe w najlepszym wydaniu

Czy marki są gotowe na promocje?

Detaliści już teraz borykają się z rosnącymi kosztami swoich działalności. Problem ten napędza inflacja, ale również utrzymujący się wysoki popyt na wszelkiego rodzaju promocje. A pamiętajmy, że sprzedawcy są w niepisanym obowiązku wprowadzenia obniżek danej grupie klientów – zauważa Jon Halley, regionalny wiceprezes Wunderkind.

Unsplash

Przeczytaj również: 40. urodziny marki G-Sock

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES