REKLAMA
Kasia Olkowska od 6 lat jest makijażystką, a od trzech stylistką fryzur. W swojej pracy stawia duży nacisk na pielęgnację skóry, nie znajdziesz w jej kosmetyczce podkładu do twarzy. Pracuje z wieloma polskimi markami odzieżowymi, kosmetycznymi i ma na swoim koncie publikacje dla magazynów takich jak: Vogue Polska, Revue, Unpolished, K-MAG, Zwierciadło, GQ Portugal, Elle Man i Numero Netherlands.

K(B)ariery: Kasia Olkowska „Nigdy nie jest za późno na to, aby zacząć od nowa!”

REKLAMA

Kasia Olkowska od 6 lat jest makijażystką, a od trzech stylistką fryzur. W swojej pracy stawia duży nacisk na pielęgnację skóry, nie znajdziesz w jej kosmetyczce podkładu do twarzy. Pracuje z wieloma polskimi markami odzieżowymi, kosmetycznymi i ma na swoim koncie publikacje dla magazynów takich jak: Vogue Polska, Revue, Unpolished, K-MAG, Zwierciadło, GQ Portugal, Elle Man i Numero Netherlands.

Przeczytaj również: Oszustwa na Vinted i Olx. Jak ich uniknąć?

Twoja droga zawodowa zaczęła się od … 

pracy w centrali jednego z największych banków w Polsce. Po prawie 10 latach pracy poczułam, że nie chcę i nie mogę już dłużej pracować na etacie za biurkiem. Potrzebowałam wolności i większej elastyczności. Zawsze byłam osobą kreatywną i miałam zdolności manualne, a makijaż był moją pasją i odskocznią od świata cyferek. Pewnego dnia postanowiłam spróbować swoich sił w branży beauty. Wiedziałam, że praca makijażystki spełni moje oczekiwania, potrzeby i tak w wieku 30 lat zaczęła się moja przygoda. Dziś wiem, że to była bardzo dobra decyzja i że nigdy nie jest za późno na to, aby zacząć od nowa!

Najlepszy i najgorszy moment w Twojej karierze to …

Bardzo mocno wierzę w to, że najlepsze momenty jeszcze przede mną. Doceniam to, że jestem tu gdzie jestem, ale wiem też, że mam dużo do zrobienia i pokazania. Najgorszy, a raczej najtrudniejszy moment to początki. Wejście do branży okazało się dużo trudniejsze niż przypuszczałam. Po odejściu z banku udało mi się zdobyć małe grono prywatnych klientek, ale moim marzeniem była praca przy sesjach zdjęciowych. Niestety nie znałam ani jednej osoby z sektora beauty/fashion i nie miałam żadnego punktu zaczepienia. Bezskutecznie wysyłałam setki maili do fotografów i producentów, ale nikt nie chciał mi zaufać, bo nie miałam odpowiedniego portfolio. Wtedy postanowiłam, że zacznę od asystowania. Znalazłam na Instagramie profil makijażystki – Anety Kostrzewy, której estetyka była bardzo zbliżona do mojej. Od razu wiedziałam, że jest to osoba od której chcę się uczyć, napisałam do niej wiadomość i udało się.

Przeczytaj również: Gigant kosmetyczny okłamał wszystkich? Wciąż prężnie działa w Rosji

Czego o Twojej pracy nie wiedzą inni ?

Nie wiedzą, że wolny czas spędzam w moich ulubionych muzeach i galeriach sztuki nowoczesnej i współczesnej, w których szukam inspiracji, ale też odpoczywam. Nie wiedzą jak dużo czasu poświęcam na rysowanie, aby nieustannie ćwiczyć rękę.  I nie wiedzą ile czasu zajmuje mycie pędzli.

Co byłoby dla Ciebie zawodowym spełnieniem marzeń ?

Na mojej liście zawodowych marzeń jest jeszcze wiele nieskreślonych pozycji, ale nie chcę o nich mówić na głos. Uważam, że swoje plany trzeba zachować dla siebie,  jeśli chce się je osiągnąć. I nie chodzi o to, żeby nie zapeszać. Gdy w przeszłości mówiłam o swoich planach, to z różnych powodów ich nie realizowałam. 

Przeczytaj również: Czy warto kupić używaną Birkin Hermes?

Cechy, które powinna mieć osoba, która chce podążać Twoją drogą to …

Myślę, że najważniejsza jest pasja i miłość do tego co się robi. Ważna jest też chęć ciągłego rozwijania się, cierpliwość, wytrwałość i umiejętność współpracy z ludźmi. Trzeba też mieć szczęście, o którym rzadko się mówi. Szczęście do poznania odpowiednich osób, w odpowiednim czasie i odpowiednim miejscu.

Kim byś była, gdyby nie to co robisz teraz ?

Obecnie pracuję też jako tłumacz języka migowego, więc gdyby nie makijaż to na dzień dzisiejszy całą uwagę poświęciłabym tłumaczeniom.

Przeczytaj również: Suknie ślubne 2024 – najmodniejsze modele

Zdjęcie główne: mat. prywatny

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES