Dlaczego Farfetch przejmuje udziały New Guards Group?

REKLAMA

Farfetch ogłosił przejęcie włoskiej grupy New Guards, będącej w posiadaniu m.in. streetwearowego giganta Off-White. Transakcja wyniosła 675 milionów dolarów.

Farfetch przejął 100% udziałów New Guards Group, dzięki czemu platforma e-commerce stała się nowym właścicielem licencji na kilkanaście marek, m.in.: Off-White, Heron Preston, Palm Angels i County of Milan Marcelo Burlon. Transakcja opiewała na 675 milionów dolarów. Celem przejęcia New Guards jest wprowadzenie na Farfetch “marek przyszłości”.

https://www.instagram.com/p/B0o3JYSHke1/

Zgodnie z zapowiedzią, współzałożyciel New Guards Group, Davide De Giglio, pozostanie na stanowisku dyrektora generalnego, a Andrea Grilli utrzyma pozycję dyrektora handlowego.

Chociaż wiadomość o transakcji nie była szokiem dla inwestorów, w kilka godzin po jej zrealizowaniu, akcje Farfetch na nowojorskiej giełdzie spadły drastycznie, tj. o około 40%.

Jak podaje Business of Fashion, przychody New Guards w pierwszej połowie 2019 zanotowały 59% wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Z danych z 30 kwietnia 2019, wynika, iż firma w ciągu 12 miesięcy wygenerowała przychód wysokości 95 milionów dolarów (przed opodatkowaniem), przy obrotach rzędu 345 mln dolarów.

W oświadczeniu, które zostało opublikowane w piątek 9 sierpnia, Off-White przedstawiło stanowisko marki: W związku z wiadomością, że Farfetch przejmuje grupę New Guards, Off-White chciałby wyjaśnić swoją strukturę własności. Marka Off-White LLC, kontrolowana jest przez Virgila Abloha, będącego właścicielem znaku towarowego. New Guards Group jest z kolei naszym wyłącznym licencjobiorcą. Fakt, że Grupa New Guard stała się częścią Farfetch, nie wpłynie na codzienne operacje marki Off-White. Cieszymy się z tej współpracy.

Warto przyjrzeć się temu holdingowi. Najlepsze dopiero przed New Guards – mówi Ula Wiszowata, prowadząca FashionBiznes.pl – New Guards Group jest mocno zakorzeniona w muzyce. Wybiera ze środowiska, chociażby techno, perełki, które- powiedzmy sobie szczerze- można zmonetyzować. Virgila Abloha nikomu przedstawiać nie trzeba. Artysta zanim zabłysnął w modzie, spełniał się jako DJ. Marcelo Burlon, założyciel marki County of Milan, do dziś kontynuuje trasę koncertową m.in. z Loco Dice. Do rodziny New Guards Group dołączyła też Peggy Gou, Koreanka zamieszkała z Berlinie. Robi ona zawrotną karierę muzyczną na świecie. Kolejną “zdobyczą” New Guards jest DJ Black Coffee, pochodzący z RPA. Skradł on serca milionów fanów swoimi etnicznymi bitami. Co ciekawe, robi to tylko jedną ręką. Druga jest sparaliżowana. Ponadto warto wspomnieć, że wszystkie wyżej wymienione nazwiska mają milionowe zasięgi na Instagramie.

https://www.instagram.com/p/B0G5CRFII_T/

Dziś, zarówno millenialsom jak i przedstawicielom GenZ najłatwiej jest się porozumieć na neutralnym gruncie, dlatego moda i muzyka tworzą dla nich idealne środowisko. Zawsze miały ze sobą po drodze, dlaczego by więc nie zarobić na ich syntezie?

Zobacz również: Czy moda pogubiła się w dążeniu do różnorodności? Virgil Abloh w ogniu krytyki

Newsletter

FASHION BIZNES