„Etyczna moda. 12 polskich marek”

45
Maszynownia, fot. materiały promocyjne

„Współcześnie każdego roku na świecie pojawia się aż 80 miliardów nowych ubrań – ta ogromna produkcyjna machina nie pozostaje bez wpływu na środowisko. Np. do stworzenia jednego bawełnianego t-shirtu z sieciówki potrzeba aż 2700 (!) litrów wody. A gdyby tak kupować mniej, rzadziej i mądrzej? Przedstawiamy najciekawsze polskie marki, które postawiły na etyczną modę. 

Choć cedowanie odpowiedzialności za zmianę klimatyczną na codzienne, indywidualne wybory każdego i każdej z nas trąci manipulacją (kluczowe są bowiem zmiany systemowe), nie oznacza to, że nie możemy przyczynić się choćby w niewielkim stopniu do poprawy kondycji naszej planety. Słowo-klucz to redukcja. Chodzi o to, by nie tyle kanalizować konsumpcję, ile znacznie ją ograniczać. Dlatego, jeśli mowa o ubraniach, najlepiej jest ich… nie kupować. Zatrważający rozmach produkcji (wspomniane 80 miliardów nowych sztuk rocznie) obrazowo dowodzi tego, że garderoby starczy dla wszystkich i nie trzeba przykładać ręki do nieustannego, niepotrzebnego jej wytwarzania. Nie zawsze jednak posiadamy przywilej masy wolnego czasu, by szperać w second-handach, radykalnie rezygnując z kupna nowych rzeczy. Czasami też po prostu szukamy wyjątkowej sukienki albo wartościowego prezentu. Na szczęście rynek etycznej mody poszerza się także w Polsce, dzięki czemu świadoma konsumpcja staje się możliwa i osiągalna. Co w zasadzie znaczy hasło „etyczna moda”? Wytłumaczmy je na przykładach” – culture.pl

CZYTAJ WIĘCEJ