REKLAMA
Douglas wyniki finansowe

Popularna drogeria z silnymi wzrostami e-commerce. W planach ma też rozwój sieci stacjonarnej

REKLAMA

Douglas rośnie równolegle w dwóch kanałach sprzedaży. Z raportu podsumowującego pierwszy kwartał roku finansowego 2023/24 wynika, że niemiecki sprzedawca osiągnął prawie 7 proc. wzrostu w sprzedaży stacjonarnej i niemal 11 proc. online. 

Sieć drogerii Douglas weszła w nowy rok obrotowy 2023/24 z widocznymi wzrostami. Zanotowano je we wszystkich kanałach i na wszystkich rynkach Grupy. W okresie od października 2023 do grudnia 2023 sprzedaż netto wzrosła wzrosła o 8 proc. do około 1,56 mld euro. W kanale stacjonarnym zanotowano wzrost rzędu 6,7 proc. online – aż 10,7 proc. 

Poprawiła się również rentowność sieci. Zysk netto sięgnął 125,2 mln euro (+10,6 proc., w porównaniu z 113,2 mln euro w roku poprzednim).

Miesiące od października do grudnia to dla nas najważniejsza pora roku. Osiągnęliśmy bardzo udany pierwszy kwartał z dobrymi wynikami w obu kanałach – i rozwijamy się rentownie i organicznie. To wyraźnie pokazuje, że nasza strategia działa i zachęca do dalszych inicjatyw – podkreślił Sander van der Laan, dyrektor generalny Douglas Group

Przeczytaj również: Pierwszy kraj na świecie chce zakazać „wiecznych chemikaliów” w kosmetykach

Douglas silny w e-commerce

Sieć Douglas może szczególnie pochwalić się silnymi wzrostami w sektorze e-commerce, które sięgnęły niemal 11 proc. Oznacza to, że kanał online rośnie sukcesywnie już od sześciu lat. Bardzo silny wzrost sprzedaży, bo aż 26 proc. zanotowała kategoria perfum. Największym zainteresowaniem cieszyła się podczas Dnia Singla i przed Bożym Narodzeniem. Największe znaczenie dla kwartalnych wzrostów miał jednak Black Friday, kiedy sklepy internetowe Douglas w całej Europie, w godzinach szczytu przyjmowały ponad 20 tys. zamówień na godzinę. Wśród produktów, które uzyskały popularność w tym okresie, wymienia się szczególnie kalendarze adwentowe, perfumy półki premium czy kosmetyczne zestawy upominkowe.

Plan na rozwój i rozbudowę sieci

Strategia „Let it Bloom – Douglas 2026” przewiduje dalsze działania w celu rozwoju sieci drogerii. Do końca roku obrotowego 2025/26 w całej Europie planowane jest otwarcie ponad 200 nowych sklepów. Niemiecka sieć planuje również remonty ponad 400 już istniejących salonów. Ma to na celu zapewnienie klientom jeszcze atrakcyjniejszych doznań zakupowych.

Przeczytaj również: Ile marek w Polsce znajdziemy w centrach handlowych? W 2023 roku zadebiutowało 30 nowych

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES