REKLAMA
ChatGPT Zalando

ChatGPT w Zalando: platforma wprowadza pierwszego asystenta mody

REKLAMA
REKLAMA

Zalando stawia na technologię OpenAI, która pozwala klientom na zadawanie pytań z wykorzystaniem własnych pojęć i słów związanych z modą. Innowacyjne rozwiązanie pomoże w bardziej intuicyjnym poruszaniu się po szerokim asortymencie platformy. Kiedy z niego skorzystamy?

Zalando już wkrótce wprowadzi, w swojej aplikacji i na stronie internetowej, osobistego asystenta mody wykorzystującego ChatGPT. W ten sposób platforma planuje wykorzystać potencjał generatywnej technologii AI, by wzmocnić doświadczenie odkrywania mody online. Pierwsza wersja beta asystenta mody Zalando zostanie udostępniona wybranej grupie klientów wiosną.

ChatGPT pomoże klientom Zalando

Klientom Zalando poszukującym wśród jednego z najszerszych asortymentów na rynku, tej jednej, idealnej rzeczy, czasem przyda się dodatkowa pomoc. Dzięki nowemu asystentowi mody cały ten proces stanie się jeszcze bardziej intuicyjny i naturalny, a klienci będą mogli poruszać się po asortymencie Zalando z wykorzystaniem własnych modowych pojęć. Przykładowo, jeśli klient zapyta “W co mam się ubrać na wesele w Madrycie w maju?” asystent mody Zalando będzie w stanie zrozumieć, że jest to wydarzenie formalne oraz przewidzieć jakiej pogody można spodziewać się w maju w Madrycie. Na tej podstawie przedstawi uzasadnienie wyboru w formie pisemnej i zarekomenduje ubrania odpowiednie na taką okazję. Rekomendacja w przyszłości może zostać połączona z informacjami o preferencjach klientów, takich jak ich ulubione marki, a także z produktami dostępnymi w ich rozmiarach, co zapewni jeszcze bardziej spersonalizowany dobór.

Odpowiadając na zadane pytania asystent mody Zalando będzie dostarczał klientom odpowiednie produkty, a prowadzona z nim dyskusja umożliwi dalsze doprecyzowanie wyników. Technologia ta w pierwszej wersji beta, wspierającej języki angielski i niemiecki, zostanie udostępniona wybranej grupie klientów w Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii oraz Austrii na wiosnę. Pozwoli ona na odkrywanie asortymentu Zalando i inspiracji modowych w zupełnie nowy i intuicyjny sposób. 

Przeczytaj również: Jak branża mody może wykorzystać ChatBota GPT?

Zalando udoskonala proces zakupowy

W Zalando zawsze stawiamy klientów w centrum naszych działań. Jako lider e-commerce w branży modowej, który jest na rynku od 15 lat, konsekwentnie korzystamy z nowych technologii, aby udoskonalać doświadczenie zakupowe użytkowników naszej platformy. Jesteśmy podekscytowani eksperymentowaniem z ChatGPT, by wspierać naszych klientów w odkrywaniu mody, którą pokochają. To dopiero początek. Angażujemy się w zrozumienie potrzeb i preferencji klientów i z niecierpliwością czekamy na odkrycie potencjału, jaki ChatGPT może wnieść do ich zakupów. Podczas testowania i wprowadzania nowych rozwiązań, będziemy zwracać uwagę na to, w jaki sposób klienci chcą wchodzić w interakcje z naszym asystentem mody, aby zapewnić im najlepsze możliwe doświadczenie.

– mówi Tian Su, VP Personalization and Recommendation at Zalando.

Wraz z uruchomieniem pierwszej wersji asystenta mody, Zalando robi pierwszy, znaczący krok w kierunku rozwoju przyszłych funkcjonalności, takich jak np. porady dotyczące mody i urody lub tworzenie całych stylizacji. Dzięki wprowadzeniu asystenta mody Zalando chce zapewnić swoim klientom zaufane wsparcie, uwzględniające ochronę w zakresie prywatności i AI (przed uprzedzeniem algorytmicznym), zgodnie ze zobowiązaniem Zalando do oferowania doświadczeń opartych na zaufaniu.

Przeczytaj również: Czy Chatbot GPT zagraża branży mody? Zapytaliśmy o to ekspertkę i… samego Chatbota

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES