noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Centra handlowe

Centra handlowe: odnotowaliśmy duży wzrost obrotów [raport]

REKLAMA
noSlotData

Z danych GUS wynika, że centra handlowe odnotowały spory wzrost przychodów pomiędzy lutym 2022 r. a lutym 2023 roku. Jaki jest tego powód?

Centra handlowe – obroty

W centrach handlowych najlepsze wyniki w lutym 2023 r. nadal notowały kategorie, które rok  wcześniej podlegały jeszcze ograniczeniom epidemicznym. W usługach, rozrywce i gastronomii  wzrosty sprzedaży w zależności od kategorii osiągnęły od ponad 50% do blisko 40%. To pokazuje,  że branże, na które silnie oddziaływały ograniczenia epidemiczne i związany z nimi lęk klientów,  po zniesieniu restrykcji wróciły do pozytywnych trendów. Współczynnik konwersji, czyli średnie  wydatki klientów w przeliczeniu na jedną wizytę, w lutym 2023 r. wzrósł o 13% w stosunku  do lutego 2022 r. 

– Luty był kolejnym dobrym miesiącem dla centrów handlowych, jako kanału sprzedaży detalicznej  w Polsce. Obroty najemców prowadzących działalność w centrach handlowych wzrosły o blisko  30%, w porównaniu do lutego 2022 r. Z kolei odwiedzalność była o ponad 15% wyższa, niż w lutym 2022 r. Należy jednak pamiętać, że rok temu obowiązywały jeszcze ograniczenia pandemiczne,  które oddziaływały na handel. Z danych GUS wynika, że dla całości handlu wzrost sprzedaży o 9,9%  notowano w grupie tekstylia, odzież, obuwie, a o 2,7% w kategorii farmaceutyki, kosmetyki i sprzęt  ortopedyczny mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów  Handlowych.

Jaka jest odwiedzalność centrów handlowych?

Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów  na 1 mkw. powierzchni najmu, była w lutym 2023 r. o 15,6% wyższa niż w lutym 2022 r.  

PRCH Footfall Density Index – wskaźnik odwiedzalności centrów handlowych, pokazujący liczbę  klientów w ciągu miesiąca, w przeliczeniu na 1 mkw. powierzchni najmu. Jest przygotowywany  na podstawie informacji dostarczanych z nowoczesnych systemów kamer, pozwalających  na rzeczywiste, codzienne mierzenie ruchu w centrach handlowych. Klienci odwiedzający galerie  są liczeni za pomocą kamer 3D zainstalowanych przy każdym wejściu. Aby zminimalizować możliwość błędów, kamery montowane są również w dodatkowych miejscach, kluczowych  dla weryfikacji ruchu w danym obiekcie. To najbardziej miarodajny system analizujący przepływy  klientów w centrach handlowych, wyróżniający się dokładnością sięgającą 98%. Dane są zbierane  w obiektach handlowych o łącznej powierzchni powyżej 4,5 mln mkw., co stanowi 35% rynku  centrów handlowych w Polsce. Nieprzerwalnie od 2008 r., dane te są zbierane i weryfikowane przez  PwC, wiodącego międzynarodowego audytora.

Przeczytaj też: Rozmowy między centrami handlowymi i markami trwają: “To nie czas na wysuwanie kolejnych żądań, ale na otwarty i konstruktywny dialog”

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES