noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
ccc half price

TK Maxx będzie miał konkurencję. CCC otwiera pierwszy sklep typu off-price

REKLAMA
noSlotData

Na początku 2021 roku, prezes CCC ogłosił plany uruchomienia nowego konceptu sklepów „off-price”. CCC postanowiło odpowiedzieć na preferencje konsumenckie Polaków, dla których promocje są istotnym czynnikiem motywującym do zakupów. Nowy koncept CCC stanie się poważną konkurencją wobec popularnej sieci TK Maxx.

Od wielu lat, okazje były dla Polaków jednym z najważniejszych czynników rozważanych przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Według raportu KPGM z 2019 roku, okazje cenowe i produktowe znajdowały się na pierwszym miejscu. Aż 59% Polaków, bez względu na ich wiek wskazywało je jako najważniejszą informację w procesie podejmowania decyzji o zakupie.

Czynniki wpływające na zakup produktu

Wpływ Pandemii- tanio, taniej, jeszcze taniej?

Pandemia koronawirusa wpłynęła na preferencje konsumentów, jednak nie zmieniła naszego zamiłowania do promocji. Informuje o tym raport Accenture i Fashionbiznes.pl, Konsument w nowej rzeczywistości. Według tego dokumentu, w roku 2020, w sieci największe zainteresowanie Polaków wzbudzały informacje o promocjach i przecenach.

Treści interesujące polskich internautów

W kategoriach moda i uroda, okazja w postaci promocji, czy bonu stanowiła trzeci najważniejszy czynnik decydujący o kupnie danego produktu.

Czynniki skłaniające do zakupów

Pandemia i kryzys z nią związany przyczyniły się do ograniczenia domowych budżetów. Chcemy wydawać mniej, więc szukamy promocji intensywniej niż wcześniej. Rośnie również zainteresowanie zakupami online, jednak respondenci wciąż doceniają sklepy stacjonarne. Liczy się możliwość obejrzenia i przymierzenia produktów. Wraz ze wzrostem zakupów w Internecie, konsumenci oczekują od sklepów stacjonarnych innych doświadczeń.  Coraz częściej poszukują dodatkowych usług, jak strefa rozrywki, inspiracji czy profesjonalne doradztwo. 

W kontekście konceptu CCC typu “off price”, kluczowym czynnikiem skłaniającym do zakupów stacjonarnych, na który wskazują klienci jest możliwość skorzystania z promocji dostępnych wyłącznie tam. Widzimy więc, że dla okazji, Polacy są skłonni zrezygnować z wygody zakupów online.  

Odpowiedź retailerów

W publikacji Marty Machus-Burek, analityczki Colliers, czytamy o odpowiedziach detalistów na zmiany na rynku:

„W 2021 roku możemy spodziewać się dalszego rozwój firm z ofertą o profilu ‘ekonomicznym’, dyskontów (m.in. rosyjskiej sieci Mere), sklepów outletowych (np. marki typu off-price należącej do sieci CCC), sieci spożywczych oraz sieci z sektora ‘wszystko dla domu’. (…)” 

Oprócz wzrostu popularności dyskontów, prognozuje się częste decyzje o optymalizacji kanałów dotarcia do klientów, rozwijanie usług z zakresu e-commerce. Analitycy wspominają również koncentrację na powierzchni magazynowej. Właśnie taki projekt zaprezentowała niedawno firma TJX Europe – właściciel marki TK Maxx. Na przełomie 2022 i 2023 roku lubuskim Sulechowie ma powstać centrum dystrybucyjne dla TJX Europe. Będzie służyć ponad dwustu europejskim sklepom. 

Koncern CCC również wyraźnie odpowiada na trendy rynkowe, inwestując w dwa projekty – dyskontowy koncept typu “off-price” oraz Modivo, spełniające nowe wymogi klientów. Dotychczas obecne wyłącznie w sieci, Modivo niedawno pojawiło się stacjonarnie – w Warszawskiej Galerii Młociny. W wersji stacjonarnej ma skupiać się na docieraniu do nowej grupy konsumentów i rozwijaniu unikalnego customer experience.

CCC wprowadza koncept “off price” – konkurencję dla TK Maxx

Podczas styczniowej wideokonferencji dla inwestorów, prezez CCC, Marcin Czyczerski zapowiedział:

“Nowy koncept zamierzamy otworzyć wiosną 2021 roku w kanale offline, a jesienią w online. (…) To będzie koncept o charakterze off-price, czyli będziemy sprzedawać znane marki w atrakcyjnych cenach.” Czyczerski wskazał m.in., że klienci silniej poszukują teraz najlepszego stosunku ceny do jakości. Jak ocenił, grupa CCC ma dużą bazę klientów, dobre relacje z wynajmującymi, z markami, ma zdolność do skalowania biznesu i kompetencje w kanałach online i omnichannel. (PAP Biznes).

Koncept CCC off-price wydaje się być idealną odpowiedzią na wymagania konsumentów. Szczególnie, że, jak zapowiedział Czyczerski, ma istnieć zarówno off, jaki i online. Właśnie obecność w Internecie, będąca ważnym czynnikiem dla coraz większej grupy konsumentów może przeważyć o sukcesie nowego konceptu CCC. Jego konkurent – TK Maxx – nie oferuje sprzedaży Internetowej.

Sklepy outletowe lekiem na marnotrawstwo?

Pandemia przyczyniła się do spadków sprzedaży w sektorze modowym. W wyniku kryzysu, konsumenci ograniczają swoje wydatki, co skutkuje wielomilionowymi stanami magazynowymi, które przynoszą straty. Retailerzy zostali zmuszeni do przeceniania zalegającego towaru, który musi zostać wyprzedany. Niektóre marki (szczególnie te luksusowe) w inny sposób rozwiązują ten problem. Kolekcje są niszczone, by nie dopuścić do obniżenia ich wartości.  Być może dzięki dyskontom pokroju CCC off-price, które służą właśnie sprzedaży produktów w promocyjnych cenach, branży modowej uda się choć trochę ograniczyć ilość zmarnowanych zasobów. 

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Krakowski MIG Group – właściciel sieci Sizeer – pozyskał inwestora

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES