The North Face - na czym polega fenomen marki?

The North Face: na czym polega fenomen producenta najbardziej pożądanej kurtki puchowej? 

Od entuzjastów górskich wędrówek, po miłośników stylu gorpcore i miejskich trendów – amerykańska marka the North Face posiada miliony fanów na całym świecie, którzy cenią charakterystyczny design zestawiony z technicznymi właściwościami. Ich kurtki puchowe stały się synonimem pożądania i  numerem jeden w modzie ulicznej i wiele na to wskazuje, że kolejny sezon również będzie należeć do nich. Na czym polega fenomen marki the North Face?

Trudno wyobrazić sobie spacer po ulicy miejskiej metropolii lub wycieczkę po górskim szlaku bez napotkania ich logo. The North Face osiągnął w ostatnich latach niewiarygodny sukces – stworzył najbardziej pożądany atrybut fanów mody ulicznej, jednocząc przy tym miłośników sportowych aktywności, casualowej wygody oraz najnowszych trendów. Asortyment amerykańskiej marki to szeroka oferta odzieży outdoorowej oraz akcesoriów, które łączą w sobie najnowsze trendy, użytkowość i wytrzymałość. 

The North Face – historia marki

W 1966 roku dwóch entuzjastów spędzania czasu na świeżym powietrzu, Doug i Susie Tompkins, otworzyło mały sklep górski w San Francisco w Kalifornii. W sklepie sprzedawano wysokiej klasy sprzęt wspinaczkowy i kempingowy. Ich niewielki biznes szybko zyskał reputację sprzedawcy najlepszego sprzętu outdoorowego na zachodnim wybrzeżu i centrum kulturalnego społeczności wspinaczkowej Kalifornii. Tak rozpoczęła się historia kultowej marki The North Face, której datę powstania notuje się na 1968 rok, kiedy to zdecydowano się rozszerzyć działalność, tworząc i produkując specjalistyczny sprzęt alpinistyczny pod własnym szyldem.

Z biegiem czasu założyciele marki skierowali jej profil ze wspinaczek na górskie przechadzki, a  popularność tworzonej przez nich outdoorowej odzieży the North Face rosła. Pierwszym hitem amerykańskiej marki okazał się plecak „Ruthsack”, który zasłynął z lekkości, wytrzymałości i wyjątkowej funkcjonalności. W latach 90. marka przeżywała już czasy świetności i stała się kultowym atrybutem raperów i symbolem kultury tamtych czasów. Zajęła wówczas zaszczytne miejsce w świecie stylu ulicznego, była uwielbiana i pożądana przez młodzież. 

Atrakcyjności marki dodają liczne współprace, które marka rozwija od lat. Najbardziej udane okazało się połączenie sił z gigantem Supreme, amerykańską marką skateboardingową, która od lat ma silną pozycję na scenie hip-hopowej i deskorolkowej. Fenomen TNF został dostrzeżony również przez największe domy mody, stąd do współpracy zaprosili ją między innymi Comme Des Garcons czy Gucci.

Przeczytaj także: Jak bezpiecznie sprzedawać na Facebook Marketplace? Poradnik

Pionier mody outdoorowej

Dziś The North Face to synonim wysokiej jakości sprzętu i odzieży outdoorowej w połączeniu z najbardziej aktualnymi trendami. Firma działa w ponad 50 krajach na całym świecie i cieszy się dobrą reputacją dzięki innowacjom i wydajnościom  w swojej branży. Firma aktualnie należy do portfolio VF Corporation, do którego należą tak legendarne marki jak Lee, Vans czy Wrangler Jej roczny przychód w 2022 roku wyniósł 3,2 miliarda dolarów. 

The North Face to jednak coś więcej niż outdoorowa odzież i akcesoria. Marka wielokrotnie udowodniła, że jest firmą odpowiedzialną społecznie. W 2010 roku założyła fundację, która ma zachęcać dzieci i młodzież do aktywności fizycznych. TNF ma na swoim koncie również wsparcie liczych górskich wypraw. Dzięki swoim działaniom marka plasuje się w czołówce międzynarodowych marek działających w zrównoważony sposób. Raport Circular Fashion Index mierzący wysiłki marki w dążeniu do wydłużenia cyklu życia produktu wyróżnił The North Face jako trzecią na świecie najbardziej zaangażowaną firmę modową spośród 150 międzynarodowych marek. Doceniony został zarówno proekologiczny marketing oraz komunikacja marki, jak i program dawania nowego życia używanym produktom.

Dowiedz się więcej: The North Face otwiera internetowy second hand – poznajcie The North Face Renewed

The North Face Nupse

Baczny obserwator street style’u nie ma wątpliwości, który produkt był najczęściej widywany na ulicach w ostatnich latach. Kurtka puchowa the North Face stała się prawdziwym viralem, obiektem pożądania i ulubionym elementem garderoby gwiazd. Za rozkwitem tej popularności bez wątpienia stoi platforma TikTok i … Kendall Jenner. W 2019 r. influencerka została sfotografowana w deszczowy dzień w brązowej, krótkiej kurtce puchowej North Face. Jej stylizacja tylko rozgrzała pragnienie na ciepłą puchową kurtkę. Tak rozpoczął prawdziwy boom na model Nupse, któremu ulegli zarówno nastolatkowie, jak i światowe gwiazdy. Emily Ratajkowski, Hailey Bieber czy Kendall Jenner to tylko niektóre ze światowych ikon stylu, które zaczęły pojawiać się w niej regularnie. 

Największe zaintersowanie kurtkami puchowymi the North Face zaobserwowano w okresie 2020-2021 roku. W listopadzie 2020 roku Lyst wskazał na nagły wzrost wyszukiwań modelu Nupse o 150 proc. z miesiąca na miesiąc. W 2023 roku kurtki The North Face wciąż utrzymują silną pozycję wśród najczęściej wyszukiwanych okryć wierzchnich na zimę i nic nie wskazuje, by miały zniknąć z modowych ulic.

Dowiedz się więcej: Czy kurtki The North Face będą modne na zimę 2023?

Zdjęcie główne: Unsplash

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES