Ruszyły zapisy na 4. edycję studiów podyplomowych „Prawo i zarządzanie w sektorze mody” na Łazarskim

4351

Trzecia edycja studiów podyplomowych przed nami. Poprzednie edycje pokazały, że jest się czym chwalić. Ponad połowa z naszej grupy studentów zmieniła pracę lub podjęła się nowych wyzwań w sektorze mody jeszcze w trakcie trwania programu. Czas na kolejną grupę studentów, którym postaramy się przekazać jeszcze więcej unikalnej wiedzy i doświadczenia. 

Dlaczego te studia są wyjątkowe?

174 godziny z ponad 30 wykładowcami na co dzień pracującymi w branży mody daje ogromne pokłady inspiracji oraz możliwości networkingu.

Na co stawiamy?

Przede wszystkim na praktyczny wymiar studiów. Grupa już od pierwszego dnia nauki zacznie pracę nad case study potencjalnego produktu, który hipotetycznie wprowadzi na rynek pod koniec studiów. Każdy etap będzie konsultowany z kolejnym wykładowcą, który wesprze grupę swoją ekspertyzą, tym samym nadając edukacji praktyczny wymiar.

Co więcej, moduł prawny będzie prowadzony w formie warsztatów, podczas których zostaną przeanalizowane problemy, z którymi to branża boryka się każdego dnia.

Pogłębiliśmy moduły specjalizacyjne w zakresie: fashion e-commerce, sprzedaż w kanałach B2B czy fashion PR & Marketing.

Teraz Uczelnia Łazarskiego oferuje pożyczkę na studia. Aplikuj już dziś

Program „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, a także z naszym portalem. Studia pozwolą studentom na zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu biznesu: kupiectwa, product managementu, e-commerce, handlu międzynarodowego, komunikacji, finansów oraz prawa oscylującego wokół wszystkich wyżej wymienionych zagadnień. Program studiów został zbudowany w taki sposób, aby dotknął wszystkich tematów, z którymi na co dzień spotyka się każda firma modowa. Co więcej, zaproszona do współpracy kadra oraz inni studenci to bezcenne kontakty niezbędne do budowania swojej kariery w branży mody. Stawiamy na networking.

Moda to biznes

„Prawo i zarządzanie w sektorze mody” to program składający się z dwóch części: biznesowej oraz prawnej. Za część biznesową odpowiada Ula Wiszowata,

Część prawna została opracowana i jest nadzorowana przez radcę prawnego Agnieszkę Oleksyn-Wajdę, posiadającą wieloletnie doświadczenie w doradztwie prawnym dla branży retail w KPMG, będącą też kierownikiem kilku innych kierunków na Uczelni Łazarskiego.

Na liście wykładowców znalazły się też takie nazwiska jak: Monika Kapłan, wieloletnia praktyk marketingu mody, która odbudowała markę Reserved; Diana Okular, która wprowadziła do Polski markę Nk-edAgnieszka Przybylska i Magda Szaniawska z Wawfashion specjalizujące się w handlu B2B z międzynarodowymi showroomami; Ania Borkowska prezeska marki Robert Kupisz; Dagmara Habiera specjalista od Visual Merchandisingu; a także adwokaci i radcowie prawni: Marek Oleksyn, specjalista z zakresu własności intelektualnej, doceniony, m.in przez międzynarodowe rankingi prawne; Justyna Wilczyńska – Baraniak – specjalistka w zakresie nowych technologii, w tym również w branży fashion czy Katarzyna Nosal – Gorzeń, partner KPMG doradzający, m.in. branży retail. To dopiero początek tej listy. Wszystkie nazwiska znajdziecie na stronie naszego kierunku.

Dlaczego te studia są wyjątkowe?

„Prawo i zarządzanie w sektorze mody” to przede wszystkim praktyka i praca z ekspertami, którzy na co dzień wykonują swój zawód i nauczą studentów praktycznej wiedzy. Nawet skomplikowane prawo zostanie omówione w przystępny sposób w oparciu o wcześniej poruszone biznesowe aspekty rynku mody.

Akademia jest również członkiem Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów, dzięki czemu ma realny wpływ na profesjonalizację branży mody. Współpraca jednostek edukacyjnych z biznesem jest kluczowym elementem kształcenia wydajnych i nowoczesnych pracowników branży mody.

Rozwijamy współpracę z modowymi uczelniami zza granicy zapraszając światowej sławy profesorów z wykładami gościnnymi do naszej Akademii. W 2019 r. gościliśmy uczelnię Polimoda z Florencji, jedną z najlepszych uczelni biznesu mody w Europie. 

Od lutego 2019 r. jesteśmy członkiem grupy roboczej (Promoting broader climate action) działającej pod egidą ONZ w ramach wsparcia Karty Działań Przemysłu Modowego na Rzecz Klimatu.

Jesteśmy też partnerem powołanego przez Retail Institute Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab, dedykowanego poszukiwaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. W 2020 roku prace Centrum koncentrują się na realizacji programu Challenger 2.0., którego celem jest włączenie m.in. studentów i absolwentów uczelni wyższych w proces tworzenia w centrach i sieciach handlowych udoskonaleń produktów, usług, procesów, metod marketingowych, sprzedażowych i organizacyjnych.

Studia nagrodzone Certyfikatem z „Studia z Przyszłością”

W lutym 2020 r. kierunek „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością” 2019/2020

Szczegóły programu znajdziecie poniżej, a tymczasem APLIKUJCIE TUTAJ.

Przenosimy część zajęć do sieci

W roku akademickim 2019/2020, w wyniku epidemii COVID-19, zostaliśmy postawieni przed wyzwaniem natychmiastowego przeorganizowania i przeniesienia zajęć z sal wykładowych do pokoi wirtualnych.

Taka forma nauki została niezwykle pozytywnie odebrana przez słuchaczy. Aplikacja Microsoft Teams, poprzez którą prowadzone są zajęcia online zapewniła pełną interakcję studentów oraz kontakt z wykładowcami. Prelegenci przekazywali swoją wiedzę w oparciu o dostępne w czasie rzeczywistym prezentacje, na zasadach analogicznych jak podczas zajęć stacjonarnych.

W roku akademickim 2020/21 30% zajęć odbędzie się w trybie stacjonarnym, a pozostałe 70% w sieci. 

Zajęcia wirtualne okazały się dużym ułatwieniem dla osób dojeżdżających spoza Warszawy pozwalając na oszczędność czasu i kosztów dojazdu oraz pobytu. Taka forma zajęć umożliwiła nam jednocześnie zaproszenie na dodatkowe występy gości specjalnych.

Program

Biznesowe aspekty działalności w sektorze mody

  • Moda – Wstęp do Rynku Mody
  • Czy warto zakładać własną markę modową?
  • Forecasting czyli Planowanie sprzedaży
  • Inventory czyli zarządzanie stanem magazynowym
  • Budżetowanie
  • Strategie sprzedaży/ e-commerce 
  • Analiza danych
  • Praca z galeriami handlowymi
  • Kim jest klient galerii handlowych – mierzenie ruchu
  • Licencje w sektorze mody
  • Pozyskiwanie inwestorów i środków z funduszy unijnych
  • Ekspansja na rynki zagraniczne polskich spółek odzieżowych
  • Skuteczna sprzedaż
  • Visual Merchandising (galeria handlowa)
  • Merchandising czyli zarządzanie produktem
  • Technologie w modzie

Produkt w sektorze mody

  • Materiałoznawstwo
  • Product development
  • Kupiectwo
  • Modelowanie biznesowe czyli jak policzyć swój biznes
  • Brand Management czyli jak sprzedawać w kanale wholesale / B2B
  • Zarządzanie kolekcją
  • Trendwatching, czyli badanie trendów w modzie

Komunikacja w sektorze mody

  • Podstawy marketingu
  • Kreowanie strategii komunikacji w Modzie/ Fashion Marketing (+ CASE STUDIES)
  • Praca z agencją / Showbiznes
  • Digital marketing i praca z mediami
  • Social Media jako narzędzie sprzedaży
  • Storytelling
  • Produkcja i choreografia pokazów mody — kreowanie eventów od konceptu po realizację
  • Zrównoważona moda
  • Sztuka prezentacji
  • HR/praca w modzie
  • Zarządzanie kryzysem

Branża modowa w świetle prawa – własność intelektualna, dobra osobiste i dane na rynku mody

  • Co zyskasz chroniąc swoje wzory wzornictwo?
  • „All rights reserved” czyli jak w polskim segmencie modowym chronić twórczość
  •  „Confidential” czyli czym jest tajemnica przedsiębiorstwa i jak ją skutecznie chronić na konkurencyjnym rynku
  • Ochrona marki – co i jak chronić
  • Procesowe środki ochrony praw własności intelektualnej i dóbr osobistych
  • Umowy – „must have” każdego przedsiębiorcy
  • Dobra osobiste i dane osobowe na rynku mody
  • Jak chronić wizerunek?
  • Bez kreatywnego personelu ani rusz – elementy prawa pracy oraz regulacje dotyczące twórczości pracowniczej. 

Świat on-line – promocja, reklama, konsument i uczciwa konkurencja

  • Handel w internecie a prawo
  • Konsument w branży fashion – za co może nas pokochać, a za co hejtować?
  • Prawne aspekty promocji i reklamy
  • (Nie)uczciwa konkurencja: formy przekroczenia granic w walce o klienta i konsekwencje takich czynów 

Strategia prawna w sektorze mody

  • Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty prawne
  • Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty podatkowe

STRUCTOGRAM (moduł fakultatywny)

  • Structogram 1- Klucz do poznania siebie

EGZAMIN DYPLOMOWY

Wszystkie szczegóły dotyczące programu znajdziecie na stronie Akademi Biznesu i Prawa Mody na Uczeni Łazarskiego.