noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Polskie marki torebek

Polskie it bags? Oto marki torebek, które warto poznać

REKLAMA
noSlotData

Zachwycają kształtem, jakością wykonania, dopracowanymi detalami. Polskie marki udowadniają, że w poszukiwaniu torebki idealnej, nie trzeba sięgać daleko. Sprawdzamy, które modele mają szansę stać się polskimi it-bags

Przeczytaj również: Te polskie marki przeszły niedawno rebranding. Co warto o nich wiedzieć?

Polskie marki torebek: Mandel

Dumplingi, Cannolo, Fortune Cookie, Croissanty. Ich nazwy brzmią bardzo apetycznie, a wyjątkowy styl już od ośmiu lat przyciąga coraz to większe grono fanek. Polska marka Mandel nie boi się wyzwań, bowiem w tym roku postawiła na gruntowne odświeżenie wizerunku. Zmianie uległo logo, identyfikacja wizualna, fonty, packaging, okucia. Naczelne motto “Pomiędzy tym, co piękne, a tym, co funkcjonalne nie trzeba wybierać” pozostaje jednak aktualne, a marka wciąż stawia na kultywowanie rzemiosła i troskę o środowisko. Aktualnie torebki Mandel można zakupić w warszawskim pop-up store przy placu Trzech Krzyży. 

Przeczytaj więcej: Właścicielka marki Mandel. „Nie wszystkim się podoba ten odjazd w stronę nowoczesności” [wywiad]

Polskie marki torebek: Lobos

Marka Lobos to rodzinny projekt, który ujrzał światło dzienne w 2018 roku. Rodzeństwo – Monika Cisło i Patryk Łobos, wiedzę na temat projektowania i biznesu mody zdobywali na cenionych uczelniach – Istituto Marangoni, Istituto Secoli, Central Saint Martins oraz Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru i Akademii Sztuk Pięknych. Motto „Sztuka i rzemiosło” przyświeca ich pracy, w której rzemieślnicze tradycje łączą z artystycznym wymiarem. Torebki tworzone są ręcznie, z włoskich skór, przez lokalną manufakturę. Projektanci chętnie nawiązują współpracę z polskimi artystami. Na swoim koncie mają współprace między innymi z Eleną Ciupriną czy Anną Halarewicz, z którą właśnie wydali kolejną, trzecią już linię torebek. Imitująca małe dzieła sztuki linia Lobos x Anna Halarewicz to ręcznie malowane, skórzane torebki, które nie trafią do regularnej kolekcji. Te szczególne modele można zakupić jedynie w okresie świątecznym, a całość zysku zostanie przekazana na rzecz wybranej fundacji.

Polskie marki torebek: The Mar

Ta marka udowadnia, że etyczna moda nie musi być nudna i zachowawcza. Szeroka paleta kolorów dodaje energii i zdecydowanie wyróżnia The Mar na tle konkurencji. Twórczynie marki, Maria Buko i Marcelina Nastaj, nie uznają kompromisów – wypuściły na rynek projekty ręcznie tworzone przez rzemieślników, tworzone z dbałością o najmniejszy szczegół. Do produkcji wybrano skóry naturalne z ekologicznymi certyfikatami oraz podszewki z recyclingu. Marka jasno komunikuje swoje pro-ekologiczne cele, rezygnując z nadmiernej produkcji (torebki produkowane w krótkich seriach), ograniczając jednocześnie ilość odpadów wykorzystywanych do wysyłki (minimalistyczne opakowania dostosowane do recyclingu). 

Polskie marki torebek: MAKO

Surowy minimalizm zaklęty w projektach polskiej marki podbił serca gwiazd, influncerek i redaktorek mody. Torebki MAKO to układ w stronę prostoty, jakości i dbałości o szczegóły. Oprócz ponadczasowych klasyków, marka regularnie wprowadza do swojej oferty inspirowane aktualnymi trendami nowości. Nie zabraknie tu połyskującego srebra, mocnych kolorów czy kultowych już plecionych koszyków na lato. Twórczyni marki, Anna Sękowska, z dumą podkreśla polskie pochodzenie produktów, oznaczając je sloganem Made with pride in Poland.

Polskie marki torebek: Atomy

Klasyczne, ponadczasowe, uniwersalne – to słowa, którym najlepiej określają projekty Atomy. Polska marka stawia na minimalizm w stylowym wydaniu, który sprawia, że jej projekty – choć wyróżniają się na rynku, stanowią doskonałą bazę do każdej stylizacji. Tworząc w duchu mody zrównoważonej, marka podąża za koncepcją Lean Manufacturing Tym samym stara się ograniczać wszelkiego rodzaju nadmiar – zarówno wykorzystywanych surowców jak i ludzkiej pracy. Każda torebka szyta jest na indywidualne zamówienie klienta, co stanowi dzieło samo w sobie i wymaga minimum kilku godzin ręcznej pracy kaletników.

Zdjęcie główne: kampania Atomy, fot. Łukasz Kuś

Przeczytaj również: Wschodzące polskie marki sportowe, które zachęcą do aktywności fizycznej

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES