SPONSOR SERWISU
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Vistula sklepy stacjonarne zmienia w concept story

Popularna polska marka odświeża wizerunek. Sklepy stacjonarne zmienia w nowoczesne concept story

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Vistula, największa marka z portfolio odzieżowego Grupy VRG, ruszyła z dużymi zmianami w sieci stacjonarnej w całej Polsce. Marka wdraża nowy design we wszystkich świeżo otwieranych, jak i modernizowanych sklepach. W zależności od lokalizacji, klienci odwiedzą wielkopowierzchniowe, nowoczesne concept story, albo odważne, minimalistyczne salony. Sieć marki Vistula na koniec 2023 roku będzie miała 142 punkty, przy planowanym nieznacznym wzroście powierzchni handlowej w stosunku do roku ubiegłego. 

Przecztaj również: Polski gigant e-handlu przedstawia wyniki. Zysk był wyższy niż oczekiwano

Nowy koncept salonów Vistula powstał we współpracy z renomowaną pracownią architektoniczną Schwitzke Górski. Jak podkreślają przedstawiciele marki, zespół pracujący nad zmianą bazował na wielowymiarowej analizie badań jakościowych obecnych i potencjalnych klientów. Jej wynik wskazał na najważniejsze wyzwania, przed którymi stoi marka:zaspokojenie potrzeb lojalnych klientów, a jednocześnie zaadresowanie zmieniających się oczekiwań młodszych odbiorców, w tym kobiet – nowej grupy, do której Vistula w coraz większy stopniu kieruje swoją ofertę. W efekcie powstały dwa warianty konceptu – tak, aby w różnych lokalizacjach sprostać odmiennym oczekiwaniom klientów. 

Wielkoformatowe ultra-nowoczesne concept story

Salony Vistula zlokalizowane w najbardziej rozpoznawalnych centrach handlowych, operujące na największych powierzchniach, będą stopniowo stawać się concept storami marki. Mają one być nie tylko miejscem ekspozycji najnowszych kolekcji, ale również przestrzenią dialogu z obecnymi i nowymi klientkami i klientami.

Projekt tych salonów to ukłon w kierunku świata fashion. Koncept stworzyliśmy z myślą o modowych pasjonatach. Jest odważny, z bardzo oryginalnymi elementami ekspozycji, minimalistyczny, jednocześnie klasyczny i ultra-nowoczesny – tak jak Vistula w swojej nowej odsłonie, zgodnej z aktualną strategią marki – mówi Marta Fryzowska, Wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment odzieżowy. 

Pierwszy concept store Vistula został właśnie otwarty w warszawskiej galerii Westfield Mokotów. Jako kolejni z ofertą marki w podobnych wnętrzach zapoznają się klienci galerii Bonarka, Posnania i Wroclavia.

Przeczytaj również: Rynek dóbr luksusowych wciąż rośnie. Jaką wielkość osiągnie w 2023 roku?

Zaproszenie do eksploracji

Nieco mniej odważny, ale równie nowoczesny wizerunek będą miały nowo otwierane i modernizowane salony marki Vistula operujące na mniejszych powierzchniach. To druga odsłona konceptu. Charakteryzuje się silnym zakotwiczeniem w tradycji marki i jest zaprojektowana tak, aby czuł się w niej dobrze stały klient, odwiedzający sklep głównie w poszukiwaniu kolekcji formalnej. Dlatego zastosowano np. kontrastowe kolory, które kojarzą się z męskim garniturem.

Jednocześnie wygląd salonów zyskał subtelne, nowoczesne wyróżniki, sygnalizujące ewolucję marki Vistula. Użyte szklenia i charakterystyczne oświetlenie zainspirowane meandrami rzeki, od której pochodzi nazwa marki, mają za zadanie sprawić, by młody klient zaciekawiony nowoczesnością wnętrza z przyjemnością eksplorował nowe kolekcje.  Taka przestrzeń po metamorfozie czeka już na klientów w Opolu, czy Częstochowie. Wkrótce dołączą do nich inne salony.

Wspólnie z zespołem VRG stworzyliśmy dla klientów Vistula przestrzenie, które nie tylko oddają esencje nowego pozycjonowania marki, ale także reprezentują nowoczesną wizję elegancji i zrównoważonego podejścia. Nasze projekty oferują unikalne doświadczenia, pozwalając marce Vistula na rozwijanie się i przyciąganie nowych odbiorców – komentuje CEO Schwitzke Górski, Michał Górski

W zgodzie ze strategią i wartościami

Niezależnie od wariantu, nowe aranżacje salonów Vistula pozwolą na pełniejszą i lepszą prezentację kolekcji damskiej, która w perspektywie 2025 roku ma mieć ok 15% udział w sprzedaży marki.  Dlatego w nowym koncepcie ponad 1/3 powierzchni sklepu przeznaczona została dla klientek marki i kobiecej części kolekcji. Z myślą o niej powstała także odrębna strefa przymierzalni, która umożliwia wygodne dopasowanie ubrań. 

Nowy koncept salonów Vistula stawia na energooszczędność i ekologiczne materiały. W sklepach będzie stosowane oświetlenie LED. Projektanci postawili też na łatwo poddające się recyclingowi surowce: gliniany, ekologiczny mikrocement oraz stal. Wybory te są spójne ze strategią zrównoważonego rozwoju Grupy VRG. 

Przeczytaj również: Ciao Italia! Answear.com debiutuje we Włoszech

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Tagi
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES