REKLAMA
Polska marka Tylko z pierwszym na świecie raportem zrównoważonego rozwoju w zgodzie z ESRS

Polska marka Tylko z pierwszym na świecie raportem zrównoważonego rozwoju w zgodzie z ESRS

REKLAMA

Tylko to innowacyjna marka zajmującą się produkcją spersonalizowanych mebli na zamówienie. W ich DNA na stałe wpisany jest zrównoważony rozwój. Nic więc dziwnego, że zdecydowali się podsumować swoją dotychczasową działalność publikując swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju za rok 2022. Na dodatek, dokument powstał w zgodzie z wytycznymi Komisji Europejskiej w oparciu o standardy ESRS.

Tylko: co to za marka?

Tylko powstało w 2015 roku w Warszawie z mocnym przekazem. Ich celem od początku było skrócenie i uproszczenie łańcucha dostaw oraz zaoferowanie wysokiej jakości mebli tworzonych na indywidualne zamówienie klienta. Wszystko miało stać również w opozycji do działania typu fast furniture. W ich manifeście biznesowym znalazła się harmonia i odpowiedzialność, a wartości te niezmiennie towarzyszą im w ich Strategic directions na lata 2023—2025.

Do projektowania mebli wykorzystywany jest cyfrowy konfigurator, który umożliwia zaprojektowanie meble marzeń, idealnie dopasowanych do potrzeb i możliwości mieszkaniowych klientów. Wsparcie oferuje także wykorzystanie technologii Augmented Reality, która ułatwia takie zaprojektowanie mebla, by idealnie wpasował się we wnętrza.

Meble Tylko tworzone są w Polsce, jednak dostarczane także poza granicami kraju. Do głównych rynków należy Europa Zachodnia, w tym Niemcy, Francja, Holandia, Wielka Brytania, Szwajcaria, Belgia, Austria, Norwegia, Hiszpania i Dania.

Meble w duchu slow

Marka Tylko kieruje się zasadą „Kupuj mniej, ale lepiej”. Dlatego też ich meble są trwałe i wytrzymałe, a przy tym bezpieczne dla zdrowia i dobre dla planety. Materiały i surowce wykorzystywane do tworzenia produktów Tylko pozyskuje w sposób odpowiedzialny, a całość gotowych projektów powstaje lokalnie. Tylko wykorzystuje m. in. ekologiczną i wytrzymałą sklejkę brzozową oraz płyty wiórowe pochodzące z recyklingu.

Z kolei zamiast masowej produkcji i tworzenia nadwyżek magazynowych, marka kreuje meble wyłącznie na zamówienie, wytwarzając tylko to, co niezbędne, przy oszczędności wody i energii. Wykorzystują także technologię nestingu, by zredukować liczbę odpadów i wykorzystać materiały w maksymalny możliwy sposób. Projekty pakowane są na płasko, w opakowania papierowe pochodzące z recyklingu. Co więcej, pracownicy dostarczają je firmom kurierskim w większych ilościach naraz, by zmniejszyć ślad węglowy.

Customizacja mebli to kluczowy element w procesie tworzenia produktów od Tylko. Jego celem jest idealne dopasowanie mebla do potrzeb, możliwości i po prostu gustu klienta.

Czytaj także: Markowa skórzana torebka. Jak pielęgnować luksusową galanterię ze skóry? | lamode

Pierwszy raport ESRS

Autorski i nowoczesny model biznesowy Tylko doczekał się uznania. Ich pierwszy raport z działalności nie tylko podsumowuje ich dotychczasowe osiągnięcia. Co więcej, zbudowano go w oparciu o standardy ESRS i wydany przez Komisję Europejską. Ich meblarska rewolucja sprawiła, że mogli skorzystać z innowacyjnych standardów ESRS, które nie zastosowano jeszcze przez nikogo wcześniej.

Raport działa w zgodzie z ostateczną wersją Europejskich Standardów Sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju. Przedłożono je przez EFRAG Komisji Europejskiej w listopadzie 2022 roku. Dokument również dostosowano w możliwie największym stopniu do standardów ESRS, które wydane zostały przez Komisję Europejską w formie rozporządzenia delegowanego w dniu 31 lipca 2023 roku.

W raporcie tym znalazło się podsumowanie minionych lat działalności, ale także plany oraz cele na kolejne lata. Przeanalizowane i rozwijane zostały takie obszary jak: łańcuch wartości, wpływ na środowisko naturalne (w tym zanieczyszczenia czy emisja gazów cieplarnianych), gospodarka cyrkularna, praktyki biznesowe czy osoby związane z firmą (kadra kierownicza, pracownicy, dostawcy, producenci, konsumenci).

Czytaj także: Ile kosztuje marzenie o własnej modowej marce? O kosztach stawiania startupu w branży fashion

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES