REKLAMA
15 września przy najważniejszej ulicy handlowej w Mediolanie salon otworzyła polska sieć odzieżowa. Wydarzeniu towarzyszy specjalny projekt.

Ciao Milano! Polska marka otworzyła pierwszy sklep we Włoszech

REKLAMA
REKLAMA

15 września przy najważniejszej ulicy handlowej w Mediolanie, Corso Vittorio Emanuele II, swój salon otworzyła znana polska sieć odzieżowa. Wydarzeniu towarzyszy specjalny projekt „Ciao Milano!” – limitowana kolekcja kapsułowa skupiona wokół odświeżonych klasyków.

Reserved szerzej otwiera się na włoski rynek

Założona przez Marka Piechockiego i Jerzego Lubiańca marka Reserved od 1988 roku umacnia swoją pozycję na polskim rynku producentów odzieży. Dbając przy tym nie tylko o jakość proponowanych ubrań ale również sukcesywne zwiększanie świadomości marki wśród konsumentów. Zgodnie z obraną strategią, 15 września 2023 roku Reserved otworzył pierwszy stacjonarny salon sprzedażowy we Włoszech. Dokładnie w Mediolanie, przy najważniejszej ulicy handlowej – Corso Vittorio Emanuele II.

Za wystrój mającego powierzchni niemalże 900m2 salonu odpowiada Studio 1:1. Wielokrotnie nagradzany polski interdyscyplinarny zespół projektowy, znany z kompleksowego podejścia do sztuki designu. Dzięki ich pracy włoską klientelę wita przyjazne i neutralne wnętrze, z elementami ekspozycji nawiązującymi do polskiego wzornictwa. Podkreślmy, że mediolański butik powstał w ramach nowego konceptu marki Reserved. Z układem ekspozycji sprzyjającym estetycznym doznaniom zakupowym, a także z nowoczesnym, bardziej energooszczędnym systemem zarządzającym oświetleniem. Konsumenci mogą korzystać również z szeregu udogodnień związanych ze strategią sprzedaży omnichannel. Na przykład kupując online otrzymają swoje zamówienia prosto z magazynu zlokalizowanego na terenie salonu. 

To jednak niejedyne debiuty przygotowane przez Reserved na trzeci kwartał bieżącego roku. W drodze zachodniej ekspansji marka planuje otworzyć również kolejne odsłony salonów w Wielkiej Brytanii. Dokładnie przy Oxford Streer oraz w centrum handlowym Brent Cross. – Analizowane przez nas trendy rynkowe w wielu regionach pokazują, że po zawirowaniach wywołanych pandemią salony stacjonarne znów przyciągają klientów. Dziś są one nie tylko miejscem zakupów, ale przede wszystkim spotkań i rozrywki, czego potwierdzeniem jest popularność naszych nowych lokalizacji w Wielkiej Brytanii. Każde z tych miejsc ma zupełnie inną historię oraz klimat, ale tym, co je łączy jest bardzo wysoki potencjał sprzedażowy, który zamierzamy wykorzystać w realizacji naszych planów ekspansji w Europie Zachodniej mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Przeczytaj również: Inwestorzy chętnie wybierają branżę dóbr luksusowych. W 2022 roku doszło w niej do blisko 300 transakcji [raport]

Debiut we Włoszech – otwarcie salonu powiązane z nową kolekcją

Z okazji uruchomienia nowego salonu w Mediolanie marka Reserved przygotowała limitowaną kolekcję kapsułkową. Składa się ona z 27 modeli ubrań oraz 11 akcesoriów. -– Stare spotyka się z nowym, Wschód miesza się z Zachodem, nowoczesność zderza się z tradycją. Premium jakości oraz oszczędna kolorystyka kolekcji z akcentem czerwieni tworzą kobiece, a jednocześnie typowo miejskie sylwetki. Propozycje te zgrabnie budują całą sezonową szafę, oferując ubrania zarówno na dzień, jak i na specjalną okazję – mówi odpowiedzialna za kolekcję Anna Sołtys, dyrektorka biura projektowego Reserved w Warszawie. 

Przygotowane projekty dyskretnie nawiązują do polskiej kultury i dziedzictwa. Wśród deseni można znaleźć wariację na temat haftów kaszubskich, oryginalnie kaszëbsczi wësziwk, z charakterystycznymi motywami zdobniczymi kwiatów w podstawowych kolorach jak błękit, żółty czy czerwień, a także wzory inspirowane malowidłami na chatach w małopolskiej wsi Zalipie. To jeden z najpiękniejszych zakątków w Polsce, z tradycją barwnych kwiatowych malowideł na ścianach sięgającą XIX wieku. Kolekcja „Ciao Milano!” wchodzi do sprzedaży wraz z otwarciem mediolańskiego konceptu marki.

Przeczytaj również: 51 proc. Polaków chce większej liczby ekologicznych opakowań na rynku [RAPORT]

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES