noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Sportowe buty Adidas z widocznym logo marki

Polska marka miała kopiować logo Adidasa. Znamy rozwiązanie sporu

REKLAMA
noSlotData

Kubota, polska marka produkująca odzież sportową, ogłosiła, iż doszła do porozumienia z niemieckim koncernem Adidas w sprawie sporu o znak graficzny wykorzystywany m.in. na swoich kultowych klapkach. 

Spór Kuboty z Adidasem opisywaliśmy na łamach portalu w grudniu ubiegłego roku. Przedstawiciel Adidasa w liście wysłanym do Kuboty pod koniec 2023 r. stwierdził, że używane przez polską firmę oznaczenia produktów są zbyt podobne do wykorzystywanego i kojarzonego z Adidasem znaku 3 pasków. Chodziło o zarejestrowane przez polską spółkę w październiku ubiegłego roku w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualne znaki nr 018888193 oraz nr 018888160.

Komunikat Kuboty informuje, że polska marka doszła do porozumienia z Adidasem. Na jego mocy na kultowych klapakach i innych produktach, Kubota nie będzie już zamieszczała wspomnianych znaków graficznych występujących samodzielnie,tj. bez słownego oznaczenia KUBOTA.

Adidas zrzekł się wobec polskiej spółki roszczeń wynikających ze zdarzeń, które miały miejsce przed zawarciem porozumienia. Zawarcie porozumienia nie wpłynie na działalność Kuboty ani na wyniki finansowe” – czytamy w komunikacie.

Przeczytaj również: Producent kultowych klapków ma się czym chwalić. Imponujące wzrosty na 30-lecie marki

Logo Adidas powodem sporów

Trzy paski są umieszczane na produktach firmy Adidas założonej przez Adolfa Dasslera od lat 40. XX w. Logotyp zarejestrowano w marcu 1949. Symbol niemieckiego giganta był niejednokrotnie przedmiotem sporu między niemieckim gigantem a innymi firmami, które umieszczały je na swoich produktach. Głośna była sprawa m.in.amerykańskiego projektanta Thoma Browne’a, który na swoich ubraniach najpierw umieszczał trzy paski, a po ugodzie z Adidasem – cztery.

Także w UE sprawa znaku Adidasa wielokrotnie była przedmiotem sporów sądowych, od kiedy w 2014 roku Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej zarejestrował trzypaskowy znak towarowy. Niektóre jak sprawa belgijskiego dystrybutora obuwia Shoe Branding Europe rozbijały się nawet o Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE),który jednak wtedy stanął po stronie Belgów, domagających się, by unieważnić prawo do znaku.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: Sportowa bluza od Adidas Originals to hit it-girls 2024

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES