REKLAMA

PODSUMOWANIE TYGODNIA: co wydarzyło się w świecie mody?

REKLAMA

360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter oraz garść informacji o tym, jak zmienia się branża fashion. W każdy piątek pokazujemy Wam najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy! Sprawdźcie razem z nami, co wydarzyło się w świecie mody w ostatnich dniach.

>> ABY CO TYDZIEŃ OTRZYMYWAĆ DAWKĘ NAJNOWSZYCH INFORMACJI, ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA <<

AKTYWIŚCI KLIMATYCZNI PRZEJĘLI WYBIEG POKAZU LOUIS VUITTON

Aktywiści klimatyczni z Extinction Rebellion przejęli wybieg pokazu Louis Vuitton podczas Paris Fashion Week. Manifest miał na celu zwrócenie uwagi branży na problemy środowiskowe.

„Nadkonsumpcja = wymieranie”, czytamy na banerze uniesionym przez protestującą aktywistkę z międzynarodowego ruchu obywatelskiego przeciwko zmianom klimatycznym, która dostała się na scenę trwającego wczoraj pokazu marki Louis Vuitton.

Extinction Rebellion oraz Friends of the Earth i Youth For Climate wydali oświadczenie w ramach protestu, w którym przyznali, że w całą inicjatywę zaangażowanych było około 30 osób, z których dwie zostały aresztowane.

Aby śledzić na bieżąco newsy ze świata mody – odwiedź nasz Instagram.

GWIAZDA K-POP TWARZĄ NOWEJ KAMPANII CHANEL

Południowokoreańska piosenkarka Jennie, członkini k-popowej grupy Blackpink, jest twarzą nowej kampanii Chanel Coco Neige 2021/22. 

Nakręcona przez słynny holenderski duet Inez & Vinoodh, kolekcja Chanel Coco Neige to oda do sportów zimowych, wykorzystująca wysokiej jakości materiały i nowe technologie, aby pokazać alpejski styl życia godny podwójnego C. 

Jennie, to świeże spojrzenie na markę Chanel, które uosabia dziewczęcość z nutą seksapilu, aby przyciągnąć młodsze pokolenia. Chanel podobnie jak wiele innych domów mody dostrzega siłę sprzedaży koreańskich idoli, którzy zastępujące stare zachodnie standardy.

Najnowszą kampanię Chanel zobaczycie na naszym Facebooku!

Co słychać w biznesie mody?

LPP PODSUMOWUJE DRUGI KWARTAŁ BR. I PRZYGOTOWUJE SIĘ NA TRUDNY KONIEC ROKU

W drugim kwartale roku obrotowego 2021/2022 sprzedaż polskiego producenta odzieży wzrosła o 71% w porównaniu do ubiegłego roku i przekroczyła 3,6 mld zł. To efekt m.in. ponownego otwarcia sklepów stacjonarnych i zjawiska odroczonego popytu. Wypracowane wyniki pozwoliły zakończyć pierwsze półrocze br. z blisko 6 mld zł przychodu i 480 mln zł zysku netto.

Sprzedaż internetowa LPP w analizowanym kwartale wyniosła blisko 800 mln zł. Dynamika wzrostu e-commerce jest wolniejsza niż w ub.r., ale utrzymuje się na dwucyfrowym poziomie.

Receptą na niepewne czasy i wyzwania kolejnego półrocza jest wzmacnianie modelu sprzedaży wielokanałowej – LPP rozwija sieć stacjonarną, która na koniec drugiego kwartału przekroczyła 2000 sklepów, a od września objęła 26. rynek – Macedonię Północną. Równolegle spółka rozszerza zasięg e-commerce na 31. rynek online – Bułgarię.

LPP integruje swoje plany biznesowe ze strategią zrównoważonego rozwoju, co zostało docenione w Badaniu Świadomości Klimatycznej Spółek. Firma podpisała też list intencyjny z dostawcą energii i od 2023 r. zasili swoje budynki z OZE.

Więcej na temat wyników LPP przeczytacie na TUTAJ.

ANSWEAR.COM NOTUJE ZNACZNY WZROST SPRZEDAŻY ONLINE

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, według wstępnych danych wypracował w III kw. 2021 r. 161 mln zł sprzedaży on-line, oznacza to wzrost o 73 proc. rdr., co przekłada się na równie dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży, które w analogicznym okresie urosły o 72 proc. rdr. i wyniosły 155 mln zł. Roczna dynamika kwartalnej sprzedaży online to efekt przede wszystkim dynamicznie zwiększającej się oferty produktowej, szczególnie w segmencie premium, a także wprowadzeniu do sprzedaży wielu znanych marek np.: Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Victoria Victoria Beckham czy Chiara Ferragni. 

Warto podkreślić, że Spółka nie zwalnia tempa rozwoju. W ostatnich tygodniach Answear.com dynamicznie rozszerzył skalę swojej działalności. Pod koniec sierpnia spółka rozpoczęła działalność w Grecji, z kolei na początku października weszła na rynek chorwacki.

Więcej o wynikach platformy przeczytacie na naszym portalu.

Przeczytaliśmy w sieci

CO AWARIA FACEBOOKA MOGŁA NAUCZYĆ MARKI NA TEMAT KOMUNIKACJI?

Za nami największa globalna awaria serwisów Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp – platform, z których korzysta ponad 3 mln użytkowników na całym świecie. Problemy zaczęły się w poniedziałek w okolicach godziny 18:00 i zakończyły się po północy. 

Wielogodzinna awaria wywołała nie tylko niezadowolenie użytkowników, ale i inwestorów giełdowych. W efekcie mogliśmy zaobserwować w poniedziałkowy wieczór wyprzedaż akcji Facebooka. Globalna awaria to jednak nie tylko straty finansowe dla platformy Marka Zuckerberga, ale przy okazji duża lekcja dla marek i influencerów, które stawiają na komunikację w sieci opierając się przede wszystkim na platformach należących do Facebooka.

Ta sytuacja powinna dać nam wszystkim, użytkownikom, firmom i marketerom do myślenia. Jak wiadomo i co pokazuje przykład wczorajszej awarii, nie warto opierać biznesu na jednym kanale, szczególnie zewnętrznym, bo gdy coś się wydarzy, to zostajemy z niczym – komentuje Ewelina Kapuścińska z Cube Group w rozmowie z portalem Wirtualne Media. – Dlatego myślę, że lekcją, jaką wszyscy powinniśmy wyciągnąć z tej sytuacji jest dywersyfikacja kanałów dotarcia i kontaktu z klientem. Za tym idzie rozbudowa mediów własnych, nad którymi mamy kontrolę – dodaje. 

Dokładną analizę sytuacji oraz opinie ekspertów przeczytacie na portalu Wirtualne Media.

INFLUENCERZY POD LUPĄ!

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął śledztwo w sprawie nieoznaczania przez influencerów kryptoreklam – czytamy na portalu Social Press

Na pewno każdy, kto ogląda Stories na Instagramie, potrafi przypomnieć sobie chociaż jedną relację, na której influencer mówi o danym przedmiocie, lub usłudze i nie oznacza współpracy. W teorii więc, oglądamy kryptoreklamę, a twórca internetowy dostaje za to adekwatne wynagrodzenie. Wszystko jednak wskazuje na to, że już niebawem może się to zmienić. Dlaczego? Całą sytuacją zainteresował się bowiem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Planuje on dokonać takich zmian, aby konsument doskonale zdawał sobie sprawę z tego co należy, a co nie należy do treści sponsorowanych. W przypadku kryptoreklam, odbiorca treści może być wprowadzony w błąd, ponieważ twórca nie dokonał obiektywnej recenzji, a co za tym idzie, oszukał widza.

Sprawa jest na tyle poważna, że Tomasz Chróstny, prezes UOKiK postanowił wszcząć śledztwo w tej sprawie. Jego celem jest zbadanie rynku, odkrycie naruszeń, jak również opracowanie zasad dla influencerów zarabiających na treściach online.

Więcej szczegółów przeczytacie na portalu Social Press.

Przeczytaj na Fashion Biznes

NAJCIEKAWSZE SKLEPY W POLSCE – OPOWIADA HAREL

Polska branża modowa rozwija się z każdym rokiem. Wraz z kolejnymi postępami i wprowadzanymi do niej ulepszeniami, poszerza się także wachlarz dostępnych dla kupujących sklepów. Niektóre z nich zaskakują świeżym i niebanalnym asortymentem. Sprawdźcie nasze wybory najciekawszych sklepów i co o niektórych z nich mówi Harel – jedna z najbardziej znanych blogerek modowych!

Co decyduje o sukcesie sklepu? Wygląd – to brutalne, lecz prawdziwe. – mówi nam Harel na wstępie – Dobry wygląd w przypadku butików czy stacjonarnych, czy internetowych, łączy się z odpowiednio dobranym i skomponowanym asortymentem.

Które sklepy Harel wskazała jako swoje ulubione i warte odwiedzenia? Koniecznie sprawdźcie TUTAJ!

TEGO NIE WIECIE O GEN Z! – RAPORT FACEBOOK IQ

Każde pokolenie ma własny głos. Aktualnie dochodzi do niego Gen Z. Osoby urodzone pod koniec lat 90. do początku lat 10. w tym roku obejmą około 41% populacji. Ich ilość oraz działania nie mogą zostać zignorowane – to oni są przyszłością. Raport Facebook IQ przybliża nam charakterystykę Generacji Z i jej kluczowe cechy.

Po szczegóły raportu sięgniecie TUTAJ

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES