PODSUMOWANIE TYGODNIA: co wydarzyło się w świecie mody?

141
źródło: Pexels

“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!

W tym tygodniu przybliżamy rewelacyjny prokobiecy spot marki Yes, którego nie zobaczycie w TVP, przedstawiamy nową platformę marketplace w duchu slow od Tatuum oraz opowiadamy o ostatnich pokazach Gucci i Chanel. Co jeszcze wydarzyło się w branży mody? Sprawdźcie sami.

>> ABY CO TYDZIEŃ OTRZYMYWAĆ DAWKĘ NAJNOWSZYCH INFORMACJI, ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA <<

“JESTEM KOBIETĄ” – ŚWIETNY SPOT ŚWIĄTECZNY OD YES, KTÓREGO NIE ZOBACZYCIE W TVP

Nie, to nie piękna i długa reklama Apartu. Tym razem bez naginania rzeczywistości i zbędnej sztucznej otoczki, marka biżuteryjna Yes wypuściła  rewelacyjną świąteczną kampanię pod hasłem “Jestem kobietą”. Wystąpiły w niej bohaterki reprezentujące różne środowiska, grupy społeczne i wiekowe, które wspólnie mówią: “Chcemy tworzyć świat, w którym wszystkie kobiety, zamiast NO, słyszą YES”. 

Bohaterkami zostały wyjątkowe kobiety i aktywistki. Wśród nich znalazły się businesswoman i mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska, wioślarka i wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann i jej partnerka Julia Walczak, Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat, Aleksandra Wiederek-Barańska, która od ponad lat aktywnie zachęca do badań i profilaktyki nowotworów piersi, jak również Bogna Golec – modelka plus size. W świątecznym spocie Yes świetnie pokazuje kobiecą siłę, różnorodność i wrażliwość. Yes zwraca uwagę na siłę kobiecej solidarności, odwagę bycia sobą i życia zgodnie z własnymi zasadami. 

Reklama nie spotkała się jednak z przychylnym odbiorem wszystkich. Okazuje się, że spotu nie  widzowie TVP, które … nie zgodziło się na emisję twierdząc, że “godzi on we wrażliwość ich odbiorców”. Obiekcje wzbudził pocałunek dwóch kobiet, bohaterka po mastektomii, czy nawet matka karmiąca piersią (SERIO?!)

TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości. Z tym że te tak zwane nagości TVP mogła ewentualnie tolerować po godz. 20, jednak pary nieheteronormatywnej – o żadnej porze – skomentował dla Press Marcin Gaworski, CEO & partner 180heartbeats + JvM – agencji stojącej za powstaniem kampanii. 

Na szczęście, spot bez żadnych obiekcji emitują pozostałe stacje telewizyjne, platformy i serwisy streamingowe. Dobra robota Yes, właśnie takie reklamy chcemy oglądać! 

MIESZKANIE CARRIE BRADSHAW DO WYNAJĘCIA! 

Kto z nas nie marzył kiedyś o wielkomiejskim życiu Carrie Bradshaw „Seksu w wielkim mieście”. Teraz pojawia się szansa przeniesienia się do jej świata! Na Airbnb już wkrótce pojawi się oferta wynajmu nowojorskiego mieszkania Carrie Bradshaw! Zapisy do wynajęcia lokalu startują 8 listopada 2021 roku. Mieszkanie dostępne będzie tylko przez dwa dni, 12 i 13 listopada.

– Airbnb odtworzyło mieszkanie Carrie, a ja współpracuję z nimi. Mamy nadzieje, że spodobają Wam się pamiątki Carrie porozrzucane po pokojach. Sprawdźcie, co wisi w jej szafie, spróbujcie sił w pisaniu i koniecznie wypijcie Cosmo!” – napisała Sarah Jessica Parker na Instagramie.
Od 8 listopada 2021 roku fani mogą zarezerwować jedną noc w kultowym mieszkaniu Carrie. Za pobyt zapłacą jedynie 23 dolary. Wysokość ceny nawiązuje do liczby lat, które upłynęły od premiery pierwszego odcinku „Seksu w wielkim mieście” w 1998 roku. Sarah Jessica Parker będzie wirtualnie witać gości.

Akcja towarzyszy promocji serialu „And Just Like That…”, który pojawi się na małych ekranach już w grudniu. Więcej szczegółów przeczytacie na naszym Instagramie!

“VOGUE PARIS” ZMIENIA NAZWĘ NA “VOGUE FRANCE”

Szefowa redakcji Eugénie Trochu, ogłosiła, że “Vogue Paris” przechodzi rebranding i będzie reprezentować cały kraj jako “Vogue France”. 

„Wolność. Wolność wyrażania siebie, innego myślenia, nakładania wszystkich kolorów na paznokcie, włosy, policzki… Aby głośno i wyraźnie głosić swoją tożsamość oraz celebrować różnice. Pierwszy numer Vogue France będzie hołdem i celebracją indywidualności” – mówi Eugénie Trochu.

GUCCI “LOVE PARADE”: NOSTALGICZNA PODRÓŻ ALESSANDRA MICHELEGO

Mama dyrektora kreatywnego Gucci Alessandra Michelego pracowała jako asystentka we włoskiej firmie produkującej filmy. Jej opowieści były dla wychowywanego na obrzeżach Rzymu projektanta niczym okno na świat. Pobudzały wyobraźnię, rodziły fantazję, kreśliły wizję rzeczywistości na tyle odległej, że szybko stawała się legendą. Prezentacja kolekcji na wiosnę-lato 2022 zatytułowana „Love Parade” nawiązywała do osobistych wspomnień i fascynacji projektanta. 

Po Hollywood Boulevard przeszła więc parada sylwetek, z których wybrzmiewał duch złotej ery kina. Czasem bardziej dosłowne, a czasem stanowiące współczesne wariacje, interpretowały stylizacje, w jakich na ekranach i czerwonych dywanach brylowały niegdyś Veronika Lake i Rita Hayworth, Ava Gardner i Kim Novak. Afrodyty i Artemidy. Pandory i Meduzy, których blask intrygował, a czasem i oślepiał.

Więcej na temat ostatniego pokazu Gucci przeczytacie na naszym Instagramie. 

LADY GAGA GWIAZDĄ OKŁADEK “VOGUE”

To zdecydowanie gorący czas dla Lady Gagi. 35-letnia ikona muzyki, została gwiazdą dwóch okładek magazynu “Vogue” — listopadowego “Vogue Italia” oraz grudniowego “British Vogue”.

Efekty spektakularnych sesji możecie podziwiać na naszym Instagramie!

CZY JACQUEMUS PODBIJE RYNEK KOSMETYCZNY?

Wiele na to wskazuje, że Jacquemus wkroczy na nowy rynek, tworząc własną markę kosmetyczną! 

Źródła podają, że Simon Porte Jacquemus nawiązał współpracę z Puig, hiszpańskim luksusowym domem perfum i mody i planuje ujawnić swój projekt kosmetyczny na początku przyszłego roku. Już nie możemy doczekać się efektów!

WGSN PREZENTUJE KOLORY NA JESIEŃ-ZIMĘ 2023/24!

Globalna platforma zajmująca się prognozowaniem trendów zaprezentowała dominujące kolory na sezon jesienno-zimowy 2023/24! Według WGSN, 5 kolorów odzwierciedla siły motywacyjne oraz wszelakie podróże pomagające wyznaczyć nowe kierunki na przyszłość. Kolory opracowane przez Coloro mają rozbudzać wyobraźnię społeczeństwa, wkraczając w nową erę po pandemii COVID-19.

Jak dokładnie prezentują się kolory? Sprawdźcie!

CHANEL CRUISE 2021/22 NA WYBIEGU W DUBAJU

To już drugi pokaz w historii Chanel, który został zorganizowany w Dubaju. Tym razem kolekcję Cruise 2021/22 zaprezentowano w dzielnicy Dubai Creek Harbor. Wydarzenie stanowiło nawiązanie do pokazu CHANEL Cruise, który odbył się w maju br. w zrewitalizowanych wnętrzach kamieniołomów Carrières de Lumières w Les Baux-de-Provence na południu Francji.

Oprócz klasyków charakterystycznych dla Chanel, na wybiegu zaprezentowano również sylwetki, które przywoływały prostotę i poezję „Testamentu Orfeusza”, nakręconego w 1959 roku Carrières de Lumières przez zaprzyjaźnionego z Gabrielle Chanel poety, rysownika, dramaturga i filmowca – Jeana Cocteau. Wyjątkowy klimat tego filmu zainspirował Virginie Viard do stworzenia wyrazistej kolekcji, o dwutonowej kolorystyce, grającej monochromatycznych kontrastach, z nawiązaniem do rocka i punka rodem z lat 60. 

Relację z pokazu znajdziecie na Fashion Biznes. 

Co słychać w biznesie mody?

TATUUM URUCHAMIA NOWY MARKETPLACE W DUCHU SLOW

Tatuum stawia na zwiększenie skali biznesu przez dynamiczną i selektywną rozbudowę szerokości oferty lifestyle. Z początkiem października, w ramach sklepu internetowego tatuum.com, uruchomiony został marketplace pod marką Slowly. To przede wszystkim potrzeby klientów były impulsem, z którego zrodziła się idea Slowly. 

Na tatuum.com/slowly produkty przedstawione są w czterech kategoriach: urodadom i ogródjoga i trening oraz szafa slowly. Celem SLOWLY jest oferowanie pełnego doświadczenia slowlife oraz przedstawienie tak różnorodnej oferty, aby każdy konsument mógł wejść do świata SLOWLY na własnych warunkach, zgodnie ze swoimi zewnętrznymi, jak i wewnętrznymi potrzebami. Sprawdźcie sami!

Więcej na temat Slowly przeczytacie na Fashion Biznes.

ZALANDO KONTYNUUJE REALIZACJĘ STRATEGII I NOTUJE MOCNY TRZECI KWARTAŁ

Zalando z powodzeniem poradziło sobie w pierwszym pełnym kwartale ponownie otwartych gospodarek i osiągnęło dobre wyniki finansowe w trzecim kwartale 2021. Platforma dalej rozwijała swój strategiczny plan poprzez powiększanie aktywnej bazy klientów, budowanie głębszych relacji z klientami, przejście na działalność platformową i budowanie prawdziwie zrównoważonej platformy modowej i lifestylowej.

Zalando zanotowało dobre wyniki finansowe w pierwszym pełnym kwartale po ponownym otwarciu gospodarek: GMV wzrósł o 25,3% do 3,1 mld euro, przy skorygowanej marży EBIT na poziomie 9,8 mld euro.

W trzecim kwartale Zalando wprowadziło nowe praktyki biznesowe dotyczące obiegu zamkniętego w całym cyklu życia produktu, od opracowania standardów projektowych po inwestycje w nowe technologie recyklingu.

Więcej na temat wyników Zalando przeczytacie na Fashion Biznes.

REKORDOWY KWARTAŁ DLA GRUPY CCC

Grupa CCC zamyka trzeci kwartał roku obrotowego 2021 (sierpień-październik) najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, tj. 2,1 mld PLN (+28% rdr). Osiągnięty wynik to efekt wysokiej sprzedaży kolekcji jesienno-zimowej wszystkich szyldów Spółki, w tym udanej akcji Back-to-School. Grupa z sukcesem kontynuowała rozwój sieci HalfPrice w Polsce i zagranicą. Koncept ten odnotował ponad dwukrotnie większe przychody niż kwartał wcześniej. Ponownie wzrósł udział kanału e-commerce w przychodach Spółki, który dziś stanowi już 45% sprzedaży.

Więcej szczegółów i analizę wyników CCC szukajcie na Fashion Biznes.