noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Zalando kontynuuje realizację strategii i notuje mocny trzeci kwartał

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Zalando z powodzeniem poradziło sobie w pierwszym pełnym kwartale ponownie otwartych gospodarek i osiągnęło dobre wyniki finansowe w trzecim kwartale 2021. Platforma dalej rozwijała swój strategiczny plan poprzez powiększanie aktywnej bazy klientów, budowanie głębszych relacji z klientami, przejście na działalność platformową i budowanie prawdziwie zrównoważonej platformy modowej i lifestylowej.

Dążąc do bycia tzw. Starting Point for Fashion, firma z powodzeniem wprowadziła w drugim i trzecim kwartale 2021 r. sześć rynków z asortymentem dostosowanym lokalnie, cyfrowym doświadczeniem i wygodą – w tym lokalnymi opcjami płatności, dostawy i zwrotu. Zalando kontynuuje międzynarodowy rozwój swojego opartego na subskrypcji programu lojalnościowego Zalando Plus, rozszerzając program dla klientów francuskich i rozszerzając go na Holandię i Włochy.

Kluczowym czynnikiem zmiany platformy Zalando jest budowanie silnych partnerstw z markami. Firma stale dąży do poprawy sposobów, w jakie marki mogą kontaktować się z klientami na swojej platformie, ostatnio poprzez większą współpracę między markami, na przykład z Adidasem, Levi’s, Dr. Martens lub The North Face.

W trzecim kwartale Zalando wprowadziło nowe praktyki biznesowe dotyczące obiegu zamkniętego w całym cyklu życia produktu, od opracowania standardów projektowych po inwestycje w nowe technologie recyklingu. Realizując swój cel zrównoważonego rozwoju polegający na stosowaniu zasady obiegu zamkniętego i przedłużeniu żywotności co najmniej 50 milionów produktów modowych do 2023 r., Zalando na przykład dziesięciokrotnie zwiększyło swoją ofertę używanych artykułów z 20 000 do ponad 200 000 artykułów w ciągu jednego roku.

Aby poczynić dalsze postępy w kierunku bycia Starting Point for Fashion w 2022 r., Zalando skoncentruje się na angażowaniu klientów za pomocą wielu propozycji. Znaczące przyspieszenie działalności partnerskiej poza Niemcami będzie kluczowym czynnikiem dalszej transformacji platformy. Jeszcze silniejsze zakorzenienie zrównoważonego rozwoju oraz różnorodności i integracji (D&I) we wszystkich częściach organizacji przyczyni się do realizacji ambicji Zalando w zakresie zbudowania zrównoważonej platformy modowej o pozytywnym wpływie na ludzi i planetę.

Robert Gentz, Co-CEO Zalando, mówi: “W ciągu  roku poczyniliśmy duże postępy we wszystkich obszarach naszej strategii, zawsze koncentrując się na długoterminowej wizji bycia Starting Point for Fashion – punktem wyjścia dla mody – oraz zbudowaniu do 2025 r. w pełni zrównoważonej platformy o GMV na poziomie 30 mld euro. Pewnie patrzymy w stronę 2022 roku, planując kilka strategicznych inicjatyw, które pozytywnie zaskoczą zarówno klientów, jak i partnerów oraz nadadzą dodatkowego tempa naszemu programowi zrównoważonego rozwoju”.

Zalando zanotowało dobre wyniki finansowe w pierwszym pełnym kwartale po ponownym otwarciu gospodarek: GMV wzrósł o 25,3% do 3,1 mld euro, przy skorygowanej marży EBIT na poziomie 9,8 mld euro.

DOSKONAŁE WYNIKI FINANSOWE W PIERWSZYM PEŁNYM KWARTALE PONOWNIE OTWARTYCH GOSPODAREK

Wraz z złagodzeniem lockdownu w całej Europie, ponownym otwarciem sklepów fizycznych i stałym wzrostem mobilności konsumentów, stopy wzrostu zaczęły się normalizować w trzecim kwartale, zgodnie z oczekiwaniami w porównaniu z podwyższonymi poziomami osiągniętymi w pierwszej połowie roku.

Zalando zwiększył swój GMV w trzecim kwartale o 25,3% rok do roku do 3,1 miliarda euro, nieco powyżej średnioterminowego docelowego korytarza wzrostu spółki, wynoszącego 20-25%. Przychody wzrosły w tym samym okresie o 23,4% do 2,3 mld euro. Silne pozyskiwanie klientów i ciągły pozytywny rozwój obecnych klientów były kluczowymi czynnikami wzrostu. Zalando zwiększyło bazę aktywnych klientów o 30,1% rok do roku do 46,3 miliona do końca trzeciego kwartału 2021 r. Klienci również zamawiali częściej, a średnia liczba zamówień na aktywnego klienta osiągnęła nowy rekordowy poziom w historii wynoszący 5,1 zamówienia w przeszłości dwanaście miesięcy. W ciągu kwartału działalność platformowa Zalando rozwijała się silnie i rosła szybciej niż ogólny wzrost GMV.

Zalando osiągnęło skorygowany EBIT w wysokości 9,8 mln euro w trzecim kwartale, co odpowiada marży 0,4%, a tym samym bardziej znormalizowany poziom rentowności w porównaniu z wyjątkowym wynikiem odnotowanym w trzecim kwartale 2020 r. Poziomy rentowności w trzecim kwartale 2021 r. są bardzo zgodne z trzecim kwartałem 2019 roku, który był ostatnim trzecim kwartałem odnotowanym przed pandemią.

David Schröder, dyrektor finansowy Zalando, mówi: „Cieszymy się, że utrzymujemy dobre wyniki w trzecim kwartale –  a zarazem pierwszym, w którym gospodarki są ponownie w pełni otwarte. Pomimo rosnącej inflacji i niepewności związanej z łańcuchem dostaw, jesteśmy przekonani, że uda nam się zrealizować nasze uaktualnione prognozy na 2021 rok. Z niecierpliwością czekamy, by móc zadowolić naszych klientów i wspierać partnerów w czasie Cyber Week oraz zbliżającego się okresu świątecznego”.

>>> Przeczytaj również: Tatuum uruchamia nowy marketplace w duchu slow

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

Zalando

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES