REKLAMA

PODSUMOWANIE TYGODNIA: co wydarzyło się w świecie mody?

REKLAMA

“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!

SOFIA JIRAU PIERWSZĄ W HISTORII MODELKĄ VICTORIA’S SECRET Z ZESPOŁEM DOWNA

Victoria’s Secret walczy o nowy wizerunek. Tym razem zmienia swoje oblicze za sprawą Sofíi Jirau. 25-latka została pierwszą modelką z zespołem Downa w szeregach Victoria’s Secret.

Sofia Jirau została zaproszona przez Victoria’s Secret do walentynkowej kampanii marki promującej linię bielizny “Love Cloud Collection”. 

Czy to nowy rozdział w historii Victoria’s Secret? Po serii skandali w bieliźnianym imperium nowy zarząd Victoria’s Secret skutecznie zrywa z dawnym wizerunkiem. Chcą zakończyć erę rozerotyzowanych fashion show, diamentowych biustonoszy i wyidealizowanych “aniołków”, jakie sami stworzyli. Ocieplanie wizerunku najbardziej rozpoznawalnej marki bielizny damskiej na świecie może przynieść dobre skutki społeczne. Mają pomóc w tym nowe ambasadorki, które będą promowały piękno bazujące na różnorodności, tolerancji i inkluzywności. Co sądzicie o takiej zmianie wizerunku? Na Wasze komentarze czekamy na Instagramie

Więcej na ten temat przeczytacie na Fashion Biznes.

LOUIS VUITTON PODNOSI CENY ZE WZGLĘDU NA WZROST KOSZTÓW

Inflacja nie oszczędza nikogo. Świat mody również przed nią nie ucieknie, co możemy zauważyć po decyzjach największych światowych koncernów, które decydują się na podwyżki cen. Jak donosi Reuters, francuski producent dóbr luksusowych Louis Vuitton zapowiedział, że podniesie ceny niektórych swoich towarów ze względu na wzrost kosztów surowców oraz inflację.

Rzecznik właściciela marki Louis Vuitton, koncernu LVMH, powiedział, że podwyżki przełożą się na ceny produktów na wszystkich rynkach. Ich procentowa wartość na razie nie została ujawniona. Klienci zapłacą więcej m.in. za wyroby skórzane, akcesoria i perfumy.

Analitycy przewidują, że kolejne podwyżki przed nami i kolejne marki pójdą śladem Louis Vuitton. Przypomnijmy, że Chanel podniosło ceny swoich torebek już przed świętami Bożego Narodzenia. 

Czy podwyżki powstrzymają konsumentów od zakupów? Raczej nic na to nie wskazuje. Pamiętajmy, że rynek dóbr luksusowych rządzi się swoimi prawami, często odwrotnymi do tych dotyczących ogólnodostępnych produktów. Za wyższą ceną i trudniejszą dostępnością produktu, idzie również prestiż – samego dobra, jak i jego posiadacza. 

Weźmy również pod uwagę pandemię – największe koncerny zdążyły już odrobić straty po 2020 roku, a popyt na luksusowe dobra przybiera na sile. Po pandemicznych miesiącach spędzonych w domach, klienci chcąc wydawać pieniądze na luksusową modę i dodatki. Marki wykorzystują tę siłę nabywczą, aby ich towary były jeszcze droższe i bardziej ekskluzywne. Tylko czekać, jak kolejne luksusowe marki ogłoszą podwyżki. Jak myślicie, kto będzie następny?

JACQUEMUS WPROWADZA NOWY MODEL TOREBKI, PROMUJE NOWĄ KOLEKCJĘ I … WALCZY Z HOMOFOBICZNYMI KOMENTARZAMI

Marka Jacquemus wprowadzi do swojej oferty nową wielkość torby Bambino. Na Instagramie @jacquemus zaprezentowano przedpremierowo pierwsze zdjęcia nowej wielkości Bambino w wielu żywych opcjach kolorystycznych.

Co więcej, twarzą najnowszej kampanii promującej kolekcję LE SPLASH projektanta został Bad Bunny. Zdjęcia autorstwa Toma Knellera oraz Zoey Radford Scott, zostały wykonane w słonecznym Miami. Raper pozuje na nich m.in. w krótkiej różowej sukience, uzupełnionej o niebieskie sandały na obcasie. Porte przesuwa tym razem granice męskości, a przy okazji – jak zwykle – wzbudza poruszanie najnowszą kolekcją. Więcej zdjęć z kampanii – na naszym Instagramie.

To jednak nie koniec na temat samego Jacquemusa. Z okazji Walentynek, projektant umieścił fotografię uwieczniającą pocałunek z mężem. Wraz z lawiną ciepłych słów, pod fotografią pojawiły się również homofobiczne komentarze. Jedna z klientek napisała: Chciałam mieć Twoją torebkę. Teraz 🤮🤢.  Nie umknęło to uwadze projektanta, który zripostował go: Moja torebka cię nie potrzebuje. Wymianę zdań opublikował również na swoim profilu, dopisując: Gdybyście wiedzieli ilu gejów pracuje nad marką Jacquemus. Nie chcemy potencjalnych homofobicznych klientów. Nie zasługujecie na nasze produkty. Kropka

Jacquemus otrzymał pod tym postem ogromne wsparcie swoich klientów i fanów, a wśród nich wypowiedzieli się m.in. Gigi Hadid czy Xavier Dolan. My również wspieramy postawę Jacuemusa, brawo!

TREMAINE EMORY NOWYM DYREKTOREM KREATYWNYM SUPREME

Światowy fenomen Supreme ma nowego dyrektora kreatywnego – Tremaine Emory. Przedstawiciel branży będzie współpracował z zespołem projektowym marki nad wszystkimi przyszłymi projektami i kolekcjami. Współzałożyciel Supreme, James Jebbia pozostaje odpowiedzialny za stronę biznesową marki.

Więcej na ten temat przeczytacie na Fashion Biznes.

APPLE STUDIOS STWORZY SERIAL O CHRISTIANIE DIORZE I COCO CHANEL

Jedne z największych nazwisk w historii mody – Christian Dior i Coco Chanelzostaną bohaterami najnowszego serialu Apple TV+ „The New Look”.

„The New Look” ma być opartym na prawdziwych wydarzeniach thrillerem, rozgrywającym się w czasach II wojny światowej w okupowanym przez nazistów Paryżu, opowiadającym historię Christiana Diora – jednego z najsłynniejszych francuskich projektantów mody. W opowieści nie zabraknie również sylwetek Pierre’a Balmaina, Cristóbala Balenciagi, Pierre’a Cardina, czy Yvesa Saint Laurenta.

W główne role wcielą się australijski aktor Ben Mendelsohn oraz francuska aktorka Juliette Binoche. Więcej informacji znajdziecie tutaj.

JIMMY CHOO X MUGLER: WSPÓŁPRACA OSTRA JAK BRZYTWA

Rozmyślając nad współczesną definicją bycia kobietą, marki Jimmy Choo x Mugler, pod przewodnictwem dyrektorów kreatywnych Sandry Choi i Casey Cadwallader łączą siły w celu stworzenia ekskluzywnej kolekcji butów.

Duet rozpoczął pracę rok temu na Zoomie. Razem postanowili wrócić do modeli Choo z lat 90. i charakterystycznych przezroczystości Muglera, które zmarły niedawno projektant wprowadził pod koniec XX wieku. Ponadczasowe kody przełożyli na kapsułową linię obuwia. Tak powstały elastyczne botki inspirowane modelami body Spiral i Illusion ze wstawkami z siateczki. Dostępne są w wersji przed kostkę i za kolano. Do tego neonowo żółte czółenka, klapki z motywem kuli disco na 10-centymetrowej szpilce czy gladiatorki zbudowane z oplatających łydkę złotych rzemyków.

Efekty współpracy zobaczycie na Fashion Biznes. 

PIERWSZA BEZOBSŁUGOWA ŻABKA NANO W KLUBIE FITNESS

Żabka Nano to obecnie największa sieć sklepów autonomicznych w Europie, która nieustannie zaskakuje klientów nowymi partnerstwami i lokalizacjami. W ramach rozwoju konceptu uruchomiona została pierwsza bezobsługowa Żabka Nano w klubie fitness Zdrofit Bemowo przy ul. Dywizjonu 303 w Warszawie.

To pilotażowa współpraca Żabki z największą siecią klubów fitness w Polsce, należącą do Grupy Kapitałowej Benefit Systems. O systemie innowacji wprowadzanych na rynek przez Żabkę, przeczytacie na Fashion Biznes.

Przeczytaj w ten weekend

KIEDYŚ FIRMA JEJ TATY ZATRUDNIAŁA 70 OSÓB. DZIŚ TO ONA PRÓBUJE ODZYSKAĆ UTRACONY DOBYTEK. 

Można ją spotkać na targach i choć wystawców na takich wydarzeniach jest wielu, to jej historia jest wyjątkowa. Marka, którą dziś prowadzi, założył jej ojciec, ale transformacja ustrojowa sprawiła, że firma, która w czasach świetności zatrudniała kilkadziesiąt osób – upadła. W wyniku automatyzacji i robotyzacji rodzina Płusków straciła pracę, pozycję społeczną, wiarę i motywację, a ojciec Dominiki zaczął zmagać się z depresją. Córka postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. O tym jak na nowo nadała sens życia ojcu, zrestrukturyzowała markę i znalazła swoje miejsce w polskim biznesie garbarskim opowiada już sama bohaterka – Dominika Płuska, założycielka marki LIMITLESS.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY!

Chcesz wypowiedzieć się w publikacji, podzielić się tym, w jaki sposób udało Ci się wdrożyć działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w Twojej firmie? Pisz na adres [email protected] !

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA