REKLAMA

PODSUMOWANIE TYGODNIA: przegląd najnowszych trendów, międzynarodowy sukces polskiej platformy i kontrowersje w świecie mody

REKLAMA

Mijający tydzień obfitował w wiele zmian w branży – zarówno tych na gruncie biznesowym, jak i zmian kadrowych czy wydawniczych. Nie obyło się również bez kontrowersji w modowym świecie. By poznać więcej szczegółów, zapraszamy do lektury naszego podsumowania.

Biznesowe newsy

Podsumowanie tygodnia rozpoczynamy od biznesowych doniesień z branży. Farfetch, czyli londyńska platforma online z modą luksusową, która obchodzi właśnie swoje 10-lecie, przygotowuje się do wejścia na Nowojorską Giełdę Papierów Wartościowych. Z tego powodu firma dokonała ostatnio pierwszej publicznej oferty. Aby poznać więcej szczegółów i kontrowersji krążących wokół tego posunięcia, kliknijcie TUTAJ.

Marka odzieżowa stworzona przez Thoma Browne zostaje w większości przejęta przez włoski koncern Zegna. Nabyte udziały szacuje się na 500 mln dolarów. TUTAJ dowiecie się więcej odnośnie wspólnych planów obu brandów.

źródło: wwd.com

Marka Urban Outfitters ogłosiła wyniki sprzedażowe za drugi kwartał 2018 roku. Okazały się one być dość zaskakujące, ponieważ przychody firmy przekroczyły przewidywane rezultaty. Aby poznać szczegóły raportu finansowego amerykańskiego brandu, zapraszamy TUTAJ.

Doniesienia z polskiego rynku mody

Mijający tydzień obfitował w doniesienia z polskiej branży mody, które zdecydowanie przysparzają nam powodów do dumy. Polska platforma online Showroom otwiera we wrześniu pop-up store w berlińskim domu towarowym Galeries Lafayette. Można będzie tam kupić projekty m.in. Ani Kuczyńskiej czy marki Balagan. Więcej szczegółów tej współpracy możecie odnaleźć TUTAJ.

Najnowsze kolekcje

Okazuje się, że marka Miu Miu przestaje stać w cieniu swojej starszej siostry Prady. Brand zaprezentował swoją najnowszą kampanię, która przenosi nas do Nowego Jorku lat 70., przywołując iście warholowski klimat. By poznać to intrygujące połączenie mody, sztuki i muzyki, kliknijcie TUTAJ.

zdjęcie: Steve Mackey / Miu Miu

Bliźniaczki Olsen postanowiły rozszerzyć kolekcję swojej marki The Row o asortyment dla mężczyzn. Przygotowywana w tajemnicy męska linia trafi do sklepów jesienią. TUTAJ sprawdzicie, czego dokładnie możemy się po niej spodziewać.

Odpowiedzialna moda

Dzięki akcji PETA do rezygnacji z używania moheru do produkcji odzieży zobowiązało się już ponad 280 marek. TUTAJ dowiecie się, jak duże straty mogą ponieść południowoafrykańskie fermy w związku z tym porozumieniem.

Grupa GAP rozszerza swój program pracowniczy This Way Ahead. Szkolenie młodych pracowników marki ma zostać rozszerzone o 53 miasta na całym świecie. Aby dowiedzieć się, na czym ma ono polegać, kliknijcie TUTAJ.

Kontrowersje w branży mody

Zaledwie dwa tygodnie temu mogliście przeczytać o skandalu toczącym się w siedzibach Nike, dotyczącego molestowania i dyskryminacji pracownic (więcej szczegółów TUTAJ). Okazuje się, że zła passa marki trwa dalej. Kolejne kontrowersje dotyczą zarzutów rasizmu oraz zamknięć sklepów w RPA. Szczegóły tych problemów poznacie TUTAJ.

Kendall Jenner w niedawnym wywiadzie dla magazynu “LOVE” poruszyła kwestię swojej pracy w modelingu. Jej wypowiedź wywołała wojnę zarówno w świecie modelek, jak i w Internecie. Padły nawet oskarżenia, że Jenner obraziła koleżanki po fachu. TUTAJ sprawdzicie co spowodowało takie kontrowersje i jak skomentowała je polska supermodelka Monika Jagaciak.

Kupowanie ubrań na „wielkie wyjścia”, chowanie metek i zwracanie ich po imprezie to niechlubna, ale już całkiem ugruntowana strategia. Aby poznać szczegóły tego procederu, zapraszamy TUTAJ

Kultura

Wystawa Boskie Ciała: Moda i wyobraźnia katolicka (Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination) to najchętniej odwiedzana wystawa w historii MET. Ekspozycja powitała ostatnio milionowego zwiedzającego. TUTAJ dowiecie się w czym tkwi jej sukces.

źródło: vogue.com

Jesień zbliża się wielkimi krokami. Chłodniejsze wieczory to idealny moment, by spędzić czas przy ulubionym serialu. TUTAJ sprawdzicie jakie nowości i kontynuacje popularnych produkcji szykuje dla nas Netflix.

Trendy

Jesień to jednak nie tylko długie wieczory spędzone w towarzystwie książki czy serialu. To przede wszystkim moment na odświeżenie garderoby i wszechobecny wysyp najgorętszych trendów na kolejne miesiące. Aby dowiedzieć się, co będziemy nosić w jesienno-zimowym okresie i jakie tendencje królować będą w sklepach, warto zapoznać się z naszym przeglądem trendów. Znajdziecie go TUTAJ.

Zmiany w branży mody i branży wydawniczej

W cotygodniowym podsumowaniu tygodnia nie może zabraknąć informacji dotyczących zmian w branży mody. TUTAJ sprawdzicie kto objął stanowisko koordynatora ds. marketingu i PR w marce Calvin Klein.

Kolejne doniesienia pochodzą zza oceanu. Po prawie dwudziestu latach na stanowisku dyrektor generalnej marki Victoria’s SecretDenise Landman zdecydowała się odejść na emeryturę. Kto ją zastąpi, dowiecie się TUTAJ.

źródło: mat. prasowe Victoria’s Secret

Czas również na najświeższe doniesienia z branży wydawniczej. W wydawnictwie Marquard Media Polska nadchodzą spore zmiany. Po roku prezesem spółki przestanie być Zsuzsanna Óhidi. Zastąpi ją Bijan Khezri. Jednocześnie wydawnictwo zamyka dwa magazyny “Shape” i “Hot Moda”, aktualnie chcąc skupić się rozwoju w sieci i eventach.

Studiuj modę

Na koniec podsumowania mijającego tygodnia, pragniemy przypomnieć o trwającej aktualnie rekrutacji na II edycję studiów podyplomowych z zakresu prawa i biznesu mody. Aby poznać więcej szczegółów dotyczących tego wyjątkowego kierunku, kliknijcie TUTAJ.

Prasówka

Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES