REKLAMA
– Odnotowaliśmy kolejny rok strategicznego postępu i rekordowej sprzedaży – skomentował wyniki prezes wykonawczy grupy, Andy Bond. Sprawdź więcej danych!

Ciepły wrzesień nie pomógł. Pepco zdecydowanie reaguje na niezadowalające wyniki

REKLAMA
REKLAMA

Wrzesień nie jest udanym miesiącem dla grupy Pepco, właściciela sieci handlowych Pepco i Dealz. Okazuje się, że sprzedaż spowalnia, a marża nie rośnie. Spadają również akcje. W reakcji na te informacje grupa obniża prognozę bazowego zysku oraz dokonuje zmian kadrowych.

Przeczytaj również: Trendy modowe w dyskontach? Czy odzież z Pepco ma jakość? 

Grupa Pepco – prognoza zysków

W ostatnich tygodniach grupa Pepco zmagała się z trudnymi warunkami handlowymi na głównych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Trend spadkowy szczególnie zauważalny był w kategoriach „odzieży” i „towarów ogólnego przeznaczenia”. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez detalistę, przychody wypracowane w sierpniu również okazały się niższe od oczekiwanych. A wrzesień? Był jeszcze gorszy. Spadła sprzedaż porównywalna, a nowe salony wypracowały wyniki niższe od zakładanych.

W związku ze spowolnieniem sprzedaży, nie zaobserwowaliśmy jak dotąd oczekiwanego wzrostu marż brutto. W ofercie wciąż są produkty pochodzące z zapasów z początku roku zakupione po wyższych cenach. Ponadto, termin pojawienia się jesienno-zimowej kolekcji w sklepach zbiegł się z utrzymującą się rekordowo ciepłą pogodą na naszych głównych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. To osłabiło popyt ze strony klientów w tym okresie. Słabsza sprzedaż, wraz z utrzymującą się presją inflacyjną po stronie kosztów oraz wpływem inwestycji w nowe sklepy, spowodowały dalszą korektę w dół naszej prognozy na cały rok 2023. Ponadto, w kontekście słabszego otoczenia handlowego, dokonaliśmy przeglądu poziomu rezerw magazynowych – informuje grupa Pepco.

Ostatnie miesiące nie należą do udanych dla grupy Pepco. I niestety. Odbijają się na całorocznej perspektywie. Właściciel popularnej w Polsce sieci handlowej poinformował, że obecnie zakłada, że bazowy EBITDA za 2023 rok obrotowy wyniesie około 750 mln euro.

Przeczytaj również: Hot trend na jesień: balerinki z ćwiekami

Grupa Pepco – nowy dyrektor zarządzający

W związku z niezadowalającymi wynikami, zmieniającymi się trendami konsumenckimi oraz niedawnym ustąpieniem dyrektora generalnego grupa podjęła kroki związane z reorientacją struktury zarządzania. Rezultatem tych działań jest ustąpienie ze stanowiska dyrektora zarządzającego Ananda Patela. Ze skutkiem natychmiastowym jego miejsce zajmie Barry Williams, który do tej pory pełnił podobne stanowisko w sieci Poundland. Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez Pepco za pośrednictwem komunikatu prasowego, dyrektorem zarządzającym Poundland zostanie jego obecny dyrektor operacyjny, Austin Cooke.

W ramach działań mających na celu poprawę sytuacji grupy powołano nowy komitet wykonawczy. Jego celem będzie przeprowadzenie przeglądu strategii ze szczególną uwagą na koszty i inicjatywy mogące w najbliższym czasie przynieść znaczne korzyści. Na przykład przyspieszające transformację grupy w bardziej ujednoliconą organizację.

– Pozostajemy pewni możliwości zbudowania wiodącego w Europie sprzedawcy dyskontowego, oferującego konsumentom doskonałą wartość w szerokim zakresie produktów FMCG, odzieży i towarów ogólnego przeznaczenia. Naturalne jest jednak, że musimy ponownie skupić się na sednie naszej działalności, jednocześnie zapewniając bardziej zrównoważony wzrost. Musimy poprawić rentowność i generowanie gotówki w ramach naszej podstawowej działalności, jednocześnie realizując precyzyjniej plan wzrostu na rynkach, na których jesteśmy obecni – skomentował prezes grupy Pepco, Andy Bond.

Przeczytaj również: Czy Pepco to polska firma? Sprawdzamy historię ukochanej sieci Polaków

Grupa Pepco – giełda

W czwartek akcje spółki tanieją i ustalają nowe historyczne minima. Po godzinie 11:00 walory Pepco tracą ponad 10 proc. Ich wartość spadła do 26,46 zł. Ostatnie wydarzenie nie zostały pominięte przez analityków. Ekspert z banku Morgan Stanley wydał nową rekomendację – „niedoważaj”, czyli zasugerował, by nie dokupować więcej akcji danego podmiotu.

Przeczytaj również: Torebki, które wyglądają luksusowo: 3 typy

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES