noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zalando ogłasza nową stategię: chce wzmocnić usługi B2B i B2C

Nowa strategia Zalando: więcej usług dla konsumentów i e-sklepów

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Gigant e-commerce Zalando ogłosił właśnie nową strategię, która ma na celu zrewolucjonizowanie rynku mody i stylu życia w Europie. Firma chce stworzyć paneuropejski ekosystem e-commerce, oferując swoje usługi zarówno konsumentom, jak i innym e-sklepom.

W obliczu spadku sprzedaży na platformie Zalando szuka nowych sposobów na wzrost. Nowa strategia zakłada dwa filary:

Platforma B2B: Zalando udostępni swoją infrastrukturę, technologie i logistykę innym e-sklepom, umożliwiając im łatwiejszy i tańszy rozwój online.
Wzmocnienie pozycji detalisty: Zalando nadal będzie oferować szeroki wybór produktów i usług dla konsumentów, dążąc do umocnienia swojej pozycji lidera na rynku.

Zaktualizowana strategia Zalando wyznacza jasny plan rozwoju firmy do 2028 roku. Głównym celem jest osiągnięcie średniorocznego wzrostu o 5-10% w ujęciu GMV (Gross Merchandise Value) i przychodów w ciagu najbliższych pięciu lat. 

Naszą ambicją jest powrót do silnego wzrostu i kontynuacja zwiększania marży, co znajduje odzwierciedlenie w naszych nowych średnioterminowych prognozach – powiedział Robert Gentz, współdyrektor generalny Zalando. – W B2C wyjdziemy poza transakcje, zapewniając naszym 50 milionom klientów w całej Europie jeszcze lepszą jakość produktów, które pasują do ich stylu życia oraz spersonalizowanych treści, inspiracji i rozrywki. W obszarze B2B będziemy wspierać działalność partnerów i sprzedawców w Zalando i poza nim, wykorzystując naszą unikalną infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i usługi – dodał.

Celem Zalando jest osiągnięcie w dłuższej perspektywie 15 proc. udziału w europejskim rynku mody, wartym obecnie 450 miliardów euro. 

Przeczytaj również: Hiszpańska sieć chwali się najlepszymi wynikami w historii. “Praca wykonana w ostatnich latach przynosi rezultaty”

Zalando stawia na jakość i personalizację w segmencie B2C

Strategia Zalando na lata 2023-2028 skupia się na wysokiej jakości i personalizacji w segmencie B2C, aby pozyskać i utrzymać klientów. Firma oferuje szeroki wybór światowych marek, takich jak Adidas, Lululemon, Hoka, On, Lancôme i Missoni, stale udoskonalając swój asortyment, aby odpowiadać potrzebom różnych klientów. Zalando zapewnia również płynne i spersonalizowane doświadczenie cyfrowe dzięki narzędziom, takim jak doradztwo dotyczące rozmiaru, które wykorzystuje wizję komputerową i sztuczną inteligencję. Firma dba o zrównoważony rozwój i włączenie, oferując wybór produktów uwzględniający różne style życia i cechy tożsamości. Zalando oferuje również gamę kolekcji Adaptive Fashion dla klientów niepełnosprawnych.

Oprócz wysokiej jakości asortymentu i doświadczenia cyfrowego, Zalando stawia na wygodną dostawę, oferując najlepszą w swojej klasie wygodę i niezawodne, zlokalizowane opcje dostawy.

Strategia Zalando zakłada również zwiększenie wykorzystania platformy przez klientów poprzez oferowanie im treści i rozrywki związanej z modą i stylem życia. Firma integruje treści z handlem, tworząc rozrywkowe treści, które zwiększają zaangażowanie klientów. Podróż tę rozpoczęła już przejęciem Highsnobiety w 2022 r. i uruchomieniem Stories na Zalando w 2023 r.  Firma oferuje również spersonalizowane rekomendacje za pomocą narzędzi takich jak Asystent Zalando. Dodatkowe inspirujące treści i funkcje społecznościowe zwiększają zaangażowanie użytkowników i czas spędzony w aplikacji, co przełoży się na wyższe przychody z reklam od marek i partnerów.

Zalando stawia na platformę B2B, aby zrewolucjonizować e-commerce w Europie

Oprócz działalności B2C, Zalando intensywnie rozwija segment B2B, oferując platformę ZEOS, która ma na celu ułatwienie handlu elektronicznego w całej Europie. ZEOS można traktować jako system operacyjny dla e-commerce w branży mody i stylu życia.

Przez 15 lat działalności Zalando zbudowało imponującą infrastrukturę logistyczną i technologiczną, idealnie dopasowaną do potrzeb branży modowej i lifestylowej. Potężna sieć logistyczna firmy składa się z 12 centrów realizacji zamówień, około 20 centrów zwrotów i korzysta ze współpracy z ponad 40 lokalnymi przewoźnikami. Zaawansowana platforma technologiczna Zalando opiera się na autorskiej platformie e-commerce typu full-stack oraz na Tradebyte – wiodącym integratorze rynku mody i stylu życia, którego właścicielem Zalando jest od 2016 roku.

W rezultacie platforma ZEOS (Zalando E-Commerce Operating System) posiada wyjątkową pozycję na rynku, oferując pomoc markom i innym sprzedawcom z branży odzieżowej w przezwyciężaniu zawiłości transgranicznego handlu elektronicznego w Europie. ZEOS rozwiązuje problemy związane z wieloma językami, walutami, metodami płatności, opcjami dostawy i zwrotów, a także z koniecznością zarządzania wieloma kanałami sprzedaży. Platforma ZEOS jest już dziś dochodowym biznesem, generującym przychody rzędu 0,9 miliarda euro. 

Trzy filary ZEOS stanowią solidny fundament dla e-commerce:

1. Logistyka: ZEOS oferuje wspólną infrastrukturę i rozbudowaną sieć centrów realizacji zamówień, węzłów zwrotów i przewoźników, co stanowi kręgosłup każdego biznesu e-commerce.

2. Oprogramowanie: Wykorzystując możliwości Tradebyte, ZEOS dostarcza warstwę usług cyfrowych, która umożliwia markom pełne sterowanie e-commerce i dostarcza rekomendacji opartych na danych, usprawniając ich działalność.

3. Usługi: ZEOS oferuje warstwę integracji dla zewnętrznych dostawców oprogramowania i usług. Dzięki temu marki i sprzedawcy detaliczni mogą uzyskać wsparcie w zakresie dodatkowych potrzeb w handlu elektronicznym, na przykład w zakresie treści czy rozwiązań finansowych.

Zalando niezmiennie sięga po zrównoważony rozwój i inkluzję

Zaktualizowana strategia Zalando ma na celu transformację firmy w lidera pozytywnych zmian w branży mody. Firma chce oferować klientom szeroki wybór zrównoważonych i transparentnych produktów, edukować ich w tym zakresie oraz współpracować z partnerami dla wspólnego dobra. Zalando dąży również do osiągnięcia zerowej emisji CO2 netto do 2040 roku i neutralności klimatycznej w całym łańcuchu wartości do 2050 roku. Strategia Zalando ma szansę wyznaczyć nowy kierunek dla całej branży mody i stworzyć lepszą przyszłość dla wszystkich.

Zdjęcie główne: mat. prasowe Zalando

Przeczytaj również: Właściciel Zary publikuje wyniki za 2023 rok. Akcje Inditexu biją rekordy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES