REKLAMA
Decathlon - nowa strategia, odświeżony wizerunek

Decathlon ma ambitne plany na przyszłość. “Chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę”

REKLAMA
REKLAMA

Decathlon, popularna sieć sklepów sportowych, prezentuje odświeżony wizerunek i ujawnia ambitne cele na przyszłość. Nowe logo, odświeżona strategia i plan zrównoważonych działań mają przybliżyć markę do poprawy doświadczeń zakupowych i jeszcze bardziej odpowiedzialnych wyborów.

“Move People Through the Wonders of Sport” to hasło nowej strategii sieci Decathlon, która ujawniła właśnie swój nowy wizerunek i plany na kolejne lata. Ambitne plany mają na celu poprawę doświadczeń klientów, silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację firmy. 

Dzisiejszy dzień to wyjątkowy moment zarówno w historii, jak i dla przyszłości Decathlonu. Teraz bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje sportu. Ma on jednoczącą moc i może poprawić zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. W Decathlonie chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę, poruszając ludzi poprzez wspaniałość sportu” – komentuje Barbara Martin Coppola, Global Chief Executive Officer w Decathlon. „Jestem dumna z tego, że wraz z członkami naszego zespołu pracujemy nad nowym planem – naszym światłem przewodnim i ambicją. To niesamowite widzieć, jak nasza zróżnicowana społeczność spotyka się, aby świętować to, co czyni nas wyjątkowymi: umożliwienie każdemu uprawiania sportu na własnych warunkach. Jestem przekonana, że nasza ambitna strategia, ewoluująca nasz sposób prowadzenia działalności, zapewni Decathlon wiodącą pozycję w branży jako wyjątkowa i godna zaufania marka sportowa.” – dodaje.

Przeczytaj również: Nowa strategia Zalando: więcej usług dla konsumentów i e-sklepów

Nowe ambicje sieci Decathlon 

Decathlon prezentuje odświeżoną tożsamość marki, która łączy w sobie śmiałe ambicje na przyszłość z szacunkiem dla bogatej historii firmy. Nowa odsłona Decathlonu to nie tylko dynamiczny niebieski kolor i ikona orbity, symbolizujące ruch, dążenie do celu i zrównoważony rozwój. To także nowe, uproszczone portfolio marek, które ułatwi klientom wybór idealnych produktów do uprawiania ulubionych dyscyplin sportowych. Decathlon uwalnia pełny potencjał swoich marek, oferując 9 specjalistycznych brandów w tym Quechua (turystyka), Tribord (woda i wiatr), Rockrider (kolarstwo outdoorowe), Domyos (fitness), Kuikma (rakiety), Kipsta (sporty drużynowe), Caperlan (dzika przyroda), Btwin (mobilność) oraz Inesis (sporty precyzyjne), a także 4 marki eksperckie: Van Rysel, Simond, Kiprun i Solognac.

Ku dążeniu do zrównoważonego rozwoju, firma zobowiązała się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 roku. Cele Decathlon w zakresie dekarbonizacji to kolejno: 20 proc. redukcji bezwzględnej emisji CO2 w 2026 r., 42 proc. redukcji bezwzględnych emisji CO2 w 2030 r. oraz zerowy poziom emisji netto do 2050 r. Marka chce osiągnąć te cele między innymi wydłużając żywotność produktów i umożliwiając klientom ponowne wykorzystanie, naprawę i recykling swoich produktów.

Cyfrowy łańcuch dostaw Decathlon został ponownie przemyślany przy użyciu narzędzi i algorytmów sztucznej inteligencji, aby umożliwić dokładne prognozowanie, planowanie asortymentu i parametry zapasów. Doprowadziło to już do znacznego obniżenia poziomu zapasów i wielu ulepszeń, w tym zmniejszenia kosztów transportu, śladu węglowego i czasu dostawy – czytamy w informacji prasowej. 

W nadchodzących miesiącach Decathlon przeprowadzi rebranding swoich sklepów stacjonarnych. Ponad 1700 placówek zyska nowy wygląd i funkcjonalność, oferując klientom takie rozwiązania jak intuicyjna nawigacja, lepsza widoczność produktów czy angażujące wyświetlacze fizyczne i cyfrowe. 

Przeczytaj również: Hiszpańska sieć chwali się najlepszymi wynikami w historii. “Praca wykonana w ostatnich latach przynosi rezultaty”

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES