On to szwajcarska marka obuwia i odzieży sportowej, która w ciągu kilku lat zdobyła ogromną popularność wśród amatorów aktywnego trybu życia. Marka, poza atrakcyjnym i minimalistycznym designem, wyróżnia się innowacyjną technologią butów do biegania, która podbiła serca zwolenników joggingu z całego świata. Dlaczego jeszcze warto zainteresować się obuwiem On Running?
Polecane wideopodcasty:
Czytaj również: Kto ubiera Igę Świątek? Partnerzy i sponsorzy, którzy stoją za wizerunkiem tenisistki
Szwajcarska marka – design i innowacje
Marka On powstała w 2010 roku w Szwajcarii. Jednym z trzech jej założycieli jest dawny mistrz Ironmana w Szwajcarii – Olivier Bernhard. Obecność tak doświadczonego sportowca w zespole z pewnością w dużej mierze przyczyniła się do tworzenia funkcjonalnych i efektywnych produktów, a tym samym do sukcesu całej firmy.
Dwa lata po rozpoczęciu działalności On wprowadziło na rynek obuwie Cloudracer, stworzone z użyciem innowacyjnej technologii CloudTec. Co w niej wyjątkowego? To amortyzacja stworzona z Pebaxu – materiału pochodzenia biologicznego. Zapewnia biegaczom komfort, gdyż ich stopa po wylądowaniu na podłożu blokuje się, tworząc odpowiednią podstawę do odepchnięcia się przy kolejnym kroku. Pozwala to na wygodę i stabilność, a co za tym idzie – bezpieczeństwo stopy.
Wyświetl ten post na Instagramie
Sama marka pisze również, że CloudTec redukuje zmęczenie mięśni i pozwala obniżyć tętno. Wyjątkowa technologia szybko zdobyła uznanie konsumentów, w tym również profesjonalnych sportowców takich, jak choćby triathlonista Nicola Spirig.
On – marka dla profesjonalistów i amatorów
W krótkim czasie marka zyskała dużą popularność i przychylność odbiorców. Jednym z nich był sam Roger Federer. Słynny tenisista w 2019 roku został udziałowcem firmy, która kilka miesięcy później wypuściła na rynek limitowaną edycję obuwia “The Roger”, przynosząc marce jeszcze większą rozpoznawalność. Aktualnie z marką współpracuje z kolei biegacz David Kilgore.
Marka On Running angażuje się w profesjonalny sport również w inny sposób. Firma założyła i sponsoruje grupę biegową – On Athletics Club, a także stworzyła specjalne buty bobslejowe, które zostały wykorzystane podczas ostatnich Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku.
Marka nie spoczywa na laurach i cały czas rozwija swoją opatentowaną technologię, wprowadzając do niej zmiany i ulepszenia, czego przykładem są choćby modele Cloudneo czy Cloudmonster. Wszystko wskazuje na to, że to właściwy wybór dla zwolenników sportu, a przede wszystkim biegania. Gdy przyjdzie moment na zakup nowych sportowych butów, warto więc mieć w pamięci markę On Running.
Iga Świątek w On Running
W marcu 2023 roku On Running zostało oficjalnym sponsorem Igi Świątek, która równocześnie zakończyła swoją przygodę z marką Asics. Polska sportsmenka stała się jedyną tenisistką na świecie, która rozpoczęła współpracę ze szwajcarskim brandem. Bardzo doceniam to, że zespół ON wierzy we mnie jako tenisistkę i jako człowieka przede wszystkim. Mamy zamiar wspólnie się rozwijać i pozytywnie wykorzystywać nasz wpływ – napisała wówczas na Twitterze.
W lipcu 2025 r. Iga Świątek sięgnęła po swój pierwszy tytuł na Wimbledonie, mając na stopach biało-czarne On THE ROGER Pro 2, a więc model, który debiutował w sprzedaży w maju 2024 jako efekt współpracy zespołu Rogera Federera z polską zawodniczką. To zwycięstwo domknęło trwający dwa lata proces przejścia z Asics do pełnego partnerstwa „head-to-toe” z On, ogłoszonego w marcu 2023. Już miesiąc przed premierą butów marka wprowadziła na rynek pierwszą kolekcję odzieży tenisowej, w której stroje Świątek stały się ogólnodostępne dla kibiców.
Obecnie tenisistka testuje finalny prototyp pierwszego, całkowicie sygnowanego jej nazwiskiem modelu obuwia – zapowiadanego przez On na drugą połowę sezonu 2025 – podkreślając, że kluczowe są dla niej przyczepność i dynamika odpowiadające agresywnemu stylowi gry. To kontynuacja deklaracji z 2023 r., kiedy stwierdziła, że zespół On jest bardzo blisko stworzenia jej idealnej pary butów – słowa, które potwierdziła po czwartym z rzędu triumfie na Roland Garros w 2024. Forbes nazywa dziś Polkę „twarzą ekspansji On w tenisie”, podkreślając, że jej sukcesy sportowe i medialne przynoszą marce ekspozycję, jakiej nie zapewnił nawet udział Federera.
Przeczytaj też: W tej kreacji Iga Świątek zachwyciła po zwycięskim Wimbledonie 2025. Pochodzi z kolekcji znanej projektantki
Zdjęcie główne: mat. prasowe On Running
