REKLAMA
Zalando musi usunąć oznaczenia o zrównoważonych produktach

Komisja Europejska nakazuje usunięcie „zrównoważonych” oznaczeń z produktów Zalando

REKLAMA
REKLAMA

W następstwie działań Komisji Europejskiej, internetowy sprzedawca Zalando jest zobowiązany do wycofania „wprowadzające w błąd” oznaczeń wskazujących na zrównoważonego rozwój. 

Zalando nie będzie już oznaczało produktów jako „zrównoważonych”, co Europejska Sieć Ochrony Konsumentów określiła jako „nieuzasadnione”. Zamiast tego Zalando zgodziło się dostarczać „jaśniejsze informacje” dotyczące „korzyści produktów dla środowiska, takich jak procent użytych materiałów pochodzących z recyklingu”, a także umożliwiać konsumentom filtrowanie i wybieranie produktów na podstawie ich konkretnych cech.

„Po ponad roku intensywnej pracy nad doświadczeniami naszych klientów i ścisłym dialogu z Komisją Europejską jesteśmy zadowoleni, że osiągnęliśmy wzajemne porozumienie” – napisało Zalando w oświadczeniu.

Przeczytaj również: Gigant handlowy ofiarą poważnego cyberataku. Straty sięgają ponad 15 mln euro

Komisja Europejska walczy z greenwashingiem

UE jest obecnie w trakcie zaostrzania swoich przepisów dotyczących wprowadzających w błąd twierdzeń o ekologii i zrównoważonym rozwoju. W zeszłym miesiącu związek dał ostateczne zielone światło dla ustawy, która sprawi, że etykietowanie produktów stanie się jaśniejsze i bardziej wiarygodne poprzez zakaz twierdzeń dotyczących ekologiczności.

Europosłanka Biljana Borzan powiedziała, że marki „nie będą już oszukiwać ludzi”, twierdząc, że produkty są zrównoważone w oparciu o fakt, że „firma gdzieś posadziła drzewa”. 

„Musimy zapobiegać handlarzom, którzy mogliby próbować czerpać korzyści z dobrych intencji konsumentów. Cieszę się, że lider rynku taki jak Zalando porzucił teraz te praktyki i zdecydował się dostarczać konsumentom jasne i konkretne informacje” – podkreślił Unijny komisarz ds. sprawiedliwości, Didier Reynders.

Zdjęcie główne: Pexels

Przeczytaj również: Pierwsze oferty publiczne w branży fashion. Przyjrzeliśmy się debiutom z kilku ostatnich miesięcy

REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES