SPONSOR SERWISU
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Według S&P Global, tempo pierwszych ofert publicznych osiągnęło "nowe minimum" w drugim kwartale 2023 r. "Banki centralne na całym świecie zaostrzyły politykę pieniężną, podnosząc koszty do nieatrakcyjnych poziomów dla potencjalnych inwestorów", twierdzą eksperci. Sytuacja może się jednak odwrócić. My przyjrzeliśmy się debiutom tych, którzy w ostatnich miesiącach postanowili jednak przeprowadzić IPO.

Pierwsze oferty publiczne w branży fashion. Przyjrzeliśmy się debiutom z kilku ostatnich miesięcy

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Według S&P Global, tempo pierwszych ofert publicznych osiągnęło “nowe minimum” w drugim kwartale 2023 r. “Banki centralne na całym świecie zaostrzyły politykę pieniężną, podnosząc koszty do nieatrakcyjnych poziomów dla potencjalnych inwestorów“, twierdzą eksperci. Sytuacja może się jednak odwrócić. My przyjrzeliśmy się debiutom tych, którzy w ostatnich miesiącach postanowili jednak przeprowadzić IPO.

Przeczytaj również: Gigant handlowy ofiarą poważnego cyberataku. Straty sięgają ponad 15 mln euro

13 stycznia 2023 r – IPO spółki MGO Global

Jednym z pierwszych debiutantów zeszłego roku była MGO Global. Spółka posiadająca licencję na linię odzieży Lionela Messiego. Warto dodać, że jej współzałożycielem i dyrektorem generalny był Maximiliano Ojeda, natomiast dyrektorem ds. projektów Ginny Hilfiger. Obydwoje są rodzeństwem słynnego Tommy’ego Hilfigera.

W debiucie spółka zaoferowała 1,5 mln walorów. Cena za akcję wynosiła 5 USD (dzisiaj jej wartość to 0,43 USD). Spółka podczas debiutu na Nasdaq zebrała 7,5 mld USD. Jej kapitalizacja rynkowa znalazła się na poziomie 25,92 mln USD.

19 lipca 2023 r. – IPO spółki Oddity Tech

Wprowadzony na rynek w 2018 roku przez Holtzmana i jego siostrę Shiran Holtzman-Erel, Oddity wykorzystuje dane i sztuczną inteligencję do opracowywania kosmetyków dla takich marek jak Il Makiage i Spoiled Child. W swojej działalności zajmuje się również tworzeniem personalizowanych rekomendacji produktów.

Izraelska firma z branży kosmetycznej i wellness Oddity Tech podczas swojej pierwszej oferty publicznej przeprowadzonej na NASDAQ sprzedała 12,1 mln akcji. Dzięki IPO zebrała 424 mln USD. Kapitalizacja rynkowa spółki wyniosła 2,7 mld USD. W chwili debiutu jej walory kosztowały 35 USD. Dzisiaj ich wartość wzrosła do ponad 40 USD.

Przeczytaj również: LVMH wyrusza na podbój branży rozrywkowej

1 października 2023 r. – IPO spółki Birkenstock

Birkenstock i L Catterton zaoferowały 32,25 mln akcji w ramach pierwszej oferty publicznej niemieckiej firmy obuwniczej. Spółka Birkenstock sprzedała 10,75 mln akcji zwykłych, a L Catterton  –  grupa private equity wspierana przez francuskiego miliardera Bernarda Arnaulta i LVMH, która nabyła większościowy pakiet udziałów w Birkenstock w 2021 r. – zaoferowała 21,5 mln.

Pierwsza oferta publiczna została przeprowadzona na New York Stock Exchange. Cena walorów wynosiła 46 USD (obecnie ponad 50 USD). Dzięki IPO zebrano 495 mln USD. Kapitalizacja rynkowa spółki wynosiła 7,55 USD.

1 lutego 2024 r. – IPO spółki Amer Sports

Amer Sports, globalna grupa zrzeszająca znane na całym świecie marki sportowe i outdoorowe, ogłosiła wycenę IPO z 105 mln akcji zwykłych po cenie 13 USD za walor. W związku z ofertą Amer Sports przyznał subemitentom 30-dniową opcję nabycia do 15,75 mln akcji zwykłych w celu pokrycia nadprzydziału. Obrót akcjami zwykłymi na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych rozpoczął się 1 lutego.

Dzięki IPO spółka zebrała 1,37 mld USD. Jej kapitalizacja rynkowa wynosiła 7,14 mld USD. Od chwili debiutu wartość walorów Amer Sports wzrosła do blisko 16 USD.

8 lutego 2024 r. – IPO spółki Perfect Moment

Spółka produkująca odzież narciarską i wierzchnią klasy premium w swoim debiucie na amerykańskiej giełdzie NYSE zaoferowała nieco ponad 1,33 mln akcji. Handel rozpoczął się 8 lutego po cenie 4,43 USD za walor. Podczas IPO Perfect Moment przyznała subemitentom 45-dniową opcję zakupu dodatkowych 200 100 akcji zwykłych w celu pokrycia ewentualnych nadprzydziałów po cenie oferty publicznej, pomniejszonej o dyskonto subemisyjne. Dzięki IPO spółka pozyskała 8 mln USD. Jej kapitalizacja rynkowa znalazła się na poziomie 79,19 mln USD.

Zdjęcie główne: Pexels

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES