SPONSOR SERWISU
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Zegarek z drewna marki Plantwear na nadgarstku

Kolejna polska marka nie poradziła sobie na rynku. Jest wniosek o upadłość

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Plantwear miał ambitne plany na podbicie międzynarodowych rynków akcesoriów modowych. Klientów chciał przekonać m.in. oryginalną ofertą zegarków z drewna. Teraz firma złożyła wniosek upadłość.

Plantwear, polski producent i sprzedawca wyrobów drewnianych, kończy swoją przygodę na rynku. Do sądu rejonowego Lublin Wschód wpłynął wniosek o upadłość spółki. 

Początki firmy z Radzynia Podlaskiego sięgają 2011 roku. Od 2013 roku Plantwear specjalizowała się w projektowaniu, wykonywaniu i sprzedaży różnego rodzaju produktów z drewna. Firma posiadała własny zakład produkcyjny w Białej koło Radzynia Podlaskiego oraz dział projektowy w Krakowie. Plantwear początkowo importowała wyroby drewniane z Chin, jednak ze względu na niską jakość postawiła na produkcję we własnym zakresie. Oferta firmy obejmowała szeroki wachlarz produktów, od biżuterii i galanterii drewnianej, po akcesoria kuchenne i dekoracje wnętrz.

Plantwear kończy działalność. Miał w planach intensywny rozwój

Plantwear, notowany na New Connect, w 2021 roku ogłosił ambitne plany rozwoju, zakładające m.in. rozszerzenie działalności w e-commerce, budowę struktury holdingowej oraz wejście na giełdę główną. Spółka prognozowała dynamiczny wzrost przychodów i poszerzanie grona odbiorców poprzez nowe kanały sprzedaży, ekspansję zagraniczną i wprowadzenie nowych kategorii produktowych. Firma planowała utrzymanie dynamicznego wzrostu przychodów (ponad 20 proc. rocznie). Chciała również dotrzeć do nowych odbiorców poprzez sprzedaż swoich produktów w nowych kanałach dystrybucji (firma podpisała umowy pilotażowe na sprzedaż z renomowanymi markami jak W.KRUK i Monnari). 

Zegarki marki Plantwear / mat. prasowe

Giftbuy, sklep internetowy z prezentami prowadzony w ramach spółki, miał cel przekroczenia przychodów na poziomie 10 mln złotych w 2022 roku. Ambitne plany miała również marka JustPlants tj. platforma e-commerce z roślinami doniczkowymi w designerskiej oprawie. Marka,  która wystartowała w marcu 2021, w ciągu pierwszego roku działalności miała wygenerować 1 mln zł przychodów. 

W lutym 2024 roku spółka poinformowała o wypowiedzeniu przez bank PKO BP umowy kredytu inwestycyjnego oraz porozumienia dotyczącego kredytu obrotowego. Łączna kwota zobowiązań z tytułu tych umów przekraczała 3 miliony złotych.

Polskie firmy znikają z rynku

Plantwear to jedna z popularnych polskich marek, która nie poradziła sobie w wymagającym środowisku sektora mody. Swoją działalność, przynajmniej w dotychczasowej formie, zakończyła niedawno również firma Femi Stories. Polski producent odzieży casualowej został wystawiony na sprzedaż. W szczytowych latach 2019-2021 firma osiągała 20 mln przychodu przy 15 proc. Ebidta. 2022 rok spółka miała jednak zamknąć ze stratą 2 mln netto. 

Przeczytaj również: Ile polskich firm upadło w I kwartale 2024? Ich liczba jest niższa rdr o blisko 20 proc.

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES