O tych współpracach w 2017 mówili wszyscy. Kolaboracje modowe, które odniosły sukces

REKLAMA

Branża mody przeszła w ciągu ostatnich kilku lat potężną przemianę. Dotychczas uważana za dostępną wyłącznie dla wąskiej elity, teraz otwiera się na odmienne kultury, style i grupy wiekowe. W 2017 byliśmy świadkami wielu współprac, w których marki – dzięki połączeniu sił – otworzyły sobie zupełnie nowe drogi do modowych eksperymentów. Konieczność poszukiwania estetycznych kompromisów przez przedstawicieli dwóch krańcowych środowisk poskutkowała sukcesywnym zacieraniem granicy pomiędzy odseparowanymi wcześniej światami high fashion i streetwear. Oto kolaboracje modowe, które odniosły sukces.

W wyniku wspomnianych współprac na rynku pojawiły się produkty, które w ekspresowym tempie obiegły media społecznościowe i stały się przedmiotem pożądania zarówno zwolenników mody ulicznej, jak i grona najbardziej wpływowych osób w branży.

Hypebeast wybrało w swoim zestawieniu najważniejsze współprace 2017. Prezentujemy kilka z nich.

Coco Capitán x Gucci

W ramach kolekcji jesień-zima 2017, nazywanej „The Alchemist’s Garden”, Gucci podjęło współpracę z hiszpańskim artystą Coco Capitánem, w wyniku której przeprojektowane zostało słynne logo luksusowego domu mody. Kolekcję zaprezentowano w momencie, kiedy Gucci na nowo zyskiwało popularność.

W nawiązaniu do sztuki ulicznej, Capitán połączył klasyczne logo z napisanymi chaotycznym stylem aforyzmami. Koszulki, swetry, apaszki i nerki z tym motywem okazały się hitem wśród setek stylizacji i pojawiały się w zestawieniach street style z niemalże wszystkich tygodni mody ubiegłego roku.

https://www.instagram.com/p/BXIG4eugOsl/?taken-by=cococapitan

Vetements x Champion

Vetements, znane z licznych wcześniejszych współprac, tym razem połączyło siły z marką Champion. W projektach wykorzystano słynne amerykańskie logo brandu, aby zaprezentować go szerszej publiczności.

Najbardziej charakterystycznym produktem kolekcji stała się bluza z wydłużonymi rękawami i ciągnącymi się na nich paskami ze zwielokrotnionym odwróconym „C”. Linia Vetements x Champion zaprezentowała odzież sportową jako luksusową, nadając jej tym samym zupełnie nowy wymiar.

https://instagram.com/p/BREDGTxFaKH/

Gosha Rubchinskiy x adidas Football

Kontynuując swoje pasmo współprac z producentami odzieży sportowej, Gosha Rubchinskiy w kolekcji jesień-zima 2017 podjął się tej z adidas Football. Współpraca ta, łącząc sportowy styl adidas Football z eksluzywnymi projektami streetwear, zmusiła fanów piłki nożnej do uważnego śledzenia wybiegów. Połączenie cyrylicy Rubchinskiy’ego ze słynnymi trzema paskami adidasa zapewniło wiatrówkom, bluzom, spodniom dresowym i sportowym butom przepustkę do świata high fashion.

Efekty współpracy, zaprezentowane w odległym rosyjskim mieście Kaliningrad z pomocą lokalnych modeli, umieściła wschodnioeuropejską narrację projektanta w oczywistym kontekście, jednocześnie przybliżając jego estetykę mainstreamowym odbiorcom.

https://instagram.com/p/BcK4YCHFLVP/

Autor: Kinga Białek

Newsletter

FASHION BIZNES