Jak moda i technologia zwarły szyki w 2015 roku?

źródło: Instagram/DKNY
źródło: Instagram/DKNY

Niepozorna aplikacja Instagram służąca do publikowania prywatnych zdjęć użytkowników jest na ustach całego świata od sześciu lat, jednak dopiero w tym roku jej popularność osiągnęła fazę szczytową. Projektanci Dao-Ti oraz Maxwell Osborne swoją pierwszą kolekcję dla amerykańskiej marki Donna Karan New York zaprezentowali właśnie na platformie Instagram. Inna projektantka Misha Nanoo również zadebiutowała autorską kolekcją na wirtualnej platformie podczas wrześniowej edycji fashion weeku w Nowym Jorku. Marka Diesel lub międzynarodowa agencja modelingowa IMG zajmują się poszukiwaniem talentów pośród posiadaczy kont IG. Bardzo aktywnym użytkownikiem aplikacji jest także amerykański projektant Marc Jacobs, który bez pardonu dzieli się szczegółami swojego osobistego życia. Niedawno, do grona “zalogowanych” dołączyła również włoska projektantka Donatella Versace oraz były dyrektor kreatywny domu mody Lanvin, Albert Elbaz. Czy w dzisiejszych czasach musimy mieć konto na IG, aby osiągnąć sukces w branży fashion?

Tematy start-upów w Polsce przybierają na sile. W większości nie są one finansowane z naukowych grantów lub nagród zwycięzców w prestiżowych konkursach, a pochodzą z funduszy inwestycyjnych lub zasobów finansowych dużych międzynarodowych koncernów, na przykład: Plated and Duolingo. Rozwój biznesów nowej generacji w branży fashion kręci się dookoła świata e-commerce, a tym samym są to aplikacje umożliwiające zakupy na przenośnych urządzeniach mobilnych lub aranżujące usługi kosmetyczne, a także dotyczą sprzedaży ubrań w komisie, potocznie w secondhandzie.

źródło: catalogspree.com
źródło: catalogspree.com

W tym roku start-upowe biznesy zajmujące się sprzedażą odzieży oddychającej, jak na przykład Tracksmith i Outdoor Voices wygenerowały wzrost rzędu 40 milionów dolarów, 81 milionów dolarów oraz 25 milionów dolarów dla następujących spółek: The RealReal, ThredUp oraz Poshmark. W największego rywala Amazona – firmę Jet zajmująca się sprzedażą ubrań oraz kosmetyków (założoną w czerwcu bieżącego roku), zainwestowano 225 milionów dolarów, a pół roku później została ponownie doinwestowana kwotą 350 milionów dolarów.

Autor: Alicja Szablewska

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES