SPONSOR SERWISU
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
l

H&M wprowadzi zielone obligacje

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W 2021 roku szwedzkie przedsiębiorstwo odzieżowe wyemitowało obligację na rzecz zrównoważonego rozwoju o wartości 500 mln euro. Był to czas, w którym sprzedawca wzbudził swoim ruchem duże zainteresowanie na rynku. W poniedziałek przedstawiciel H&M poinformował, o zamyśle wprowadzenia obligacji zielonych. W ich ramach fundusze będą powiązane z konkretnymi projektami.

Dla marek związanych z tak zwaną „szybką modą” ostatnie lata to okres, w którym często spotykają się one ze wzmożoną krytyką. Bez wątpienia, motywuje to je do działań skierowanych w stronę bardziej zrównoważonych praktyk. Ważna jest bowiem dla nich ochrona reputacji. A jak twierdzi Bloomberg, gwałtowana zmiana stylów w modzie przyczynia się do zwiększonej emisji gazów cieplarnianych oraz znacznego wzrostu ilości odpadów odzieżowych. Czy można temu przeciwdziałać?

Przeczytaj również: Dowiedzieliśmy się, co myślą konsumenci. Jakie są nastroje Polaków?

H&M – zielone obligacje

W opublikowanym raporcie za rok 2021 szwedzki producent dostrzegł potencjalne ryzyko związane z wprowadzeniem dalszej działalności bez szczegółowego spojrzenia na potrzeby konsumentów mocniej związanych z ekologią. H&M zauważył, że klienci w coraz większym stopniu preferują produkty i usługi marek odpowiedzialnych za środowisko.

Obecnie władze H&M twierdzą, że ich Green Finance Framework obejmuje kwalifikowane projekty mieszczące się w kategoriach Międzynarodowego Stowarzyszenia Rynków Kapitałowych (ICMA). Mowa tu o działaniach związanych rozwojem gospodarstw o obiegu zamkniętym, zielone budynki, energię odnawialną, efektywność energetyczną oraz zrównoważoną gospodarkę wodną i ściekową. Dodajmy, że plany marki powiązane ze zrównoważonym rozwojem uwzględnione są w głównych celach grupy na rok 2030. H&M chce zwiększyć udział materiałów pochodzących z recyklingu w produktach komercyjnych oraz zredukować emisję gazów cieplarnianych.

Przeczytaj również: Jak sprawdzić, czy ktoś nie oszukuje Cię na Vinted? Ta usługa zmienia wszystko

H&M – informacje ogólne

H&M prowadzi około 5 tys. sklepów oraz zatrudnia ponad 148 tys. osób w 38 krajach Europy, Ameryki Północnej (Kanada, USA), Azji (Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Hongkong) i Afryki. Marka nie ma własnych ośrodków produkcyjnych. Wszystkie ubrania, kosmetyki i akcesoria są tworzone przez blisko 800 niezależnych dostawców, głównie z Azji i Europy.

Najwięcej sklepów (440) znajduje się w Niemczech. Dewizą H&M jest „Moda i jakość w najlepszej cenie”. Dla H&M kolekcje tworzyli m.in.: Marni, Stella McCartney, Versace, Madonna, Kylie Minogue, Victor & Rolf, Karl Lagerfeld, Rei Kawakubo, Matthew Williamson, Sonia Rykiel, Jimmy Choo, Lanvin, Alexander Wang, The Weeknd i Kenzo

Przeczytaj również: To najpopularniejsze torebki, jakie kiedykolwiek zaprojektowano!

Zdjęcie główne: Unsplash

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES