Radykalne zmiany w Gucci. Alesandro Michelle rezygnuje z sezonowości- co to oznacza w praktyce?

15923
gucci luksus dom mody
Photo by Julien Tondu on Unsplash

W modzie już od dawna działo się za dużo i za szybko a tempo pokazywania kolekcji wykończyło już nie jednego dyrektora kreatywnego. Pandemia sprawiła, że niemalże każdy musiał się na chwilkę zatrzymać i zastanowić, jak jego praca i firma powinna wyglądać kiedy ten dramat się skończy. Pierwsze efekty już znamy, GUCCI rezygnuje z sezonowości pokazów.

Alessandro Michele- dyrektor kreatywny jednego z największych domów mody- w swoim wpisie na Instagramie oświadczył, że „nie chce wracać na te same tory”. Gucci porzuca utarty schemat zaplanowanych kolekcji i pokazów mody, aby odzyskać swój rytm. To już koniec tradycyjnych pokazów kolekcji cruise, pre-fall, wiosna-lato czy jesień-zima.

“We will meet just twice a year, to share the chapters of a new story. Irregular, joyful and absolutely free chapters, which will be written blending rules and genres, feeding on new spaces, linguistic codes and communication platforms.

Alessandro Michele

To już druga marka z grupy Kering, która decyduje się na podążanie własną drogą. Yves Saint Laurent nie będzie pokazywał żadnej se swoich kolekcji w tym roku. Dyrektor kreatywny domu mody SL Anthony Vaccarello a także prezeska brandu Francesca Bellettini również mówią dość utartym schematom, które dziś nie służą nikomu.

Pokazy to jedno, a rytm sprzedaży- do drugie

Pokazy mody niosły często za sobą prezentację kolekcji dla kupców w showroomie a tygodnie mody sprawiały, że można było załatwić wiele interesów w kilku showroomach jednocześnie. Co więcej, tygodnie mody to także spotkania: agentów, właścicieli butików, stylistów czy redaktorów mody. Nigdzie nie robi się tak interesów jak przy wieczornych kolacjach czy przyjęciach. Biznes mody nie różni nie tu niczym od innych branż: networking is the king. W jaki sposób firmy zamierzają podtrzymać te momentum i relacje ze swoimi partnerami? Trudno powiedzieć, ale wiemy jedno- luksus może sobie na to pozwolić.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Luksus powrotu, czyli strategie marek luksusowych w kryzysie