Vogue Business Index: Te marki luksusowe radzą sobie najlepiej.

274

Kto jest numerem 1 w świecie luksusu? Znamy już wyniki pierwszej edycji Vogue Business Luxury Fashion Index. W raporcie wzięto pod uwagę to, jak dobrze radzą sobie marki luksusowe na rynku. Przeanalizowano 50 największych, luksusowych domów mody z całego świata. Kto poradził sobie najlepiej?

Vogue Business Luxury Fashion Index, czyli najlepsze marki luksusowe:

Aby wskazać najlepsze marki na rynku, twórcy raportu przeanalizowali wyniki ankiet konsumenckich, a brane pod uwagę dane pochodziły z ponad 200 źródeł.  Redakcji „Vogue Business” zależało na tym, by w prosty sposób, za pomocą wyważonej tabeli wyników, przedstawić, jak dobrze marki luksusowe radzą sobie z konkurencją z branży. Podstawą projektu była ankieta, na którą odpowiedziało ponad 8,000 konsumentów z 13 różnych, ważnych strategicznie rynków.

Do tego przeanalizowano uzyskane przychody, aktywność marek na mediach społecznościowych, podejmowanie się przez nie wielokanałowych działań i skuteczność komunikacji proekologicznej i prospołecznej. Badania w ramach raportu wskaźnika Vogue Business przeprowadzono jednak przed wybuchem pandemii, między listopadem 2019 r. a styczniem 2020 r. Vogue Business planuje co 6 miesięcy uaktualniać dane wskaźnika, aby na bieżąco móc informować o zmianach na rynku.

Louis Vuitton uplasował się na pierwszym miejscu w rankingu. Zaraz po nim Dior, również należący do koncernu LVMH. Później Gucci i Chanel. Czołówkę zamyka Ralph Lauren, jedyna nieeuropejska marka, której udało się dostać do pierwszej 10.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Luksus powrotu, czyli strategie marek luksusowych w kryzysie