noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Estée Lauder

Estée Lauder zarobi mniej niż prognozowano?

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Spółka Estée Lauder obniżyła swoje całoroczne prognozy. Podjętą decyzję argumentując na utrzymującą się słabość w handlu detalicznym w Azji i Chinach kontynentalnych, a także ryzykiem dla utrzymania dawnego poziomu działalności w związku z wojną pomiędzy Izraelem, a Hamasem.

Przeczytaj również: Mroczna historia poliestru. Kiedy i jak powstał kontrowersyjny materiał?

Estée Lauder – prognozy kwartalne

Spółka spodziewa się w bieżącym kwartale 9-proc. spadku sprzedaży netto. W tym samym okresie jej rozwodniony zysk na akcje wynieść ma od 47 centów do 57 centów na akcje. Analitycy przewidują, że potencjalne ryzyko związane z zakłóceniami działalności Estée Lauder w Izraelu i na Bliskim Wschodzie może rozwodnić walor nawet o 8 centów.

Chociaż pierwszy kwartał był lepszy niż oczekiwaliśmy, obniżamy nasze prognozy na rok obrotowy 2024. Bierzemy pod uwagę dodatkowe zewnętrzne czynniki przeciwne, a mianowicie wolniejszy wzrost ogólnej sprzedaży kosmetyków prestiżowych w handlu detalicznym w Azji i Chinach kontynentalnych, ale również sytuację w Izraelu i na Bliskim Wschodzie – powiedział Fabrizio Freda, dyrektor generalny Estée Lauder.

Przeczytaj również: Konkurs “Dodatkowy projekt”

Estée Lauder – bieżący rok obrotowy

W trwającym roku obrotowym Estée Lauder spodziewa się spadku sprzedaży netto o 2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Ponadto rozwodnionego zysku na akcję zwykłą w przedziale od 2,08 do 2,35 usd. Zauważmy, że niezależnie od sytuacji na linii Izrael-Hamas, właściciel marek MAC i Tom Ford boryka się z trudnościami w swojej kluczowej działalności w zakresie sprzedaży detalicznej. Widzi on słabszy niż oczekiwał popyt na rynkach azjatyckich.

W piątek akcje spółki bardzo delikatnie odbudowują się po 13-proc. spadku w obrocie przedsesyjnym odnotowanym na nowojorskiej giełdzie w środę. Od początku roku do wtorkowego zamknięcia rynku wartość walorów Estée Lauder zmalała o 48 proc. W 2023 roku indeks S&P 500 Consumer Staples stracił 7,9 proc.

Przeczytaj również: Scarlett Johannson w kolejnej kampanii reklamowej Mango

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES