REKLAMA

Dlaczego każda marka modowa powinna posiadać konto na Instagramie?

REKLAMA

Zareklamuj się

Instagram umożliwia również wyświetlanie sponsorowanych treści w newsfeedzie. Przybrały one charakter jak najbardziej naturalny, ponieważ nie różnią się znacznie od postów organicznych. Każda reklama jest oznaczona w prawym górnym rogu, jako post sponsorowany. Dzięki temu reklamodawcy zyskali możliwość dotarcia do nowych odbiorców. Aplikacja umożliwia targetowanie każdej kampanii oraz ustalenie jej z konkretnym celem działania, np. kliknięcia przekierowujące do witryny, polubienia strony, wyświetlenia filmu, etc. Warto pamiętać, że na Instagramie najlepiej sprawdzają się reklamy, które zawierają interesujące i przykuwające wzrok grafiki.

Jak się wybić i co zrobić, żeby marka na Instagramie odniosła sukces?

źródło: instagram.com/desigual
źródło: instagram.com/desigual
  • Optymalizacja konta
    1) Nazwa konta – musi być od razu rozpoznawalna dla użytkownika, ma jednoznacznie kojarzyć się z marką. Jeżeli w portalu istnieją już konta o podobnie brzmiącej nazwie, warto dodać informacje, że jest to kanał oficjalny.
    2) Link w opisie – dzięki temu ułatwi to przekierowanie użytkownika bezpośrednio na oficjalną stronę internetową.
  • Wysoka jakość zdjęć / video.
  • Wykorzystanie hashtagów.
  • Systematyczność dodawanych postów.
  • Interakcja z użytkownikami.
  • Content związany z tematyką marki.
  • Brak duplikatu treści na różnych kanałach społecznościowych.
  • Utrzymanie spójności marki – jeśli firma posiada określoną identyfikację wizualną, zgodność powinna być zachowana (np. Desigual, Burberry).
  • Kreatywne podejście do produktów – ciekawe i nieszablonowe grafiki (np. H&M, Nike).
  • Śledzenie trendów – niektóre z nich mogą być bliskie z wizją firmy. Dzięki nim można pokazać dystans marki bądź przyłączyć się do akcji charytatywnej, jak wyzwanie Ice Bucket Challenge.
  • Geolokalizacja – oznaczanie lokalizacji zdjęć.

    źródło: instagram.com/anthonyvaccarello
    źródło: instagram.com/anthonyvaccarello
  • Zintegrowanie konta z innymi kanałami społecznościowymi.
  • Współpraca z trendsetterami / influencerami.
  • Eksperymentowanie z układem zdjęć (np. Anthony Vaccarello dzieli jedno zdjęcie na kilka postów).
  • Możliwość opowiadania historii.
  • Repostowanie wpisów użytkowników – jest to działanie wizerunkowe, które zwiększa zaangażowanie (np. SiNSAY, The North Face, Go Pro).
  • Wykorzystywanie potencjału Real Time Marketingu (np. adidas stworzył post z nawiązaniem do VII części Gwiezdnych Wojen, które wchodziły właśnie do kin).

Autor: Margot Włodarczyk

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Instagram

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES