REKLAMA

Dlaczego każda marka modowa powinna posiadać konto na Instagramie?

REKLAMA
Kreatywne prezentowanie produktów na przykładzie Nike, źródło: instagram.com/nikelab
Kreatywne prezentowanie produktów na przykładzie Nike, źródło: instagram.com/nikelab

Tworzenie contentu

Na Instagramie najważniejsza jest autentyczność. Zamieszczanie postów powinno być zaplanowane zarówno jeśli chodzi o częstotliwość, jak i porę dnia. Warto w tym temacie eksperymentować, aby poznać, kiedy grupa docelowa marki jest najbardziej aktywna oraz jakie treści najbardziej interesują i angażują użytkowników. Pamiętaj, że klienci korzystający z tej aplikacji posługują się głównie smartfonami, dlatego ilość oraz przekaz powinien być ograniczony do krótkiego komunikatu. Treści, które znajdą się na kanale powinny pośrednio lub bezpośrednio być związane z marką. Warto również postawić na wysoką jakość udostępnianych zdjęć. W tym celu można używać filtrów, które dodadzą odpowiedni efekt do każdej fotografii. W celu zaangażowania użytkowników stosuje się konkursy, które są zarazem najprostszą i najskuteczniejszą formą promocji. Jeśli chcemy, aby obserwatorzy byli aktywni warto stosować krótkie komunikaty o charakterze CTA (call to action). Wśród popularnych postów są również cytaty znanych osób, złote myśli lub napisy motywujące.

Sprzedaż na Instagramie

Umieszczanie aktywnych linków w treści postów na Instagramie jest na razie niemożliwie. Jednakże od niedawna marki prowadzące sprzedaż w sieci za pomocą aplikacji, mogą monetyzować swoje produkty dzięki serwisowi Lettly. Aplikacja ta przeznaczona jest stricte do sprzedaży i oferuje dwie możliwości: stworzenie podstrony opartej na zdjęciach z Instagrama (wygląda to jak kopia profilu) oraz funkcję tzw. mail to buy. Pierwsza wersja bezpośrednio przekierowuje klientów do podstrony produktu w oficjalnym sklepie internetowym, druga zaś wysyła spersonalizowanego e-maila z informacją o interesującym nas produktem z odnośnikiem do sklepu. Marki, które korzystają z tego rozwiązania to Local Heroes, Abercrombie & Fitch czy Inglot.

fot. Platforma sprzedażowa LikeAndBuy na przykładzie marki Local Heroes
fot. Platforma sprzedażowa Lettly na przykładzie marki Local Heroes

Zmiany i aktualizacje

Instagram to już nie tylko portal, w którym możemy udostępniać zdjęcia. Częste aktualizacje portali społecznościowych mają na celu dostosowanie się do preferencji użytkowników. Jednym z najpopularniejszych formatów jest video, dlatego też zostało ono na Instagramie wydłużone z 15 do 60 sekund. Kolejnym udogodnieniem dla użytkowników jest możliwość obsługi wielu kont, z możliwością przełączania się pomiędzy nimi. Dzięki aplikacji Sounds, można podzielić się muzyką, którą aktualnie się słucha. Ostatnio mówi się o wprowadzeniu nowego algorytmu, który będzie funkcjonował podobnie jak Edge Rank (znany nam z Facebooka). Zmiana polega na tym, że odbiorcy będą w pierwszej kolejności widzieć posty, które cieszą się największą popularnością oraz te profile, z którymi najczęściej wchodzą w interakcje. Zmiany te mogą utrudnić funkcjonowanie profilów marek w angażowaniu uczestników, np. na wydarzenia odbywające się w czasie rzeczywistym, ponieważ algorytm może pominąć dany komunikat lub wyświetlić go w momencie, w którym straci już na aktualności.

Czytaj dalej…

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Instagram

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES