noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Salon stacjonarny decathlon w Warszawie

Daj starym ubraniom nowe życie i wesprzyj młodych sportowców. Decathlon i Ubrania do Oddania ogłaszają wspólną inicjatywę

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Decathlon Polska, w partnerstwie z marką Ubrania Do Oddania, uruchamia ogólnopolski projekt zbiórki niepotrzebnej odzieży w swoich sklepach. Celem akcji jest nie tylko nadanie ubraniom drugiego życia, ale również wsparcie fundacji Akademia Odkrywców Sportu UMCS Lublin, która pomaga rozwijać sportowe pasje osób z niepełnosprawnościami.

Globalna produkcja odzieży gwałtownie rośnie, generując ogromne ilości odpadów. W latach 2000-2015 ilość wytwarzanych ubrań podwoiła się, a do 2030 roku prognozuje się dalszy wzrost o 63 proc.

Na szczęście firmy i konsumenci mogą działać, aby odwrócić ten trend. Kluczem jest przejście z modelu “kup i wyrzuć” na gospodarkę cyrkularną, w której ubrania zyskują drugie życie. Decathlon Polska i Ubrania Do Oddania dają nam do tego świetną okazję. Wspólnie organizują zbiórkę niepotrzebnych ubrań we wszystkich sklepach Decathlon w Polsce.

Przeczytaj również: Decathlon ma ambitne plany na przyszłość. “Chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę”

Jak działa projekt?

Niepotrzebne ubrania można oddawać we wszystkich sklepach Decathlon w Polsce, z wyjątkiem sklepu na ul. Polnej w Warszawie. Zebrana odzież zostanie przekazana fundacji Ubrania Do Oddania, która sortuje ją i kieruje do dalszego obiegu. Za każdy kilogram zebranej odzieży Decathlon przekaże 1 zł na rzecz fundacji Akademia Odkrywców Sportu UMCS Lublin.

Jak oddać ubrania?

Niepotrzebne ubrania można oddawać we wszystkich sklepach Decathlon w Polsce, z wyłączeniem sklepu w Warszawie na ul. Polnej. Ubrania powinny być czyste i suche. Do akcji można oddawać nie tylko ubrania sportowe, ale również inne rodzaje odzieży.

Decathlon x Ubrania do oddania: ważny krok ku zrównoważonej modzie

W Decathlon Polska od lat prowadzimy działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Stale mierzymy i redukujemy nasz ślad węglowy – w 2023 roku obniżyliśmy emisję eCO2 o 21% względem roku 2022. Od 2021 roku nasze sklepy i magazyny zasilamy certyfikowaną energią odnawialną, a od początku 2024 roku, dzięki podpisanej umowie cPPA na 10 lat, zakontraktowany został  pakiet gwarancji pochodzenia energii z odnawialnych źródeł. Jednocześnie, stale rozwijamy i promujemy nasze cyrkularne usługi, jak BuyBack czy Rent, które przedłużają życie naszych produktów i promują idee sharing economy. Tylko w 2023 roku naprawiliśmy 123.000 produktów w Decathlon SERWIS, a 31.000 produktów zyskało drugie życie dzięki usłudze Decathlon 2ndLife. W swojej ofercie posiadamy również środki do pielęgnacji i naprawy odzieży, dzięki którym każdy może we własnym zakresie wydłużyć życie zakupionych już produktów. Ogólnopolska współpraca z Ubrania Do Oddania i możliwość przekazania niepotrzebnych tekstyliów, to nasz następny krok w promowaniu cyrkularnych rozwiązań dla klientów – wyjaśnia Jacek Płaza, Chief Sustainability Officer, Decathlon Polska.

Naszą misją jest nie tylko szerzenie informacji o drugim obiegu, lecz także upowszechnianie sposobów i narzędzi, które realnie przyczyniają się do rozwoju cyrkularnej gospodarki. Bardzo cieszy nas to, że możemy realizować ten cel z marką Decathlon, która działa w oparciu odpowiedzialność i innowacyjne podejście. Dzięki temu, że łączą nas wspólne wartości to rozszerzenie zakresu współpracy na wszystkie lokalizacje w Polsce jest naturalnym etapem naszej wspólnej drogi – podkreśla Przemysław Kwiatkowski, Manager ds. Partnerstwa, Ubrania Do Oddania.

Przeczytaj również: Zakup używanych ubrań marek premium – czy warto?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES