SPONSOR SERWISU
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Flakon perfum Burberry

Coty chwali się imponującymi wynikami. Burberry i Kylie Cosmetics napędziły wzrosty

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Coty Inc., gigant kosmetyczny, odnotował imponujące wyniki w trzecim kwartale roku fiskalnego 2024. Przychody netto wzrosły o 8 proc. nominalnie i o 10 proc. na bazie porównywalnej powierzchni sprzedaży (LFL), co oznacza solidny wzrost we wszystkich kategoriach i regionach.

Wyniki za trzeci kwartał roku fiskalnego, który zakończył się 31 marca, znacznie przewyższyły oczekiwania analityków. Spółka zanotowała wzrost we wszystkich sektorach: zarówno segment Prestige, jak i Consumer Beauty wykazały wzrost.  Prestige zanotował wzrost o 8 proc. nominalnie i 13 proc. LFL, a Consumer Beauty o 6 proc. w obu ujęciach.

Biznes kosmetyków prestiżowych Coty odnotował znaczący wzrost, a przychody netto ze sprzedaży w tym kwartale wzrosły o ponad 25 proc. Popyt napędzały trzy wiodące marki Coty: Burberry, Kylie i Gucci. Całkowite przychody netto Burberry wzrosły w trzecim kwartale o ponad 50 proc., a flagowy zapach Burberry Goddess – największa premiera Coty w historii – nadal znajduje się wśród najlepiej sprzedających się perfum damskich na świecie. Zapachy Marc Jacobs Daisy Wild i Cosmic Kylie Jenner zajęły pierwsze dwa miejsca wśród premier w USA w tym kwartale, co dodatkowo umocniło pozycję Coty w tym segmencie.

Mocny rok dla Coty

Całkowite przychody netto Coty wzrosły o 8 proc. w ujęciu raportowanym i 10 proc. w ujęciu LFL (sprzedaż po uwzględnieniu likwidacji i otwarć sklepów). Wzrósł popyt na wszystkie kategorie, tj. perfumy, kolorówkę oraz kosmetyki do pielęgnacji skóry i ciała.

Wzrost o ponad 10 proc. w kanale e-commerce sektora kosmetyków prestiżowych był napędzany nowymi premierami produktów, silnym zaangażowaniem w media społecznościowe i współpracą z partnerami detalicznymi online. Strategia Coty oparta na działaniach w mediach społecznościowych przyczynia się do wzrostu wartości ekwiwalentu reklamowego (earned media value, EMV). Zarówno CoverGirl w Stanach Zjednoczonych, jak i Rimmel w Wielkiej Brytanii znalazły się w czołówce 4 marek pod względem EMV na swoich głównych rynkach.

Spółka osiągnęła znaczący wzrost sprzedaży, z wysokim wzrostem we wszystkich regionach. Coty odnotowało imponujący wzrost marży brutto w trzecim kwartale, osiągając poziom 64,8 proc. To oznacza skok o 190 punktów bazowych w porównaniu do poprzedniego okresu. Ten wynik jest zasługą kilku kluczowych czynników, jak między innymi: premiumizacja, strategie cenowe oraz poprawa w łańcuchu dostaw. Coty odnotowało 79-procentowy wzrost dochodu operacyjnego, osiągając poziom 77,8 miliona dolarów. Skorygowany dochód operacyjny wzrósł o 17 proc., osiągając 143,9 miliona dolarów. 

Zdjęcie główne: Pexels

Przeczytaj również: Richemont rozszerza portfolio o producenta biżuterii

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES