BOHOBOCO • PERFUME finalistą najbardziej uznanego konkursu perfumeryjnego na świecie

118
mat. prasowe

Kolekcja niszowych perfum BOHOBOCO • PERFUME polskiego projektanta Michała Gilberta Lacha została umieszczona na shortliście tegorocznej edycji jednego z najbardziej uznanych perfumeryjnych konkursów na świecie – The Fragrance Foundation UK Awards.

Perfumy zadebiutowały na polskim rynku jesienią 2016 roku. Osiem elektryzujących i nieoczywistych zapachów zamkniętych w minimalistycznych flakonach stworzył Michał Gilbert Lach. Od początku stały się sensacją wśród koneserów perfum szukających czegoś więcej niż zapachów dostępnych w masowej dystrybucji. 

We flakonach umieszczam zapachy, które zapamiętałem z dzieciństwa. Już wtedy marzyłem o komponowaniu perfum – mówi projektant.

W skład BOHOBOCO • PERFUME wchodzi osiem wyszukanych zapachów unisex:

  1. VANILLA • BLACK PEPPER (bestseller)
  2. SEA SALT • CARAMEL (bestseller)
  3. SANDALWOOD • NEROLI
  4. EUCALYPTUS • PATCHOULI
  5. COFFEE • WHITE FLOWERS
  6. OLIBANUM • GARDENIA
  7. RED WINE • BROWN SUGAR
  8. GERANIUM • BALSAMIC NOTE

Marka zdecydowała się na bardzo selektywną dystrybucję – poprzez butiki i stronę internetową BOHOBOCO.COM, sieć perfumerii Douglas oraz wybrane punkty beauty na lotniskach.  Przemyślany koncept marki dostrzegł luksusowy londyński dom handlowy Harvey Nichols. Pod koniec zeszłego roku zakontraktował on markę na wyłączność i BOHOBOCO • PERFUME znalazło swoje miejsce we wszystkich butikach sieci. 

Zainteresowanie zapachami polskiej marki zaowocowało nominacją do The Fragrance Foundation UK Awards. BOHOBOCO • PERFUME została wybrana jako jedna z sześciu marek w kategorii Newcomer (Debiutant). Oznacza to, że BOHOBOCO • PERFUME dołączyło do grona marek takich jak Killian, Jo Malone, Diptyque, Byredo czy Tom Ford, które były nagradzane na przestrzeni lat w tym konkursie.

To zaszczyt, że nasza marka znalazła się na shortliście konkursu określanego „Oscarami branży perfumeryjnej”. Ogromnie się ucieszyłem, że moja kolekcja, której zapachy traktuję jak własne dzieci, tworzy pierwszą w historii polską markę niszowych perfum w finale The Fragrance Foundation. – podkreśla Michał Gilbert Lach.

Obecnie perfumy są dostępne w pięciu krajach i nie jest to koniec ich ekspansji, są bowiem prowadzone zaawansowane rozmowy dystrybucyjne na nowych rynkach. Niszowe perfumy mają od kilku lat wyraźny trend rosnący, dlatego sprawdzone marki niosą duży potencjał wzrostu sprzedaży globalnej.

The Fragrance Foundation UK jest jednym z oddziałów The Fragrance Foundation z siedzibą
w Nowym Jorku. Oddziały fundacji działają też w Austrii, Francji, Niemczech, Włoszech i Rosji.

Fundacja została założona w 1949 roku przez Chanel, Coty, Elizabeth Arden, Guerlain
i Helenę Rubinstein. Zrzesza producentów perfum, dystrybutorów, przedstawicieli mediów branżowych. Brytyjskie nagrody, do których nominowane zostały BOHOBOCO • PERFUME, wręczane są od 1992 roku. Rozstrzygnięcie tegorocznej edycji odbędzie 27 sierpnia.

>>> Przeczytaj również: Na ile sposobów można zaprojektować sukienkę z koła. VICHER „Wild at heart” SS20