REKLAMA
Dzisiejsze notowania giełdowe spółki Answear przynoszą interesujące spojrzenie na sytuację tej firmy na rynku kapitałowym. Answear, będący jednym z liderów w branży e-commerce związanej z modą, od dłuższego czasu przyciąga uwagę inwestorów swoją dynamiczną działalnością oraz strategią rozwoju.

Answear.com wyemituje do 1 mln nowych akcji. Czy to poszukiwanie środków na rozwój marki PRM?  

REKLAMA
REKLAMA

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zamierza przeprowadzić emisję nie więcej niż 1 mln akcji serii L z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Zgodnie z treścią ogłoszonych dziś projektów uchwał, po uzyskaniu akceptacji walnego zgromadzenia, akcje zostaną zaoferowane w drodze oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu. Cena emisyjna zostanie ustalona w oparciu o wyniki procesu budowania księgi popytu.

Przeczytaj również: W przyszłym roku popracujemy krócej? Przyjrzeliśmy się przepisom

Rozwój w segmencie premium sneakers & streetwear

Akwizycja PRM i Sneakerstudio przeprowadzona na przełomie pierwszego i drugiego kwartału br. znacząco wzmocniła pozycję Answear.com, jako jednego z wiodących podmiotów branży fashion e‑commerce działającego na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Dodatkowo Spółka otworzyła się na nowy, niezwykle atrakcyjny segment. Mowa o premium sneakers & streetwear, dzięki któremu dociera do nowej grupy klientów, w szczególności reprezentantów pokolenia Z  i Alfa.

– Mocno wierzymy w rozwój marki PRM oraz potencjał segmentu premium sneakers & streetwear, który jest dla nas atrakcyjny przede wszystkim z powodu możliwości generowania wysokich marż, wynikających z wysokiej średniej wartości zamówienia, a także silnego popytu ze strony klientów mimo wymagającej sytuacji gospodarczej. PRM traktujemy jako komplementarną markę Answear.com. Liczymy na wzajemne wykorzystanie mocnych stron. Połączenie jej unikalnej oferty, sprawności operacyjnej i zaplecza technologiczno-logistycznego w Answear.com – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Answear.com wyemituje akcje

Answear.com planuje przeprowadzić emisję nie więcej niż 1 mln nowych akcji serii L z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Zgodnie z propozycją Zarządu Spółki, akcjonariuszom Spółki będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa. Uprawnia ono do objęcia akcji w ofercie przed innymi inwestorami. Jednakże w liczbie umożliwiającej utrzymanie ich udziału w kapitale zakładowym, na poziomie z dnia określonego w uchwale. Po uzyskaniu akceptacji przez walne zgromadzenie, akcje zostaną zaoferowane wybranym przez zarząd inwestorom w drodze oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu.

Pozyskane środki spółka zamierza przeznaczyć na rozwój marki PRM. W tym na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach, a także wydatki marketingowe. Treść uchwał w sprawie emisji będzie poddana głosowaniu na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Spółki w dniu 16 października br.

– Mamy konkretny plan rozwoju marki PRM. Chcielibyśmy go jak najszybciej zrealizować, z tego względu zdecydowaliśmy się na emisję do wybranych inwestorów bez konieczności sporządzania prospektu. Taka struktura oferty umożliwi nam pozyskanie kapitału w stosunkowo krótkim terminie – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.

Doświadczenie Answear.com zebrane z 11 rynków, powinno znacznie ułatwić i przyśpieszyć proces umiędzynarodowienia marki PRM. Do końca roku Spółka zamierza uruchomić sprzedaż na pozostałych zagranicznych rynkach oraz na marketplace’ach modowych. W kolejnych latach planowana jest ekspansja na nowe rynki, a także uruchomienie salonów sprzedaży w największych stolicach w regionie CEE.

mat. prasowy Answear

Przeczytaj również: LVMH, Kering, Richemont rozpoczynają ekspansję Indii. Nowe sklepy jeszcze w tym roku

Co jeszcze dzieje się w Answear.com

W ramach proponowanych projektów uchwał na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu spółka zamierza przyjąć nowy program motywacyjny dla członków zarządu, kluczowych menadżerów oraz pracowników i współpracowników Answear.com.

Program będzie realizowany poprzez emisję nowych akcji w ramach upoważnienia zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego. W związku z jego realizacją spółka będzie mogła zaoferować uprawnionym osobom do 160 tys. nowych akcji po dniu 1 lipca 2025 r., przy czym ich liczba, która zostanie zaoferowana zależy od wartości EBITDA za 2023 r.

Przeczytaj również: Polska chce zakazu importu diamentów z Rosji

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES