REKLAMA
LVMH ekspansja Indie

LVMH, Kering, Richemont rozpoczynają ekspansję Indii. Nowe sklepy jeszcze w tym roku

REKLAMA
REKLAMA

Reliance Investors planuje otworzyć luksusowe centrum handlowe w Bombaju, w którym marki należące do LVMH, Keringa i Richemonta otworzą sklepy i rozpoczną ekspansję detaliczną w Indiach. 

Ekspansja marek luksusowych w Indiach: LVMH i Kering potwierdzeni

Jak podaje portal fashionnetwork.com marki takie jak Carter, Louis Vuitton i Gucci podpiszą pierwsze umowy najmu w kompletnie nowym centrum handlowym indyjskiego potentata Mukesha Ambaniego w Bombaju. Marki należące do Keringa i LVMH chcą czerpać korzyści z silnego wzrostu gospodarczego i szybkiego wzrostu liczby milionerów w tym regionie. 

Nowe centrum handlowe w Bombaju będzie się nazywać Jio World Plaza i prawdopodobnie zostanie otwarte jeszcze w tym roku. Znajduje się w biznesowej dzielnicy miasta i jest wyceniane na miliardy dolarów. „Luksusowe marki zawsze walczyły o wysokiej jakości powierzchnie handlowe w Indiach i wiele z nich było zmuszonych do otwarcia swoich pierwszych placówek w luksusowych hotelach” – powiedział Anuj Kejriwal, dyrektor generalny indyjskiego Anarock Retail. 

Przeczytaj też: Najlepsi sprzedawcy online w Europie [RAPORT]

Zasady najmu przez LVMH

Jak podają zagraniczne źródła i dostarczone przez firmę analityczną CRE Matrix dane, marki należące do LVMH, Richemont i Burberry Group zgodziły się wynajmować sklepy, a także dzielić z Reliance Investors od 4 do 12 proc. swoich miesięcznych przychodów netto.

O ile tworzenie sklepów w Indiach przez marki takie jak Louis Vuitton i Dior nie są zaskakujące, bardzo ciekawym jest fakt dzielenia się z Reliance miesięcznymi przychodami netto, a ponadto podpisanie umów, które mają szereg klauzul, dotyczących wynajmu powierzchni. Najbardziej luksusowe sklepy nie będę miały mniejszych powierzchni niż 700 mkw, do tego dostaną 25 proc. zniżkę na wynajem powierzchni, jeżeli co najmniej 4 z 10 luksusowych marek, o których wspominał Reliance, nie otworzą własnych sklepów w Jio World Plaza w przeciągu 6 miesięcy od otwarcia centrum handlowego.

Czy Indie stać na luksusowe sklepy LVMH?

Według danych dostarczonych przez Euromonitor, szacuje się, że rynek dóbr osobistych w Indiach w latach 2022-2026 będzie rósł o prawie 12 proc. rdr., osiągając do 5 mld dolarów.

Indie liczą ok. 1,4 mld mieszkańców i mają dochód wynoszący zaledwie 2,3 tys. dolarów na jednego mieszkańca. Trzeba jednak pamiętać, że pomimo tego, że kraj jest uważany za biedny, Indie są jednocześnie domem dla 800 tys. milionerów.

Dobra luksusowe atrakcyjne dla inwestorów

Jak wynika z nowego raportu Global Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2023 przygotowanego przez Deloitte, branża dóbr luksusowych jest nadal atrakcyjna dla inwestorów. Wybierają modę pomimo niesprzyjających warunków ekonomicznych i geopolitycznych. Tylko w ubiegłym roku przeprowadzono łącznie 292 transakcje i przejęcia w tym sektorze, z czego ponad 40 proc. dotyczyła kategorii osobistych produktów premium. Więcej na temat raportu przeczytasz [TUTAJ]

Zdjęcie główne: eu.louisvuitton.com

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES