Converse - fenomen marki

Converse – marka, która nie zwalnia tempa. Na czym polega jej fenomen?

Conversy to buty, których nie trzeba przedstawiać. Według niezmieniających się od 20 lat danych, słynne trampki na grubej podeszwie sprzedają się co kilka sekund na całym świecie. Świat pokochał amerykańską markę za wyjątkowy design, dobrą jakość, ale też nie zmieniający się od tylu lat styl, który doceniają najbardziej wyrafinowani sneakerheadzi na świecie.

Historia Converse

Pierwotnie Converse miało być, dokładnie tak jak w przypadku butów Asics, firmą zajmującą się produkcją gumowych butów sportowych. Założona w 1908 roku przez Marquisa Millsa marka szybko zweryfikowała swoje plany i zaczęła się specjalizować w obuwiu do koszykówki. W 1917 roku, jeden z najpopularniejszych koszykarzy ubiegłego stylecia Chuck Taylor zaczął promować buty Converse All Star. Jego autograf został umieszczony na logo butów, co doprowadziło do ogromnej popularności nie tylko tego modelu, ale też innych w portfolio marki Converse. W 1932 roku firma zmieniła nazwę na Chuck Taylor All Stars na cześć sportowej gwiazdy. 

Okres świetności marki przypada na lata 50. i 60. ubiegłego wieku. Trampki za kostkę przeszły do mainstreamu i stały się ulubionymi butami na co dzień dla dzieciaków w całych Stanach Zjednoczonych. Kultowy model Chuck Taylor nigdy nie był tak popularny, jak wtedy. W latach 90. brand popadł w poważne kłopoty finansowe i ogłosił bankructwo. W 2003 roku firma została przejęta przez Nike’a, co pozwoliło na jej reaktywację i wprowadzenie na nowe, świeższe tory.

Na czym polega fenomen butów Converse?

Jeżeli masz w swojej szafie trampki Converse, na pewno wiesz, czemu każdy chce je mieć. Przede wszystkim to jedne z najwygodniejszych butów dostępnych na rynku. Conversy idealnie dopasowują się stopy, mają grubą, zbitą podeszwę i dobrze wyglądają praktycznie z każdą stylizacją. Mogą być noszone przez ludzi w każdym wieku i o różnych stylizacjach. Pasują do sportowych outfitów, ale śmiało można je też łączyć z garniturem do pracy. 

Conversy charakteryzuje ikoniczny design, który chce mieć każdy. Współpraca z Chuckiem Taylorem zapewniła marce taką rozpoznawalność, jak Nike’owi z Michaelem Jordanem. Mimo wszystko brand który ma tak rozległą i fascynującą historię, nie zwalnia tempa. Przez ostatnie lata marka nawiązała współpracę limitowane między innymi z JW Andersonem, Rickiem Owensem, Stussy, Commes des Garcons, a nawet Christianem Diorem.

Kto nosił buty Converse?

Converse to nie tylko ikoniczne buty wśród dzieciaków, które w latach 40. oglądały mecze koszykówki, ale też wśród największych znanych osobistości, w tym gwiazd muzyki, filmu, sportu i mody. Jednym z największych ulubieńców był oczywiście Kurt Cobain, legendarny muzyk Nirvany, który nosił trampki zarówno na co dzień, jak i na koncertach. Podobnie było z muzykami grupy AC/DC, którzy rozsławili czarne Conversy za kostkę. 

Wielką fanką trampek jest do tej pory Miley Cyrus. Gwiazda decyduje się na trampki zarówno na czerwonym dywanie, jak i na scenie. Z młodszych artystek, warto wyróżnić Millie Bobby Brown, odtwórczynie Eleven z serialu “Stranger Things”, która podbił serca widzów na całym świecie. Milly uwielbia łączyć trampki na podwójnej podeszwie z pompatycznymi sukienkami na czerwonym wydawanie.

Kolejną gwiazda, która nie wyobraża sobie życia bez trampek Converse jest nikt inny jak Harry Styles. Były członek zespołu One Direction, aktualnie solista, nosi najbardziej zwariowane modele butów, inspirując młodych ludzi na całym świecie.

Polska z własnym ambasadorem

W maju tego roku Polska zyskała własnego ambasadora Converse, który ma symbolizować głos pokolenia Z. Został nim Janusz Walczuk, jeden z najbardziej znanych raperów polskiej sceny muzycznej.

Od początku mojej muzycznej działalności staram się znaleźć własny kierunek. Nie być po prostu popularnym artystą dla wszystkich. Te poszukiwania często prowadzą mnie w nieoczekiwane kierunki, ale nie każde są zakończone sukcesem. Cały czas zdobywam nowe doświadczenia, wyciągam lekcje z porażek i nie boję się do nich przyznać. Do tego staram się zachęcić moich odbiorców – do podejmowania ryzyka i szukania własnej drogi – mówi Walczuk.

Converse chce komunikować, że wspiera wszystkie osoby, dając im narzędzia i przestrzeń do wyrażania siebie. Właśnie dlatego amerykańska marka zdecydowała się na współpracę z polskim raperem, który jest dla nich symbolem kreatywności.

Przeczytaj też: “Converse robi buty z odpadów”

Zdjęcie główne:

Newsletter

FASHION BIZNES