Soczysty, odważny i czerpiący ze świata gamingu. Trend watcherzy i trend researcherzy wybrali nowy mody kolor, którym powinny zainteresować się marki i biznesy modowe. Poznajcie “lime green”, czyli limonkową zieleń.
Autor: Aleksandra Zawadzka
Modne kolory 2023: zielony w odcieniu limonki
Kolor “lime green” był już wyraźnie widoczny w trendach w ostatnim czasie. Badacze WGSN mówili o nim pod koniec 2021 roku, szacując, że ta barwa stanie się jedną z najważniejszych w sezonie wiosna-lato 2022. Wynikało to ze zdecydowanie większego uwzględnienia w kolekcjach jasnych kolorów i wzrostu popularności neonów, które z kolei bezpośrednio łączyły się z odmrażaniem świata po globalnej pandemii i celebrowaniem wychodzenia z domu.
Czytaj: Dlaczego trendy na TikToku zmieniają się tak szybko?
Teraz, po zaledwie kilku sezonach, ten charakterystyczny zielony kolor powraca do łask. Jego natężenie na wybiegach znów zauważyła najsłynniejsza agencja specjalizująca się w prognozowaniu trendów, czyli wspomniane WGSN. W swoim krótkim raporcie na platformie START, w ramach której pomaga ona rozwijać się małym biznesom, zwrócono uwagę, że limonkowa zieleń jest “komercyjnie atrakcyjna”, czyli posiada cechy, które mogą gwarantować sprzedażowy hit.
Modna limonkowa zieleń. Jakie ubrania w kolorze “lime green” lansują projektanci?
Co na to wybiegi? „Lime green” w ostatnich kolekcjach zwracało na siebie uwagę u takich marek, jak DenzilPatrick (kardigany, kamizelki i spodnie), Charles Jeffrey Loverboy (szorty, zimowe czapki i bluzy z zamkiem), Stamm (przeciwdeszczowe kurtki), A.W.A.K.E. Modę (sukienki maxi) oraz Soeren Le Schmidt (garnitury), a także Dior Men (buty).
Jak widać, to kolorystyczne rozwiązanie odnalazło się w przypadku bardzo różnych elementów garderoby, między innymi odzieży casualowej, bardziej eleganckiej i tej powstałej z myślą o modzie imprezowej. Badacze WGSN szczególnie polecają się przyjrzeć kategorii dodatków, to znaczy butom, torebkom i drobnym akcesoriom, które pozwolą klientom dodać odrobinę koloru do codziennych stylizacji, a przy tym mają bardzo niski próg zakupowego wejścia.
Skąd wielki powrót „lime green”? Jak podkreśla WGSN, stało się tak, ponieważ „młodzieżowe i nasycone cyfrowo kolory zyskują duże znaczenie wśród odbiorców świadomych trendów”. Popularność gamingu, AI i cyfrowego świata mają jak widać ogromny wpływ również na ten rodzaj modowych tendencji.
Zdjęcie główne: Launchmetrics