Profesjonaliści, szczególnie pracownicy działów sprzedaży, często poświęcają wiele uwagi budowaniu marek. Ale czy równie często stosujemy te umiejętności, by budować nasze własne marki osobiste? Sprawdź i zaktualizuj 20 istotnych elementów swojego profilu na LinkedIn, aby stworzyć lepszą wizualizację siebie w 2024 roku.

20 kroków do lepszej wersji siebie. Jak zmienić swój profil na LinkedIn, aby być pożądanym na rynku pracy?

Profesjonaliści, szczególnie pracownicy działów sprzedaży, często poświęcają wiele uwagi budowaniu marek. Ale czy równie często stosujemy te umiejętności, by budować nasze własne marki osobiste? Sprawdź i zaktualizuj 20 istotnych elementów swojego profilu na LinkedIn, aby stworzyć lepszą wizualizację siebie w 2024 roku.

Przeczytaj również: Aż 4 miliony kary dla polskiego sprzedawcy online. Wyciekły dane klientów

1. Wybierz właściwe zdjęcie profilowe na LinkedIn

Twoje zdjęcie profilowe to Twoja wizytówka na LinkedIn – to dzięki niemu ludzie poznają Cię i (jako istoty wizualne) kierują swoje wrażenia od początku. Istnieją świetne wpisy wyjaśniające, jak wybrać odpowiednie zdjęcie profilowe na LinkedIn – ale oto kilka szybkich wskazówek, od których zacząć: upewnij się, że zdjęcie jest aktualne i wygląda jak ty, twarz zajmuje około 60% zdjęcia (zdjęcia z daleka nie rzucają się w oczy), ubierz to, co chciałbyś nosić do pracy, i uśmiechnij się oczami!

2. Dodaj zdjęcie w tle

Twoje zdjęcie w tle to drugi element wizualny na górze strony profilu. Przyciąga uwagę ludzi, ustawia kontekst i pokazuje trochę więcej o tym, co dla Ciebie ważne. Przede wszystkim, odpowiednie zdjęcie w tle pomaga Twojej stronie wyróżnić się, przyciągać uwagę i pozostawać w pamięci.

3. Zrób z nagłówka coś więcej niż tylko stanowisko pracy

Nie ma reguły, która mówiłaby, że opis na górze strony profilu musi być tylko stanowiskiem pracy. Wykorzystaj pole nagłówka, aby powiedzieć nieco więcej o tym, jak widzisz swoją rolę, dlaczego robisz to, co robisz, i co Cię napędza. Jeśli w Twojej firmie są przedstawiciele handlowi, którzy są aktywni w sprzedaży przez media społecznościowe, to szybko zerknij na ich nagłówki na stronie profilu, aby się zainspirować. Na pewno nie będą mieli tam tylko swoich stanowisk pracy.

Przeczytaj również: Wyniki marki Ralph Lauren przewyższyły kwartalne szacunki

4. Nagraj i wyświetl wymowę swojego imienia

Męczy cię, gdy źle wymawiają twoje imię? Możesz pomóc w rozwiązaniu tego problemu, nagrywając i wyświetlając wymowę swojego imienia na swoim profilu LinkedIn. Dzięki temu ludzie mogą posłuchać, jak poprawnie wymawiasz swoje imię. Dowiedz się więcej o dodawaniu tej funkcji tutaj.

5. Zamień swoje podsumowanie w swoją historię

Pierwszą rzeczą, którą powiesz o swoim podsumowaniu na LinkedIn, jest to – upewnij się, że masz takie! Niesamowite jest, ile osób nadal pozostawia to pole puste podczas tworzenia swojego profilu na LinkedIn. Twoje podsumowanie to szansa, aby opowiedzieć swoją własną historię – więc nie używaj go tylko do wymieniania swoich umiejętności czy stanowisk pracy, które miałeś. Spróbuj ożywić, dlaczego te umiejętności są ważne – i jaki wpływ mogą mieć na osoby, z którymi pracujesz. Nie bój się poświęcić trochę czasu, wypróbować kilka wersji i podać swoje podsumowanie do oceny znajomym. To jest twój najbardziej osobisty rodzaj marketingu treści – i warto w to zainwestować.

6. Wypowiedz wojnę frazom kluczowym

Frazy kluczowe są przymiotnikami, które są tak często używane w nagłówkach i podsumowaniach LinkedIn, że stają się prawie całkowicie pozbawione znaczenia. Nasze regularne rankingi najczęściej nadużywanych fraz obejmują terminy takie jak „specjalizowany”, „lider”, „skoncentrowany”, „strategiczny”, „doświadczony”, „pasjonujący”, „ekspert”, „kreatywny”, „innowacyjny” i „certyfikowany”. Nie mówię teraz, że nie możesz siebie określić jako te rzeczy – albo że one nie mają znaczenia. Jednakże, samo użycie tych słów nie przekona ludzi, że rzeczywiście posiadasz te cechy. Musisz je także udowodnić – zarówno w sposób, w jaki opisujesz siebie, jak i w sposób, w jaki wykorzystujesz funkcje profilu LinkedIn, aby pokazać, kim naprawdę jesteś.

Przeczytaj również: Właściciel Gucci odnotował 17-proc. spadek zysku netto w 2023 roku

7. Rozwijaj swoją sieć kontaktów

Jednym z najłatwiejszych, a jednocześnie najbardziej istotnych sposobów na rozszerzenie swojej sieci kontaktów na LinkedIn jest synchronizacja profilu z książką adresową e-mail. Dzięki temu LinkedIn może sugerować Ci osoby, z którymi mógłbyś się połączyć. Niesamowite jest, jak skuteczne to może być w wyłonieniu odpowiednich osób, do których możesz się zgłosić – i żadne zaproszenia do połączenia nie są wysyłane bez twojej zgody, więc możesz sprawdzić wszystkie potencjalne połączenia. Poza tym, przyzwyczaj się do wysyłania zaproszeń do połączenia po spotkaniach i rozmowach – to świetny sposób na utrzymanie żywej i aktualnej sieci kontaktów.

8. Wymień swoje odpowiednie umiejętności

To jedna z najszybszych wygranych na LinkedIn – przewiń przez listę umiejętności i zidentyfikuj te, które są dla ciebie istotne. Pomaga to uzasadnić opis w Nagłówku i Podsumowaniu oraz dostarcza platformę dla innych do poparcia twoich umiejętności. Kluczem tutaj jest jednak pozostanie w temacie. Długa lista umiejętności, które nie są naprawdę związane z tym, kim jesteś i czym się zajmujesz, może zacząć być uciążliwa. Od czasu do czasu przejrzyj swoją listę umiejętności i uporządkuj ją.

9. Rozpowszechniaj miłość poprzez poparcia

Poparcia od innych członków uzasadniają twoje umiejętności i zwiększają twoją wiarygodność. Jak zdobyć poparcie na LinkedIn? Po pierwsze, przejrzyj swoją sieć kontaktów i zidentyfikuj połączenia, które uważasz za zasługujące na poparcie od ciebie – to często jest bodźcem dla ludzi, aby odwdzięczyć się w ten sam sposób. Nie bój się wysłać grzecznej wiadomości z prośbą o poparcie dla kilku kluczowych umiejętności. Pamiętaj jednak – znaczenie ma związek. Skontaktuj się z osobami, których poparcie naprawdę cenisz.

Przeczytaj również: Najlepsza pizza w Warszawie. Te miejsca musisz odwiedzić po pracy

10. Zarządzaj swoimi poparciami bardziej aktywnie

Gdy poparcia zaczną napływać, możesz zauważyć, że mogą one fałszować akcentowanie twojego profilu LinkedIn w sposób, który nie odzwierciedla tego, kim naprawdę jesteś. Może się zdarzyć, że twoją główną dziedziną ekspertyzy jest marketing treści, na przykład, ale ludzie, którzy pracowali z tobą nad wydarzeniami, są bardziej entuzjastycznie popierający. Bądź aktywny w zarządzaniu listą swoich poparć, korzystając z funkcji edycji w sekcji Umiejętności swojego profilu – możesz wybrać, które pokazać, a które ukryć.

11. Poproś o rekomendacje

Poparcia dają osobom przeglądającym twój profil szybkie, wizualne poczucie tego, za co jesteś doceniany. Rekomendacje idą o krok dalej. Są to osobiste świadectwa pisane, aby ilustrować doświadczenie pracy z tobą. W sekcji Rekomendacje na twoim profilu jest wygodne menu rozwijane, które ułatwia skontaktowanie się z określonymi kontaktami i poproszenie ich o rekomendacje. Poświęć czas na przemyślenie, od kogo najbardziej warto otrzymać rekomendację – i spersonalizuj swoją prośbę. Warto włożyć dodatkowy wysiłek.

12. Pokaż swoją pasję do nauki

Po ukończeniu kursu w LinkedIn Learning, będziesz mieć możliwość dodania certyfikatu kursu do swojego profilu LinkedIn. Możesz to zrobić z sekcji Historia uczenia się w swoim koncie LinkedIn Learning – gdzie możesz również wysyłać aktualizacje o swoim nauce do swojej sieci, jeśli chcesz.

Przeczytaj również: rEWOLUCJA w marce Qπш Robert Kupisz. „Szykujemy się do podejścia na rynek USA” [wywiad]

13. Udostępniaj media i materiały marketingowe

Materiały marketingowe, które produkujesz dla swojego biznesu, mogą dodać dodatkowy wymiar do twojego własnego profilu. Udostępnianie studiów przypadków, białych ksiąg i innych treści marki pomaga pokazać, o co w rzeczywistości chodzi w biznesie, dla którego pracujesz – i pomaga ludziom zrozumieć, co cię napędza. To także dowodzi pasji i zaangażowania.

14. Udostępniaj odpowiednie treści z przepływu LinkedIn

To jedno, że masz sieć połączeń na LinkedIn – o wiele lepiej jest aktywnie uczestniczyć w tej sieci, pojawiając się w przepływie LinkedIn twoich połączeń w sposób, który dodaje wartość dla nich. Udostępnianie odpowiednich treści swojej sieci to jeden z najbardziej dostępnych sposobów na to. Możesz zacząć od śledzenia uważnie swojego przepływu na LinkedIn i udostępniania treści, które naprawdę cię interesują – i które są zgodne z twoim punktem widzenia.

15. Dodaj komentarze

Udostępnianie jest świetne – ale to tylko początek. Dodając komentarze do swoich udostępnień, dajesz sobie większą rangę w przepływie i zaczynasz wyrażać, dlaczego uważasz, że konkretna treść jest istotna. Dobrze wyrażone komentarze pozwalają ci także na udostępnianie szerszej gamy treści. Może się zdarzyć, że nie zgadzasz się z punktem widzenia, ale nadal uważasz go za interesujący, na przykład. Komentarz, który może wyrazić ten punkt widzenia, zaczyna ustalać twoją opinię i pozycję jako lidera myśli. Jest też bardziej prawdopodobne, że przyciągnie dodatkowe komentarze, które z kolei podniosą twoją rangę na LinkedIn. Pamiętaj o tym, pisząc swój komentarz – i upewnij się, że mówisz coś, z czym jesteś zadowolony, że ludzie będą to kojarzyć z tobą.

Przeczytaj również: Prezentownik walentynkowy 2024: zrób prezent dla bliskiej osoby i dla siebie

16. Śledź odpowiednich influencerów w swojej branży

Śledzenie odpowiednich influencerów na LinkedIn pomaga umieścić szereg interesujących treści w twoim przepływie, które możesz później udostępniać innym, gdy uważasz, że dodają one wartość. Pomaga to także nadać kontekst twojemu profilowi na LinkedIn, demonstrując twoją pasję do tego, co robisz.

17. Włącz tryb Twórca

Tryb Twórca to ustawienie profilu, które może pomóc Ci zwiększyć zasięg i wpływ na LinkedIn. Możesz włączyć tryb twórcy, aby uzyskać dostęp do dodatkowych narzędzi i funkcji, które pomogą Ci tworzyć treści i rozwijać swoją bazę odbiorców na LinkedIn.

18. Wyeksponuj usługi, które oferujesz

Konsultanci, freelancerzy, osoby pracujące dla mniejszych firm i inni mogą prezentować oferowane przez siebie usługi za pomocą Strony Usług na LinkedIn. Strony Usług LinkedIn to dedykowane strony docelowe, które prezentują Twoje usługi i firmy bez dodatkowych kosztów i działają na zasadzie modelu żądania i propozycji. Dowiedz się więcej o Stronach Usług i jak je skonfigurować tutaj.

Przeczytaj również: Najlepsze SPA w Polsce. Tam jeżdżą redaktorki mody

19. Sprawdź wspólne artykuły i podziel się swoim wkładem, jeśli zostaniesz zaproszony

Wspólne artykuły są stosunkowo nowością na LinkedIn. Artykuły te zaczynają się jako inicjowane przez sztuczną inteligencję starty do rozmów, rozwijane przez nasz zespół redakcyjny, ale nie są one kompletnymi bez wskazówek od naszych członków. Profesjonaliści są proszeni o przyczynienie się swoimi myślami do swojej dziedziny ekspertyzy, co ostatecznie prowadzi do artykułu prezentującego różnorodne perspektywy na tematy istotne dla społeczności zawodowej.

20. Jeśli planujesz rozwijać swój biznes na LinkedIn, rozważ korzystanie z Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator pomaga Ci nawiązywać więcej rozmów z osobami, które mają największe znaczenie. W porównaniu z członkami, którzy go nie używają, użytkownicy LinkedIn Sales Navigator budują 4,3 razy więcej połączeń na LinkedIn, co prowadzi do umów o 42% większej wartości, 17% wyższych wskaźników sukcesu oraz 15% więcej potencjalnych kontaktów.

Przeczytaj również: Weekendowy brunch w Warszawie

Zdjęcie główne: Pexels

Newsletter

FASHION BIZNES