Artystyczny projekt z okazji 10. urodzin Uterqüe

252
mat. prasowe Uterqüe

Chociaż marka Uterqüe, najbardziej luksusowa spośród portfolio Inditexu, na polskim rynku obecna jest od niespełna dwóch lat, jej historia jest dość długa. Marka obchodzi właśnie swoje dziesiąte urodziny. Z tej okazji, do świętowania zaprosiła Inés Maestre, młodą hiszpańską artystkę, która współpracowała z takimi tytułami jak „Vogue”, „L’Officiel” czy „Esquire”.

Uterqüe, znana na początku jako marka typowo akcesoryjna, w ciągu dziesięciu lat działalności przeszła wielką zmianę, stając się miejscem uwielbianym przez klientki. Ponadczasowe projekty, kunszt krawiecki, najlepsze materiały, a wszystko to z metką made in Spain, sprawiły, że marka stała się jedną z najbardziej docenianych, jak i pożądanych na rynku.

W swojej działalności Uterqüe od kilku sezonów udowadnia, że związki między modą a sztuką istnieją. W 2017 r. marka zaangażowała do współpracy artystów, wśród których znaleźli się Claudia Valsells, Regina Gimenez oraz Aldo Chaparro. Celem projektu było stworzenie w sklepach Uterqüe pop-up galerii oddających styl artystów. Projekt, a także kolekcja powstała we współpracy z młodymi adeptami sztuki, spotkały się z dużym zainteresowaniem klientek. Marka postanowiła więc kontynuować obrany kierunek.

W tym roku wybór padł na Inés Maestre, przedstawicielkę pokolenia millenialsów, ilustratorkę, która posiada duże doświadczenie w projektowaniu. Kto więc lepiej rozumie potrzeby klientek Uterqüe?

Projekt z okazji dziesięciolecia marki to próba oddania hołdu jej muzom. Młoda Hiszpanka sportretowała dziesięć kobiet w całkowicie różnych sceneriach. Każda ze sportretowanych muz to inna, wyjątkowa historia. Wspólny motyw? Kobieta pewna siebie, silna, z bogatym doświadczeniem życiowym i oczywiście – w ubraniach z najnowszej kolekcji Uterqüe. 35 dzieł stworzonych przez Maestre, nazywaną także „Hopperem pokolenia millenialsów”, oglądać można w witrynach najważniejszych salonów marki – także w Polsce.

Dzieła hiszpańskiej artystki zostaną wydane w formie albumu Uterqüe Art Essays; cahier d’art , który pojawi się w limitowanej liczbie 500 sztuk.

Dziesiąte urodziny to także dobry powód do zmiany wystroju sklepów marki. Projekt, znany pod nazwą The Apartment, inspirowany jest estetyką ruchu Mid Century z lat pięćdziesiątych. Nowy wystrój salonów firmowych ma przywodzić na myśl nastrojowe i przytulne amerykańskie apartamenty wypełnione sztuką. Dokładnie tak jak w latach pięćdziesiątych.

Jesteście ciekawi efektów? Koniecznie odwiedźcie salony Uterqüe.

mat. prasowe Uterqüe
mat. prasowe Uterqüe
mat. prasowe Uterqüe
mat. prasowe Uterqüe

>>> Przeczytaj również: Other Stories świętuje piąte urodziny. Jak rozwijała się marka?