III część prac końcowych studentów School of Form

To już niestety ostatnia część przeglądu prac końcowych studentów School of Form. Mamy nadzieję, że prezentacja projektów wam się podobała i czekamy oczywiście na kolejne kolekcje młodych talentów, które dopiero zaczynają karierę.

Tradycyjna technika klocowania w połączeniu z recyklingiem istniejących koronek, jako nowa forma tworzenia tkaniny. Zastosowanie w projektowaniu ubioru.

Marzena Graczyk
materiał: koronki klockowe, inne używane koronki, tkaniny

Zadaniem projektantki było stworzenie kolekcji ubrań przy wykorzystaniu recyklingu oraz rękodzielnictwa – koronki klockowej. Każdy z powstałych elementów jest unikalny, ponieważ jest kompozycją wielu różnych koronek, znalezionych w różnych miejscach – sklepach ze starociami, domach babć i cioć. W efekcie powstało sześć niepowtarzalnych sukien. Nadawanie odrzuconym materiałom nowej wartości, łączenie nowego ze starym ma w sobie niewątpliwy potencjał. Rzemiosło staje się protestem wobec masowości, a indywidualny charakter produktu sprzeciwem wobec konsumpcjonizmu.

TECHNO BOYS

Przemysław Podolak
materiał: używana odzież, odpady

Punktem wyjściowym projektu był bunt. Inspiracją dla przygotowania sylwetek były subkultury alternatywne: gay, techno, acid. Wszystkie materiały do projektów zostały przygotowane z odpadów, śmieci, starej odzieży.

PERSONAL SPACE

Kinga Korbalewska, Błażej Teliński
materiał: skóra naturalna, liny żeglarskie i wspinaczkowe

Punktem wyjścia w procesie projektowym były dwie sprzeczne idee związane z przestrzenią osobistą człowieka, czyli odejście od ciała oraz jego krępowanie. Ubiór to granica między strefą intymną (ciałem) a strefą publiczną (środowiskiem). To właśnie ubranie oddziela nas od innych ludzi. W procesie poszukiwania inspiracji projektanci zwrócili uwagę na odzież ochronną, służącą do walki i sportu, co skutkowało wyborem najlepszego ich zdaniem materiału – skóry i dwoiny bydlęcej. Przeskalowane, skórzane płaszcze chronią i rozszerzają granice prywatności. Nawiązanie do krępowania i wiązania ciała znalazło odzwierciedlenie w użyciu lin, węzłów i uprzęży w spodnich częściach odzieży i dekoracjach. W trakcie pracy nad kolekcją, bardzo ważne okazały się uprzęże dla koni i inne akcesoria jeździeckie.

UNIFORM VS. INDIVIDUALITY: Researching clothing worn by South African domestic workers

Victoria Pietrasik

Praca zainspirowana historią i kulturą czarnoskórych kobiet, pracujących jako pomoc domowa w Południowej Afryce, skąd pochodzi autorka. Uniformy noszone do pracy są strojem używanym przez większość ich życia, zamiennie z, także zuniformizowanym, strojem noszonym do kościoła. Skutkiem uniformizacji jest depersonalizacja i swoista niewidzialność.

Zaproponowane przez projektantkę prace są dwustronne: zunifikowane z jednej strony, a indywidualne z drugiej. Nadruki są inspirowane kolekcją Origins Muzeum w Johannesburgu, a tkaniny są ręcznie farbowane. Także kieszenie są zaprojektowane tak, by stały się zewnętrzną dekoracją.

 

Autor: Agata Strójwąs
Materiały udostępnione dzięki uprzejmości School of Form.

 


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ >> II część prac absolwentów SoF

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES