noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Salon marki Wittcheh

Wittchen publikuje kwartalne wyniki. „Kontrola kosztów i ochrona marży są obecnie naszymi priorytetami”

REKLAMA
noSlotData

W okresie trzech kwartałów 2023 roku przychody Grupy Wittchen zwiększyły się o ponad 24 proc. rdr do 334,8 mln zł. W tym czasie jej zysk netto wzrósł o blisko 20 proc. rdr do 40,6 mln zł. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 62,9 proc. (-0,2 pkt. proc. rdr).

Przeczytaj również: K(B)ariery: Daga Ziober „Gdyby nie modeling znalazłabym się w świecie sportu”

Wittchen – wyniki finansowe 3Q23

W samym trzecim kwartale skonsolidowane przychody zwiększyły się o 8,4 proc. rdr do 128,1 mln zł. Zysk netto wyniósł 17,4 mln zł, czyli 2,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Marża brutto na sprzedaży spadła o 0,8 pkt. proc. do 62,3 proc.

Niższa dynamika wzrostów rok do roku w trzecim kwartale br. wynika z efektu wysokiej bazy z ubiegłego roku. Popandemicznego odbicia sprzedaży detalicznej oraz wzmożonego zakupu walizek i akcesoriów podróżnych realizowanych przez uchodźców z Ukrainy. Dodatkowy wpływ na nie miały słabnące nastroje konsumentów. Spadek sprzedaży detalicznej w kategoriach tekstylia, odzież, obuwie sięgający w trzecim kwartale od blisko 5 proc. w lipcu do ponad 16 proc. we wrześniu. Negatywny wpływ na rentowność na poziomie wyniku operacyjnego miały natomiast m.in. wyższe koszty energii, wynagrodzeń, transportu i czynszów w galeriach handlowych. Dodatkowo, ciepły i suchy początek tegorocznej jesieni nie sprzyjał zakupom jesienno-zimowego asortymentu – stwierdził Jędrzej Wittchen, prezes zarządu Grupy Wittchen.

Przeczytaj również: Jak się ubrać zimą? Dzięki tym trikom będziesz wyglądać szczupło

Plany na nadchodzące miesiące

Analizujemy i optymalizujemy wydatki praktycznie we wszystkich obszarach, w tym w logistyce i marketingu. Efekty tych działań będą rozłożone w czasie, część zaczyna już być widoczna, a kolejne będą zauważalne w kolejnych kwartałach. Analizujemy również potencjał sprzedażowy i rentowność naszych stacjonarnych punktów sprzedaży. Rozmawiamy z operatorami galerii handlowych o stawkach najmu. Priorytetem jest przywrócenie trwałej rentowności salonom będącym przejściowo pod kreską. Na szczęście jest ich niewiele w całej naszej sieci sprzedaży – wskazał Jędrzej Wittchen.

Grupa poinformowała, że działania zmierzające do poprawy efektywności obejmują m.in. logistykę, w tym redukcję kosztów transportu z magazynu do salonów w Polsce. Wittchen podniosło również wysokość progu minimalnego zamówienia w sklepach online, dla którego klienci otrzymują opcję darmowej dostawy. Prezes zarządu powiedział także, że poważnie rozważana jest decyzja o odroczeniu inwestycji w nowe centrum logistyczne. Żadnych zmian nie ma natomiast w planach ekspansji zagranicznej. W bieżącym miesiącu Grupa otworzyła pierwszy salon w Słowacji. Wkrótce uruchomi pierwszy showroom w Rumunii. W przyszłym roku zadebiutuje ze sklepami stacjonarnymi w Niemczech i Austrii. Obecnie Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 6 krajach, 44 platformach marketplace w 23 krajach oraz za pośrednictwem sieć ponad 100 salonów stacjonarnych.

Czwarty kwartał, w szczególności okres przedświąteczny, jest w naszej branży sezonowo najlepszym w roku. Jesteśmy do niego dobrze przygotowani m.in. pod względem zatowarowania. Cały zespół sprzedażowy jest zmotywowany do działań na rzecz poprawy efektywności i osiągnięcia wyznaczonych celów. Biorąc jednak pod uwagę osłabienie popytu konsumenckiego i utrzymującą się presją kosztową, jesteśmy ostrożni wobec oczekiwań dotyczących ostatniego kwartału bieżącego roku – podsumował Jędrzej Wittchen.

Przeczytaj również: Najpiękniejsze zapachy perfum na 2024 rok

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES