SPONSOR SERWISU
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W jakich e-sklepach najczęściej kupują Polacy? [ranking]

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Prawie trzy czwarte z nas kupuje w marketplace’ach – tak wynika z najnowszego badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce”. 

Jak wskazali autorzy badania Santander Consumer Banku, platformy e-zakupowe stają się coraz bardziej popularne w naszym kraju. Korzysta z nich 72 proc. Polaków. Wśród nich jest najwięcej osób z dochodem zaczynającym się od 4 000 zł netto w górę (90 proc. wskazań w grupie zarabiającej od 4 000 do 4 999 zł na rękę) oraz pochodzących z małych miejscowości do 50 tys. mieszkańców (81 proc.), wyjaśniła Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku, komentując dla Polskiej Agencji Prasowej wyniki badania.

Ranking – gdzie kupują Polacy? Allegro na prowadzeniu

  1. Allegro (89 proc. użytkowników marketplace),
  2. Olx(41 proc.),
  3. Empik (40 proc.),
  4. Aliexpress (26 proc.),
  5. Zalando (25 proc.).

Dodatkowo co piąty Polak korzystał z E-obuwia (19 proc.), a co szósty z oferty Amazona (18 proc.). Ciekawe jest to, że co czwartemu respondentowi zdarzyło się też kupować na Shopee (27 proc.), które niedawno wycofało się z Polski.

Przeczytaj też: Lekcje, które należy wyciągnąć po porażce Shopee na polskim rynku

fot. Unsplash

Co jest najważniejsze dla konsumenta?

Czym zazwyczaj kierują się kupujący przy wyborze marketplace? Ankietowani najczęściej wskazują atrakcyjne ceny (51.proc. użytkowników). Drugim najważniejszym kryterium jest pozytywne doświadczenie z dana platformą (27 proc.). Tę opcję wskazały przede wszystkim kobiety. Ważnym kryterium były też promocje i rabaty. To interesowało przede wszystkim ankietowanych pomiędzy 30, a 39 rokiem życia (33,3 proc.). Na ostatnim miejscu jest szeroki asortyment produktów i usług (23 proc.).

Dla ankietowanych ważna też była popularności platformy (18 proc.) i opinie innych kupujących (17 proc.).

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w styczniu 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1000.

Zdjęcie główne: Pexels

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES